Denza Z9 GT: Šis Kinijos superautomobilis nustelbia visus.

Denza Z9 GT: Šis Kinijos superautomobilis nustelbia visus.

Kinijos automobilių gamintojas BYD siekia aukštesnių rezultatų su Denza prekės ženklu, kurio tikslas – įsitvirtinti sportiniuose prabangos automobiliuose. Pasiryžimą šiam tikslui rodo Denza Z9 GT modelis, kuris išsiskiria inovatyviomis technologijomis. Pirmasis bandymas patvirtina jo įspūdingumą.

Automobiliai dar nėra patvirtinti leidimų, o Europai dar nėra homologacijos. Planuojama sukurti apie 60 pardavimo vietų tinklą. Kalbant apie Denza Z9 GT kainą, BYD dar nėra pasirengę ją atskleisti. Kada mes galime tikėtis šio modelio? 2026 metais.

Tad laukia daug klausimų dėl Denza debiuto šalyje. Vis dėlto naujo prekės ženklo tikslas buvo kuo anksčiau pristatyti savo potencialą, kuris yra tikrai įspūdingas, kaip parodė susitikimas su aukščiausios klasės modeliu Denza Z9 GT.

Denza Z9 GT kaip plug-in hibridas ir elektrinis automobilis

Beveik 5,20 m ilgio siluetas, kuris primena Porsche Taycan Sport Turismo, turėtų nustebinti esamus prabangos segmento varžovus. Kūrybiškumo pridėjo buvęs Audi dizaineris Wolfgang Egger, sukūręs elegantišką ir sportišką automobilį su neprilygstamomis proporcijomis.

Po kėbulu slepiasi galinga technologija: kaip plug-in hibridas ir elektrinis modelis, Z9 turi tris elektros variklius. Vienas jų, 230 kW (elektrinė versija) arba 200 kW (plug-in hibridas), montuojamas priekinėje ašyje, o du, išvystantys po 240 kW (elektrinė) ir po 220 kW (plug-in), montuojami galinėse ašyse. Plug-in hibrido benzininis variklis pasiekia 152 kW/325 AG.

Automobilis yra itin dinamiškas: nuo 0 iki 100 km/h jis pasiekia per 3,4 (elektrinė versija) arba 3,6 sekundės.

Galerija: Denza Z9 GT detaliau

Moderniausi medžiagų pasirinkimai: „kristalo” pavarų svirtis, trys ekranai. Visiško šiuolaikiškumo įspūdis.

Greitas pagreitis, didelis važiavimo komfortas

Trumpame uždarytame ruože ADAC redakcija išbandė kaip plug-in hibridas važiuoja: paspaudus akceleratorių, per keletą milisekundžių automobilis išlaisvina visą galią ir stumia prabangų modelį į priekį. Jėga įspūdingai prismaudžia vairuotoją prie ypač patogių odinių sėdynių, jausmas lyg būtum ant „skraidančio kilimo”.

Važiuoklės komfortas yra toks švelnus, kad keleiviai beveik nejaučia kelio nelygumų. Dar neaišku, ar Europos versijoje bus tas pats. Elektros versija turėtų pasižymėti dar didesniu dinamizmu. Ir nors galia ir komfortas yra puikūs, tuo gali pasigirti ir kiti automobilių gamintojai.

Denza Z9 GT sukasi vietoje

Kiti gamintojai neturi to, ką turi Denza važiuoklė. Galiniai elektromotorai leidžia galines ašis kontroliuoti nepriklausomai nuo priekinių. Galiniai ratai gali suktis ir judėti ta pačia kryptimi kaip priekiniai, taip judėti šoniniu „krabų žingsniu”. Tai gali praversti ankštuose vietose, ypač jei vairuotojas nėra manevravimo ekspertas.

Galiniai ratai gali sukant į priešingas kryptis pasiekti iki 10 laipsnių kampą, sumažindami apsisukimo spindulį iki mažo automobilio dydžio – mažiau nei 9,5 metro, kas stulbinančiai mažai šiam dydžio automobiliui. Vairuojant Denza, sunku patikėti, kaip jis iš tikrųjų yra manevringas.

Be to, Z9 gali apsisukti aplink savo ašį 360 laipsnių kampu. Tuo metu priekinė ašis lieka vietoje, o galinė dalis sukasi aplink save. Galiniai ratai sukasi ir skleidžia garsą, slysdami paviršiumi. Vis dėlto, dažnai kartoti šį triuką nerekomenduojama, jei nenorite dažnai lankytis pas padangų pardavėją.

Vairuotojai, kurie nemėgsta parkuoti, galės naudotis intelektualiąja parkavimo funkcija: su mygtuko paspaudimu automobilis pastato priekį į stovėjimo vietą, o galiniai ratai įtraukia likusią automobilio dalį į šoninę vietą. Vis dėlto šiai funkcijai taip pat reikėtų atsižvelgti į padangų susidėvėjimą.

Esant padangos sprogimui važiuojant 180 km/h, automobilis gali stabiliai važiuoti toliau. Elektronika per kelias milisekundes perskirsto jėgą, mažina apkrovą pažeistai padangai ir taip saugo jus nuo avarijos.

Denza Z9 GT kaip greitas šaldytuvas

Tiems, kurie nenori naudotis visomis papildomomis funkcijomis, automobilis siūlo „tik” puikų komfortą. Įranga itin plati, yra apšviesti makiažo veidrodžiai gale, elektra valdomos sėdynės, kurių šonai prisitaiko prie posūkių, ir net du šaldytuvai. Gale gausu vietos, priekyje keleiviai naudojasi trimis ekranais, mėgaujasi puikiu garsu iš garsiakalbių ir atidarinėja bei uždaro duris mygtuko paspaudimu. Su 100 kWh baterija Denza turėtų nuvažiuoti 630 kilometrų pagal Kinijos standartus. Vokietijos specifikacijos, taip pat duomenys apie įkrovimo ir variklio galimybę dar nėra žinomi.

Apskritai, automobilis iš Azijos sudaro įspūdį, kuris gali priversti konkurentus atrodyti „blyškūs ir neįdomūs”. Kad ir kaip būtų, tikėtina, kad daugelis nesirinks Denza vietoje Porsche Taycan, net jei kaina būtų mažesnė nei 100 000 eurų. Žinoma, šioje kainų kategorijoje itin svarbus yra įvaizdis, o Denza naujam prekės ženklui dar reikalingas laikas jį įgyti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *