Elektrinis Mercedes GLC pasirodys 2026 metais kaip GLC EQ. Su 800 voltų technologija ir didelės talpos baterija jis turėtų užtikrinti puikų veikimą. Bandomasis važiavimas užmaskuotame prototipe.
- GLC EQ bus pristatytas IAA 2025 parodoje; prekyboje pasirodys 2026 metais
- 94,5 kWh akumuliatorius leis nuvažiuoti apie 650 kilometrų
- 800 voltų technologija leis greitai įkrauti
Papildoma elektrinė platforma GLC modeliui
GLC EQ: 700 kilometrų nuotolis?
GLC EQ: daug erdvės ir didelė bagažinė
Kaina tikėtina nuo 55 000 eurų
Šiam modeliui reikia pasisekimo: kai Mercedes kitą pavasarį pristatys elektrinį GLC, jie negali sau leisti klaidų. Juk šis visureigis jau daug metų yra jų populiariausias modelis. Kadangi EQC kaip pirmas elektrinis modelis buvo nesėkmingas, slėgis sėkmei šį kartą yra ypatingai didelis.
Todėl kūrėjai nebrukeda pusinių sprendimų ir nusprendė eiti iki galo: kad nebūtų daroma jokių kompromisų, GLC buvo visiškai naujai sukurtas ir išbandytas.
Papildoma elektrinė platforma GLC modeliui
Nors EQC naudota degalų platforma kaip pagrindas, naujasis GLC su pažymėjimu „powered by EQ Technology“ pirmą kartą naudoja visiškai naują elektrinę architektūrą. Pagrindinis inžinierius Drummond Jacoy aiškina: „Neturi būti jokių kompromisų. Mūsų tikslas buvo pasiekti arba net viršyti dabartinio GLC standartus visose srityse.” Todėl net be AMG žymėjimo vienas ar du varikliai gali sukurti iki 489 AG ir tilptų akumuliatorius geriausiu atveju 94,5 kWh talpos.
GLC EQ: 700 kilometrų nuotolis?
Nors daugiau nei 750 kilometrų, kuriuos gali nuvažiuoti CLA, nebus pasiekiama, Jacoy pažada „mažiausiai 650“, ir jei 636 kilometrų rodiklis ant prototipo spidometro šaltesnėje aplinkoje su nepilnai įkrautu akumu nėra triukas, GLC turėtų patekti į 700 km klubą. Jei ne, tai neturės didelės žalos. Juk akumuliatorius turi 800 voltų įtampą, todėl tiek stotelėje, tiek kelyje leidžia sparčiai įsikrauti – pažadama bent 320 kW, tai beveik tris kartus greičiau nei EQC, todėl gali per 15 minučių suteikti apie 400 kilometrų papildomą nuotolį.
Visureigis yra greitas ir kelyje. Jacoy užsibrėžęs užtikrinti ramų ir komfortišką važiavimą kaip su degalų variklis, o taip pat ir tokią pat vairavimo dinamiką. Todėl jie sumontavo dviejų pakopų pavarų dėžę galiniame variklyje, kuris leidžia greitą akseleraciją, tačiau autostradoje leidžia taupyti energiją.
GLC EQ: daug erdvės ir didelė bagažinė
Aukščiausios klasės versija turės oro pakabą sklandžiam važiavimui ir galiniai ratai bus valdomi dėl didesnio manevringumo. Ir, žinoma, visų varomųjų ratų sistema suteikia reikiamą pasitikėjimą ledu ir sniegu, taip pat leidžia prireikus patraukti priekabą iš drėgnos pievos.
„Jokių kompromisų” – tai galioja ir dėl erdvės ir praktiškumo savybių. Todėl galiniai keleiviai taip pat sėdi komfortabiliai po dideliu panoraminiu stoglangiu. Bagažinė atrodo didžiulė su giliu dvigubu dugnu, o bandomojo važiavimo pabaigoje Jacoy nuima maskuojamą dangtį nuo didelės priešingos bagažinės. Net ir su priekaba nenori būti šykštūs, imdamiesi pavyzdžio iš degalų modelio, kuris gali pervežti iki 2,5 tonos.
Nors Jacoy vienus metus prieš pasirodymą atskleidžia daug techninių detalių, dviejose srityse lieka tylus. Dizainas tiek viduje, tiek išorėje dar slepiamas. Tačiau daug fantazijos nereikia, kad įsivaizduotumėte aerodinamiškai išgrynintą kūrinį, kuriame išorėje šviesų akcentai, o viduje dideli ekranai, kurie pasiūlo dar daugiau nei CLA. „Juk žaidžiame kitoje klasėje ir turime patenkinti kitus reikalavimus“, sako vyriausias inžinierius.
Kaina tikėtina nuo 55 000 eurų
Pasaulinė premjera planuojama IAA parodoje 2025 rugsėjį, o prekyba pradės pavasarį 2026. Tačiau Jacoy pateikia užuominų apie kainą: „Norime orientuotis į degalų modelį ir nekelti jokių ribojimų klientui. Elektrinis GLC turi būti tikra alternatyva.” Nepaisant to, greičiausiai negalime tikėtis, kad kaina prasidės nuo maždaug 54 000 eurų, kur paskutinė serija prasideda dabar.
Tačiau pirmoje pusėje 50 000 eurų kategorijos galima būtų tikėtis bazinio modelio su mažesniu akumuliatoriumi, nors jis paprastai atsiranda vėliau. O aukščiausios klasės versijai, kuri slepiasi po maskuotais drabužiais, greičiausiai reikėtų naudoti GLC 300 e kaip orientyrą, kuris šiuo metu kainuoja 73 649 eurus. Tai užtikrintų pakankamą atstumą nuo EQE visureigio kainuojančio bent jau 76 000 eurų.
Turėdami lygiagrečiai veikiančius GLC ir GLC EQ modelius, Mercedes pasirinko sudėtingą, bet patikimą kelią. Jie neturi pasikliauti silpnomis elektros pardavimo prognozėmis ir išlieka maksimaliai lankstūs. Nors Jacoy teigia, kad kaip naujajam CLA, naujame GLC degalų modelio tikriausiai nebus, nes į elektrinį modulinį komplektą negalima pritaikyti tradicinių visų varomųjų ratų ir išilgai montuojamų šešių cilindrų. Tačiau senesnio „GLC“ karjeros pabaiga nėra apibrėžta.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.