Nors daugelis piratus dažnai sieja su praeito amžiaus istorija, jų veikla išlieka aktuali tam tikruose pasaulio regionuose, kur ir šiandien pasitaiko atakų prieš didelius laivus naudojant mažas valtis ar katerius. Tam, kad būtų išvengta galimų pavojų, kruizinio laivo „Queen Anne“ keleiviams buvo patarta naktimis išjungti kajučių apšvietimą ir užtraukti užuolaidas, kai laivas plaukė piratų rizikos zonoje Pietryčių Azijoje.
Rekomendacijos, siekiant užtikrinti keleivių saugumą
Praėjusią savaitę kruizinių kelionių bendrovė savo keleiviams pateikė saugumo rekomendacijas, primindama apie būtinybę sumažinti laivo matomumą. Šios priemonės buvo taikomos plaukiant per Celebeso jūrą tarp Indonezijos, Malaizijos ir Filipinų. Apie padidintas saugumo priemones pranešė kapitonė Inger Klein Thorhauge, kuri laivo pranešime paminėjo, kad laivo vadovybė esant šioje teritorijoje veiks pagal sustiprintus saugumo protokolus.
- Keleiviams buvo nurodyta išjungti kajučių apšvietimą.
- Rekomenduota naktimis užtraukti langų užuolaidas.
- Laivui plaukiant per rizikingas teritorijas, naudojamos papildomos saugumo stebėjimo priemonės.
Piratų keliamų grėsmių vertinimas kruiziniuose maršrutuose
Anot laivo kapitonės, nors piratų atakų rizika dideliems kruiziniams laivams yra itin nedidelė, saugumas išlieka svarbiu prioritetu. „Queen Anne“ – tai 13 denių laivas, talpinantis apie 3 000 keleivių, ir šios apimties laivai gali efektyviai apsisaugoti nuo smulkių laivelių atakų naudojant vandens patrankas ar kitas apsaugos priemones. Didžiąja dalimi šiuolaikiniai piratai taikosi į krovininius ar naftos pervežimo laivus, o ne į keleivinius kruizus.
Kruizo maršrutas ir keleivių patirtys
„Queen Anne“ kelionė prasidėjo sausio mėnesį išplaukiant iš Hamburgo uosto. Kruizas apėmė tradicinį transatlantinį maršrutą nuo Sautamptono iki Niujorko, vėliau laivas pasuko link Ramiojo vandenyno per Havajus ir Australiją, dabar artėja prie Singapūro. Kelionė truks 111 dienų, o baigsis vėl grįžtant į Sautamptono uostą po to, kai bus aplankyti Dubajus ir praplauktas Sueco kanalu.
Dalis keleivių pasirinko visą kruizo atkarpą – iš viso daugiau nei 1 000 žmonių gyvena laive visus keturis mėnesius. Likusieji prisijungė tik prie tam tikrų kelionės etapų. Tokios ilgos kelionės patrauklios ištikimiems kruizų entuziastams, kurių dalis domisi net ilgalaikiais, keleivinių namų principu veikiančiais maršrutais. Pavyzdžiui, laivas „Villa Vie Odyssey“ šiuo metu vykdo trejų metų trukmės kruizą. Šia kelione pradžioje lydėjo iššūkiai – po trijų mėnesių remonto į oficialų reisą laivas išvyko vėliau nei planuota, todėl keleiviams teko laukti viešbutyje. Tarp keleivių pasitaiko ir konfliktinių situacijų – viena moteris buvo pašalinta iš kruizo dėl nepasitenkinimo kelionės vėlavimu.




