Ieškote patikimo ir komfortiško universalo? Verta atkreipti dėmesį į naudotą „Mercedes-Benz E-klasės“ universalą. Nors išorėje jis atrodo panašus į ankstesnius modelius, išvažiuodami į kelią pajusite, jog šis automobilis tapo gerokai ramesnis ir malonesnis vairuoti. Inžinieriai pasirūpino novatoriškomis saugumo sistemomis bei pažangiais vairuotojo pagalbos sprendimais.
Komfortas ir erdvė
Šis universalas skirtas tiems, kurie vertina kokybišką važiavimą ir ramybę. Į saloną nesunkiai pateks tiek aukštesni, tiek platesnį sudėjimą turintys keleiviai – galėsite patogiai išsitiesti, o visi daiktai lengvai tilps talpiame bagažo skyriuje. Nors gale dėl masyvaus transmisijos tunelio patogiausia dviem keleiviams, vietos užteks ir trims trumpesnėms kelionėms. Sulanksčius galines sėdynes bagažinė talpina iki 1950 litrų, tad vežtis krovinį ar didesnių daiktų su „E-klase“ – vieni juokai.
Važiavimo savybės ir kasdienis eksploatavimas
„E-klasė“ garsėja maloniu, minkštu važiavimu. Važiuojant net ir lietuviškais keliais jaučiamas aukštas komfortas, tačiau pakaba nėra pernelyg minkšta – automobilis užtikrintai laikosi posūkiuose. Modernūs pagalbiniai vairuotojo asistentai pasirūpina saugumu ir vairavimo paprastumu net ilgesnėse kelionėse.
Variklių pasirinkimas ir degalų sąnaudos
Šio modelio pasiūloje galima rasti nemažai įvairių variklių versijų. Tarp aštuonių skirtingų variantų, dyzeliniai varikliai – optimalus pasirinkimas ieškantiems ekonomiškumo ir ilgaamžiškumo:
- Mažiausias dyzelis vidutiniškai sunaudos apie 7,1 l/100 km.
- E280 CDI – apie 7,6 l/100 km.
- E320 CDI – apie 8,1 l/100 km.
Benzininiams modeliams būdingi šiek tiek didesni rodikliai. Pavyzdžiui, E220K – apie 8,9 l/100 km, E280 – apie 9,7 l/100 km, E350 – 9,9 l/100 km, E500 – net 11,8 l/100 km.
Kalbant apie taršą, dyzeliniai varikliai išmeta nuo 188 iki 215 g/km CO₂, o benzinai – nuo 212 iki net 280 g/km CO₂. Lietuvoje galiojantis automobilių taršos mokestis priklauso būtent nuo šių rodiklių, naudojamo kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų.
Apdailos komplektacijos
Klasikiniai modeliai dažnai turi automatinį klimato valdymą, kruizo kontrolę, interjero medines detales bei lengvojo lydinio ratlankius. Elegance komplektacijoje rasite papildomai naudotą chromą ir odinę vairo apdailą. Avantgarde versija išsiskiria dalinai odinėmis sėdynėmis, ksenoniniais žibintais ir specialiomis nuo saulės akinimo apsaugančiomis langų dangomis.
Sport modeliai turi žemintą ir standesnę pakabą, didesnius lengvojo lydinio ratus bei pilną natūralios odos apdailą. 2008-aisiais pasirodžiusi Executive SE versija pasiūlė patobulintus ratus, išorės ir vidaus detales, išlaikant klasikinių modelių bazę.
Tinkamiausias modelis
Dažniausiai rinkoje sutinkamas E220 CDI 168 AG dyzelinis variklis – puikus pasirinkimas kasdienai. Nepasižymi sportiškumu, bet galios jam pakanka. Mėgstantiems šiek tiek aktyvesnį vairavimą, tiks E280 CDI 187 AG, kuris išlaiko pusiausvyrą tarp galios ir ekonomiškumo. Retesni, bet galingesni yra E320 CDI (221 AG). Jei pirmenybę teikiate benzininiams, verta pasidomėti kompresoriniu E200K (182 AG), E280 (228 AG) ar E350 CGI (288 AG) varikliais.
Pagrindinė dalis šių universalių automobilių turi automatinę pavarų dėžę. Mechaniniai variantai, dažniausiai su mažiau galingais motoro variantais, retai pasirenkami ir paprastai mažiau geidžiami antrinėje rinkoje.
Techninės priežiūros ypatumai
Automobilio išlaikymo kaštai, ypač jei pasirenkate aptarnavimą gamintojo atstovybėje, gali būti nemaži. Tačiau remontuoti ar prižiūrėti automobilį patikimoje nepriklausomoje serviso dirbtuvėje – tinkamas sprendimas, nekenkiantis likutinei vertei.
Pagrindinės alternatyvos
Galvojant apie naudoto „Mercedes E-klasės“ universalo alternatyvas, verta įtraukti „Audi A6 Avant“, „BMW 5 Touring“ ar universalius „Volvo“ modelius. Pastarieji taip pat siūlo gerą kainos ir kokybės santykį, komfortą ir ekonomiškumą, o kai kurie net nustebina inovatyvumu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.