Ieškote naudoto, patikimo, neprastai sukomplektuoto automobilio už nedidelę kainą? Tuomet verta atkreipti dėmesį į Hyundai Elantra hečbeką. Net ir naudoti modeliai dažnai išlaiko gamintojo garantiją, o tai pirkėjams suteikia papildomo saugumo jausmą. Nors pati Hyundai Elantra nėra dinamiškiausias ar erdviausias pasirinkimas, tačiau už tokią vertę rasite nedaug konkurentų.
Automobilio privalumai ir minusai
Didžiausias Hyundai Elantra hečbeko pranašumas – gera komplektacija ir nedidelė kaina. Dažnai net baziniai modeliai būna aprūpinti oro kondicionieriumi, CD grotuvu, elektriniais langais priekyje ir centriniu užraktu su nuotoliniu valdymu. Aukštesnės klasės GSi versijos siūlo lengvojo lydinio ratlankius, klimato kontrolę, odinius sėdynių apmušalus. Gamykliškai suteikiama ilga garantija daliai modelių dar galioja ir antriems savininkams.
Vis dėlto Elantra nepasižymi dideliu vairavimo malonumu. Vairas nėra labai informatyvus, o priekinių ratų sukibimas galėtų būti geresnis. Važiuoklė stokoja tikslumo, palyginus su kitais tos pačios klasės modeliais. Kainos atžvilgiu tai nėra didelė problema, bet jei vertinate smagų vairavimą – Elantra gali nuvilti.
Erdvė ir komfortas
Vidaus ir bagažo erdvė yra artimesnė kompaktiškų šeimos automobilių klasei, tokių kaip „Focus“, nei didesnių šeimos automobilių kategorijai. Dėl to Elantra labiau tiks mažesnei šeimai ar tiems, kuriems nereikia itin didelės bagažinės. Penkių durų versija praktiškesnė, tačiau ir ji nėra iš tų, kurie nustebintų erdvumu.
Variklių pasirinkimas ir ekonomija
Ankstesni Hyundai Elantra modeliai siūlė tris variklius, kurių kiekvienas turi savų pliusų. 1,6 litro benzininis variklis – ekonomiškas, tačiau 2,0 litro benzininis pasižymi didesne galia, tačiau kuro sąnaudos didėja nedaug. 2.0 turbodieselis yra garsesnis ir ne toks švelnus kaip benzininiai, bet pasižymi geresne trauka vidutiniu greičiu ir mažesnėmis kuro sąnaudomis. Paprastai benzininiai varikliai sunaudoja apie 8–9 l/100 km, o dyzeliniai – apie 6,5 l/100 km.
Vėlesniuose modeliuose pasiūloje liko tik dyzelis – tai reikėtų įvertinti renkantis automobilį.
Eksploatacijos ir priežiūros kaštai
Vertės nuostoliai pirmaisiais metais gana dideli, tačiau vėliau Elantra išlaiko savo kainą vidutiniškai. Planuotas servisas oficialiuose atstovybėse bus brangesnis, lyginant su kai kuriais konkurentais, bet remontuojant pas nepriklausomas meistrus išlaidos bus mažesnės, svarbu tik laikytis gamintojo reikalavimų, norint išsaugoti garantiją.
Šio modelio patikimumas gana aukštas – netikėtų gedimų pasitaiko retai, ypač jei automobilis eksploatuojamas tinkamai. Draudimo įkainiai vidutiniai: silpnesnių variklių modeliai dažnai būna žemesnėje rizikos grupėje.
Taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo transporto priemonės CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų, tad renkantis Elantra verta atkreipti dėmesį ir į šiuos rodiklius.
Geriausios versijos ir įrangos lygiai
Jei svarbiausia – praktiškumas, penkių durų modeliai verti didesnio dėmesio. Visi Elantra hečbekai išsiskiria gausia standartine įranga. Net bazinis Si siūlo pagrindinį komfortą, o GSi – maksimalų komfortą už šios klasės automobilio kainą, įskaitant lengvojo lydinio ratlankius, klimato kontrolę ir odinius apmušalus.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Jei Elantra atrodo per maža ar norėtųsi geresnių važiavimo savybių, galima dairytis panašios klasės alternatyvų – tokių kaip populiarūs kompaktiški hečbekai („Focus“, „Astra“) ar talpesni šeimos automobiliai. Jos dažnai siūlo daugiau erdvės ar malonesnį vairavimą, tačiau paprastai kainuoja daugiau ir gali neturėti tokios gausios įrangos už tą pačią sumą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.