Dacia pristatė savo didžiausią modelį – „Bigster“. Šis visureigis pateisina savo vardą – beveik 4,60 metrų ilgio automobilis priskiriamas prie vidutinio dydžio klasės. Tačiau kaina išlieka prieinama. Toliau pateikiame informaciją ir bandomąją važiavimo ataskaitą.
- Dacia Bigster – tai Duster didysis brolis
- Kainos prasideda nuo 23 990 eurų
- Naujojo modelio prekyba prasidės 2025 metų gegužę
Dacia bigster: kaina patraukli
Daugiau nei prieš trejus metus Dacia pristatė naujo modelio prototipą. Šis vidurinės klasės modelis, pavadintas Bigster, buvo sukurtas kaip pigiausias SUV savo kategorijoje su visomis būtinomis savybėmis, kurias tikisi šios automobilių kategorijos gerbėjai. Nuo gegužės 2025 m. šis beveik 4,60 metrų ilgio Dacia Bigster pasieks automobilių prekybą. Ar šis šeimos SUV pasieks pirkėjų lūkesčius?
Vollhibridinis modelis kainuos nuo 28 590 eurų, o vidaus degimo variklis su mildhibridiniu palaikymu prasideda nuo 23 990 eurų. Vis dėlto daugeliui Dacia gerbėjų gali būti nusivylimas, kad nebus dyzelinio variklio. Dacia vis dėlto žada keturių ratų varomą versiją su 1,2 litro trijų cilindrų varikliu.
Ne visos idėjos iš 2021 metų parodyto modelio pasiekė serijinę gamybą. Nepaisant to, Bigster laikosi Dacia pažado būti „kietu“ ir prieinamu modeliu. Automobilio priekinė dalis primena trumpesnį ir populiarų Duster modelį. Variklio dangtis šiek tiek nusileidžia link siauro radiatoriaus grotelių, kurių galai susijungia į Y formą su horizontalia linija.
Galima užsisakyti dvigulę lovą
Galima rasti trijų dalių „miego paketą“, kuris pastatomas mažiau nei per dvi minutes ir tiksliai pritaikytas Dacia matmenims. Gauta dviguba lova yra 1,90 metro ilgio ir 1,30 metro pločio. Kelionės metu automobilių stovėjimo aikštelė tampa laikinu viešbučiu.
Dacia taip pat pristato 1,20 metro stiklo stoglangį, kuris elektriškai atsiveria 35 centimetrais. Topmodeliui Extreme tai yra standartinė įranga.
Daug vietos Dacia-SUV salone
Reikalingą informaciją vairuotojui suteikia 10,1 colio centrinis monitorius ir pasirinktinai toks pat ekranas už vairo (standartinis – 7 coliai). Praėjo Dacia laikai, kai buvo atsisakoma daugumos modernios elektronikos privalumų. Visureigiams besirenkantiems klientams siūlomi penki važiavimo režimai, skirti važiuoti sniegu, purvu ir smėliu.
Dacia Bigster naudodamas pagrindinę kietplastiko medžiagą su kontrastinėmis spalvomis, kartu su struktūruotais įdėklais pagerina išvaizdą. Nepaisant kai kur pastebimų didesnių tarpų tarp plastikinių dalių, Bigster neatrodo nestabilus.
Porankiai ir vidurinės konsolės šonai yra apvilkti audiniu, suteikdami aukštesnę klasę. Sėdynės yra patogios ir tvirtai laiko kūną net ir posūkiais važiuojant. Taip pat yra galimybė jas elektroniniu būdu reguliuoti.
Viduje Dacia siūlo praktišką interjerą, kuris leidžia šiek tiek individualizavimo. Youclip tvirtinimo taškai suteikia galimybę pridėti papildomą puodelių laikiklį, telefono laikiklį ar lempą. Pirmą kartą Dacia modelyje yra dviejų zonų klimato kontrolė. Bigster turi daug erdvės tiek priekyje, tiek antros eilės keleiviams.
Už antros sėdynių eilės yra iki 662 litrų bagažo talpa, o su nuleista sėdyne – iki 1937 litrų. Palyginimui, VW Tiguan turi 652, atitinkamai 1650 litrų talpos.
Testavimas: bigster – ramus pasirinkimas
Su Bigster tikimasi išplėsti SUV asortimentą vidurinėje klasėje. Pirmieji važiavimai parodė, kad automobilio charakteristikos tai leidžia. Visi Bigster naudoja pasyvų plieninį pakabos sprendimą, kuris atlieka savo funkciją. Smūgiai yra jautrūs, tačiau automobilis susidoroja su ilgesniais paviršiaus įdubimais. Su 18 colių ratais važiuoklė yra minkštesnė. Vairavimas yra švelnus ir neperdėtai dinamiškas, suderinamas su bendru Bigster įspūdžiu.
Vardiklių apžvalgos ir auto testai
Iki šiol Bigster yra tik su automatine transmisija. Kitas variantas planuojamas 2025 m. pabaigoje. Pirmai testavimų sesijai buvo naudojamas 1,2 litro mildhibridas su 140 AG ir mechanine transmisija bei visapusiškas hibridas su 155 AG ir automatine pavarų dėže. Nors visapusiškas hibridas turi daugiau galios, jis suteikia ramesnį charakterį dėl hibridinės sistemos, kuri turi sunkumų ilgose kelionėse.
Mieste hibridinis variklis pasirodo geriau. Daugiausia dėl didelio elektrinio važiavimo dalies. Norint išvengti pavarų keitimo, galima rinktis tik 155-AG variklį. Kitas automatinės transmisijos variklis pasirodys tik 2025 m. pabaigoje.
140-AG mildhibridas yra judresnis, kai vairuotojas pats pasirenka pavaras. Šlavimo sistema gera, o rankos greitai suranda tinkamus praėjimus. Dacia suteikė šiek tiek pasipriešinimo, kas lemia ryžtingesnius pavaros pasikeitimus.
Top modelis: hibridas su 155 AG
Elektrinė Bigster versija neplanuojama. Visapusiškas Hibridas 155 naudoja bateriją ir elektrinį variklį. Baterija nuolatos kraunama per rekuperaciją, tad mieste iki 80 procentų laiko gali važiuoti užgesinto benzininiu varikliu. Sistema teikia 155 AG ir 170 Nm sukimo momentą.
Dacia bigster taip pat su automobilių dujomis (LPG)
Be benzininių versijų, Dacia Bigster yra prieinamas kaip LPG modelis, leidžiantis naudoti ir benziną, ir dujas. Tokiu būdu Bigster ECO-G 140 (su 140 AG) gali nuvažiuoti daugiau nei 1400 kilometrų vienu baku. Tačiau naudoimo rezultatai dar nėra žinomi.
Įranga priklauso nuo pasirinktos versijos, ir tai gali būti įspūdinga – pavyzdžiui, radaras atstumui, elektriniai bagažinės dangčiai, garso sistema su šešiais garsiakalbiais, nuokalnės kontrolė ir navigacija su tiesiogine eismo informacija.
Išvados
Bigster siūlo daug automobilio už prieinamą kainą. Kas mažiau vertina prabangius apdailos elementus interjere, ras čia šeimos automobilį su daug vietos bagažui. Optiniai Dacia parametrai jau ilgą laiką yra gerai vertinami. Vis dėlto motociklinė dalis galėtų būti energingesnė. Bigster gali tapti nauju išmintingumo simboliu automobilių rinkoje. ADAC testai parodys, kaip jis pasirodys toliau.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.