Visi žinome, kad automobilis yra labai pavojinga transporto priemonė, todėl dauguma sveiko proto žmonių niekada nesugalvotų sėsti prie automobilio su neveikiančiais stabdžiais ar sugedusia vairo sistema vairo. Tačiau mažai kas supranta, kad geri, veikiantys amortizatoriai taip pat labai svarbūs transporto priemonės saugumui. Esant sugedusiems ar nekokybiškiems amortizatoriams, pailgėja automobilio stabdymo kelias, automobilis tampa nestabilus posūkiuose ir manevrų metu, nelygiame kelyje ratai gali visiškai nuslysti nuo kelio ir vairuotojas rizikuoja visiškai prarasti kontrolę. Be to, dėl neveikiančių amortizatorių sugenda beveik visos pakabos ir vairo dalys, taip pat papildomai susidėvi padangos. Todėl, jei jaučiate, kad jūsų automobilis blogiau slopina vibracijas, pakaboje trenkiasi arba vizualiai apžiūrėjus amortizatorių paaiškėja, kad jis nesandari arba pradėjo „prakaituoti“, nedelsdami kreipkitės į autoservisą. diagnostika ir, jei reikia, susidėvėjusio amortizatoriaus keitimas nauju. Jei esate kiniško automobilio savininkas, mūsų atsarginių dalių parduotuvėje galite įsigyti naują amortizatorių ir visas reikalingas susijusias dalis.
Tačiau naujo amortizatoriaus pirkimas yra pusė darbo; jei amortizatorius nėra tinkamai sumontuotas, net visiškai veikiantis statramstis gali sugesti per kelias dienas. Todėl, jei nuspręsite amortizatorių pakeisti patys, arba nesate tikri dėl autoserviso, į kurį ketinate kreiptis, kvalifikacija, tuomet pateikiame keletą pagrindinių taisyklių keičiant amortizatorių.
1 Pirkite tik aukštos kokybės amortizatorius
Nors šis punktas netaikomas keičiant amortizatorių, net ir labiausiai patyręs specialistas, turėdamas pilniausią įrankių komplektą, nesugebės tinkamai veikti nekokybiško amortizatoriaus. Rekomenduoju įsigyti šių prekinių ženklų amortizatorius: KYB (Kayaba), Bilstein, Sachs, Boge ir Koni, kitos firmos dažniausiai būna prastesnės kokybės ir, kaip jau minėjome, nereikėtų taupyti amortizatorių.
2 Amortizatoriai gali būti keičiami tik poromis
Pakabos dalių ir amortizatorių statramsčių gamintojai rekomenduoja amortizatorius keisti poromis. Jokia amortizatorių gamybos įmonė nesuteiks jokių garantijų statramsčiui, jei pakeisite tik vieną amortizatorių. Paaiškinimas tai paprastas: jei vienoje automobilio pusėje sumontuotas senas susidėvėjęs amortizatorius, o kitoje – naujas, automobilis riedės, didžioji dalis apkrovos teks naujam statramsčiui ir tai gana greitai nepavyks. Be to, su tokiu pakeitimu automobilio elgesys manevrų metu, taip pat staigiai stabdant, tampa visiškai nenuspėjamas.
3 Patikrinkite, ar visos amortizatoriaus dalys nesusidėvėjo
Labai dažnai priešlaikinio naujo amortizatoriaus gedimo priežastimi tampa nesavalaikis dulkinių, guoliukų, atraminių guolių, taip pat spyruoklių keitimas.
Būtinai patikrinkite amortizatoriaus bagažinės vientisumą jei jis pažeistas ar labai susidėvėjęs, būtinai jį pakeiskite, nes priešingu atveju dulkės, patekusios per bagažinės įtrūkimus ir įtrūkimus ant strypo, pradės veikti kaip abrazyvas ir greitai sugadins amortizatoriaus strypą, taip pat viduje esantys sandarikliai.
Amortizatoriaus smūgio atrama taip pat yra svarbi amortizatoriaus statramsčio dalis. Pastebėjus, kad aptrupėjęs ar tiesiog deformuotas buferis, būtinai jį pakeiskite, kitaip gera skylė kelyje, kuri privers amortizatorių veikti iki galo, gali būti paskutinė net ir naujam amortizatoriui. Be to, įsitikinkite, kad smūgio atrama tvirtai priglunda prie amortizatoriaus; jokiu būdu negalima leisti, kad smūgio stabdiklis laisvai judėtų išilgai strypo. Dėl to dulkės pateks po smūgio atrama ir pradės veikti kaip švitrinis popierius, dėl ko labai greitai suges amortizatoriaus statramstis. Taip pat turėtumėte atkreipti dėmesį į smūgio stabdiklį, jei įsigijote neoriginalią amortizatorių. Faktas yra tas, kad neoriginalių amortizatorių strypo skersmuo gali skirtis nuo originalaus ir net naujas buferis gali visiškai laisvai judėti ant jo, tokiu atveju kreipkitės į parduotuvę, kad jie galėtų pasirinkti tinkamą bump stop tau
Atraminiai guoliai reikia laiku pakeisti. Faktas yra tas, kad amortizatoriaus viduje yra sandarikliai, kurie suprojektuoti taip, kad strypas dirbtų tik aukštyn ir žemyn, bet nesisuktų viduje. Būtent šiuo tikslu ant amortizatorių atramų yra numatyti guoliai. Jei guolis užstrigęs ar atsilaisvinęs, jį reikia keisti, taip pat reikia atkreipti dėmesį į pačias atramas, jei guma sulūžusi ar nusvirusi, atramą reikia pakeisti.
Pastebėję, kad jūsų automobilio spyruoklės nusmuko arba sumažėjo automobilio prošvaisa, būtinai jas pakeiskite, kitaip suges naujasis amortizatorius.
4 Keisdami amortizatorių naudokite specialų įrankį
Gana dažna amortizatoriaus gedimo priežastis – amortizatoriaus pažeidimas montuojant ant automobilio.
Vienvamzdžiai amortizatoriai Lietuvos rinkoje nėra labai paplitę, tačiau, nusprendę savo automobilyje sumontuoti tokio tipo amortizatorių, jokiu būdu negadinkite amortizatoriaus korpuso sienelių. Jei amortizatoriaus tvirtinimui naudosite veržlę, jis labai greitai suges beveik 100 procentų.
Labai dažnai automobilių remonto dirbtuvės naudoja pneumatinį smūginį veržliaraktį, kad priveržtų amortizatoriaus strypo veržles. Tai nepriimtina! Jį naudojant yra didelė tikimybė, kad strypas suksis korpuso viduje, dėl to įkandos sandarikliai ir suges amortizatorius. Be to, priveržus amortizatorių veržliarakčiu, yra didelė tikimybė, kad strypo metale atsiras įtampa, o jei bus geras guzas, nulūš amortizatoriaus strypas, dėl ko gali atsirasti nelaimingas atsitikimas. Taip pat neleidžiama tvirtinti strypo replėmis, dujiniais raktais ir kitais įrankiais, kurie gali pažeisti strypo veidrodėlį. Norėdami priveržti veržlę ant strypo, būtinai naudokite specialų veržliaraktį, kuriuo tvirtinamas amortizatoriaus strypas ir priveržiama veržlė.
5 Galutinį amortizatorių priveržimą atlikite tik nuleidus mašiną
Kaip ir visos pakabos dalys, galutinis amortizatorių priveržimas turėtų būti atliekamas tik tada, kai automobilis nuleidžiamas ant visų 4 ratų. Jei priveržsite lifto (ant domkrato) amortizatorius po to, kai automobilis nuimamas nuo keltuvo, strypas išsikraipys ir amortizatorius neveiks tinkamai. Be to, jei amortizatoriuje bus sumontuotas tylusis blokas, jame atsiras vidinė įtampa, kuri labai greitai sulūžs.
6 Prieš montuodami tinkamai išleiskite amortizatorių
Kaip žinote, amortizatoriai yra laikomi horizontalioje padėtyje, o tai lemia tai, kad dviejų vamzdžių amortizatoriuose dujos iš išorinio cilindro patenka į vidinį. Šios dujos negali kitaip pakenkti strypo ar amortizatoriaus laikymui, kol statramstis nebus sumontuotas ant automobilio. Tačiau jei prieš montuojant jis nebus pašalintas iš vidinio cilindro, amortizatorius neveiks tinkamai, o tai taip pat gali sukelti amortizatoriaus įdubimus ir trankymą, taip pat vožtuvų gedimus. Todėl prieš montavimą dviejų vamzdžių amortizatoriai turi būti pumpuojami taip:
- Apverskite amortizatorių strypu žemyn ir sklandžiai suspauskite jį beveik iki galo ir pritvirtinkite šioje padėtyje 2-3 sekundes
- Suspaustą amortizatorių apverskite aukštyn kojomis ir palaikykite suspaustą 3-5 sekundes. ir sklandžiai atleiskite strypą
- Dar kartą apverskite amortizatorių su strypu žemyn, palaukite 2-3 sekundes ir pakartokite ankstesnius veiksmus 3-5 kartus.
Baigę vėdinti amortizatorių, jį reikia nuolat laikyti vertikalioje padėtyje su strypu aukštyn iki montavimo ant automobilio, taip pat montavimo ant automobilio metu.