Porsche 911 visada žavėjo automobilių entuziastus – ši sportinė ikona gaminama jau nuo 1963-ųjų ir išlaikė stiprias tradicijas, tačiau nuolat tobulėjo, pritaikydama naujausias technologijas ir didindama savo galimybes. Nors čia apžvelgiamas 997 kartos modelis rinką pasiekė net praėjus daugiau nei keturiems dešimtmečiams po pirmųjų 911, jis išlieka atpažįstamas ir artimas legendiniam originalui.
Bendras vaizdas
Porsche 911 kupė – ne tik svajonių automobilis, bet ir reali transporto priemonė, kurią įsigijus naudotą, tenka susidurti su savitais privalumais ir iššūkiais. Šio modelio sėkmę lėmė gebėjimas išlaikyti tikrą sportinio automobilio dvasią, sumaniai integruojant šiuolaikines inovacijas. Galinio variklio išdėstymas turi didelės įtakos automobiliui: jis lemia ne tik charakteringą išvaizdą, bet ir leidžia sukurti 2+2 sėdimų vietų išdėstymą, o priekyje įrengta bagažinė talpina net keletą savaitgalio krepšių. Galinės sėdynės pritaikytos vaikams, tačiau net bazinis 911 gali įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h per 4,8 sekundės ir išlieka vienu praktiškiausių sportiškų modelių su tokia dinamika.
Viena didžiausių 911 stiprybių – važiavimo paprastumas kasdienybėje. Puikus matomumas, komfortiška pakaba (ypač turint pritaikomus amortizatorius), sklandžiai veikiantys varikliai ir preciziškas valdymas leidžia jaustis saugiai bei užtikrintai.
Valdymas ir techninės savybės
Vairavimo pojūčiai – tikras 911 pasididžiavimas. Net 997 versijoje išliko atkuriamas klasikinis 911 charakteris: vairo mechanizmas itin tikslus, jautrus, kupinas informatyvaus grįžtamojo ryšio, o už galinės ašies esantis variklis ir galiniai varantieji ratai užtikrina ypatingą sukibimą. Modernios stabilumo bei traukos kontrolės sistemos leidžia drąsiai mėgautis sportiniu vairavimu net ir vairuotojams be didelės patirties.
Kokias modifikacijas verta rinktis?
911 (997) modelių gama gana plati, tačiau dažniausiai populiariausi galiniais ratais varomi Carrera (321 AG), galingesnis Carrera S (350 AG) bei keturiais ratais varomi Carrera 4 ir Carrera 4S. Beje, egzistuoja ir savitos Turbo, GT3, Targa, Convertible versijos, kurias dažniausiai vertėtų vertinti atskirai.
Sudėtingumo prideda kartų skirtumai. 997 buvo gaminama dviem etapais: pirmoji (Gen 1) – nuo 2005 iki 2009 metų, antroji (Gen 2) – nuo 2009 iki 2012. Didžiausi pokyčiai: pažangesni tiesioginio įpurškimo varikliai, daugiau galios (Carrera – 340 AG, Carrera S – 380 AG) ir nauja, greitaeigė 7 laipsnių PDK dvigubos sankabos dėžė, pakeitusi lėtesnę automatinę Tiptronic pavarų dėžę.
Kainos ir eksploataciniai kaštai
Kiek kainuoja naudotas Porsche 911?
Ankstyvos 997 kartos modeliai dažnai kainuoja mažiau nei 23 400 eurų – tai mažiau už daugelį naujų sportinių hečbekų. Tačiau už tokią sumą dažnai pasitaiko didelės ridos, fragmentiškos aptarnavimo istorijos ar atliktas variklio remontas, todėl pravartu atidžiai tikrinti specialisto atliktus darbus.
Vertinant kainos ir kokybės santykį, įprastas Carrera dažnai yra pigesnis už S versijas, o visų varančių ratų ar automatinės transmisijos pasirinkimas kainą padidina. Pavyzdžiui, už galiniais ratais varomą, apie 80 000 km nuvažiavusį Carrera su mechanine transmisija sumokėsite apie 31 600 eurų, o tokį pat modelį su keturiais varančiais ratais ir automatine dėže – apie 35 100 eurų.
Naujesni (Gen 2) modeliai startuoja nuo maždaug 39 800 eurų – tam įtakos turi ne tik metų skirtumas, bet ir modernesni varikliai bei transmisijos.
Jei ieškote patikimumo užtikrinimo, 997 modeliai su gamintojo garantija kainuoja brangiau (pavėluota Carrera S su mažesne nei 64 000 km rida gali siekti ir 58 500 eurų), tačiau komplektuojama su dvejų metų garantija.
Kiek kainuoja Porsche 911 eksploatacija?
Sportinių automobilių išlaidos labai priklauso nuo vairuotojo stiliaus. Renkantis ilgus atstumus ir ramią eigą, 911 iki 9,4 l/100 km – kartu padidėja ir padangų tarnavimo laikas (net iki 32 000 km). Tačiau važiuojant dinamiškai sąnaudos gali išaugti iki 14 l/100 km ir dažniau teks keisti padangas.
Lietuvoje už Porsche 911 metinis taršos mokestis priklauso nuo CO2 emisijos, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų. Taip pat vertėtų atsižvelgti į didesnę draudimo kainą dėl automobilio vertės ir galingumo.
Nemažai sutaupysite aptarnavimus patikėję specializuotam autoservisui, ne oficialiam atstovui. Tačiau net ir tuomet įprastinis aptarnavimas kainuos per 470 eurų. Techninės priežiūros intervalai kas du metai arba kas 32 000 km dažnai papildomi nenumatytais darbais: pavyzdžiui, stabdžių skysčio keitimas kainuoja apie 140 eurų, katalizatoriaus apsaugų keitimas – apie 295 eurus, tad išlaidų suma greitai gali pasiekti keturženklį skaičių.
Sankabos paprastai tarnauja apie 80 000 km. Jei žiūrite automobilį, kuris artėja prie šios ribos arba ją viršijo, nauja sankaba atsieis apie 585 eurus. Vis dėlto 911 modelius vertina ir už tai, kad jie lėtai nuvertėja, tad dalį investuotų pinigų parduodant automobilį tikėtina susigrąžinsite.
Kurio Porsche 911 verta ieškoti?
Nors visos 997 versijos pasižymi puikiomis savybėmis, vertėtų atkreipti dėmesį į galiniais ratais varomą Carrera S modelį – jis turi daugiau galios, standartiškai komplektuojamus PASM adaptacinius amortizatorius, o rinkoje jų daugiausia. Geriausias pasirinkimas – antros kartos (Gen 2) versija, sumažinanti variklio problemų tikimybę.
Ieškodami papildomų priedų atkreipkite dėmesį į Sport Chrono paketą (atpažinsite pagal chronometrą viršuje, kuris leidžia aštresnį akceleratoriaus atsaką ir sportiškesnius valdymo nustatymus), taip pat Sport važiuoklę su riboto praslydimo diferencialu ir žemesne prošvaisa – nors ji kietesnė, bet pagerina valdymą. Jei aktualu kasdieniam naudojimui, naudinga opcija – galinis stiklo valytuvas.
Porsche 911 alternatyvos
Tikras Porsche 911 fenomenas – alternatyvų beveik nėra. Erdvės ir variklių įvairovės pasiūlo Jaguar XK, tačiau jis labiau orientuotas į komfortišką kelionę nei sportišką dinamiką. Aston Martin V8 Vantage – tikra estetikos viršūnė, bet neturi tiek vietos galinėje eilėje bei nėra toks rafinuotas važiavimo prasme.
Dar vienas konkurentas – jaunesni Porsche modeliai: Cayman pasižymi puikiomis valdymo savybėmis, neretai pigesnis, tad už tą pačią investiciją galima gauti naujesnį automobilį, nors klasikinės 911 magijos joje šiek tiek mažiau.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.