Mersedes-Benz G-klasės visureigis yra iš karto atpažįstamas dėl savo griežtų, kampuotų formų ir išraiškingos išvaizdos. Jo ištakos siekia dar praeito amžiaus pabaigą, kai buvo kuriamas kaip ypač patvarus visureigis atšiaurioms sąlygoms. Šiandien G-klasė tapo prestižo simboliu, dažnai sutinkamu tiek miesto gatvėse, tiek tarp žinomų asmenų, vertinančių ne tik automobilio pravažumą, bet ir įspūdingą dizainą.
Techninė evoliucija ir variklių pasirinkimas
Nuo 2010 iki 2018 metų gaminta G-klasės karta pasižymėjo dviem pagrindiniais variklių pasirinkimais. G350 CDI buvo komplektuojamas su 3,0 l dyzeliniu varikliu, išvystančiu 208 AG, o sportiškesnėje G55 AMG versijoje montuotas 5,4 l benzininis V8 variklis, kuris generavo net 500 AG. 2012 m. modelių atnaujinimas pakeitė kai kuriuos parametrus: dyzelinis G350d versijoje galia padidinta iki 211 AG, o G55 pakeitė G63 AMG su 5,5 l V8 twin-turbo benzinu, pasiekiančiu iki 563 AG.
Visureigio apžvalga: privalumai ir trūkumai
- Puikios pravažumo savybės bekelėje
- Erdvus bagažinės skyrius
- Labai gera matomumas sėdint prie vairo
- Aukšta kaina ir didelės išlaikymo sąnaudos
- Nelanksti valdymo sistema
- Didelės kuro sąnaudos
Ant kelio G-klasė elgiasi pakankamai grubiai – jungiant posūkius ji nėra labai stabili, o vairas reikalauja nemažai pastangų. Pakaba stangresnė, važiuojant nelygiais keliais pojūčiai gali pasirodyti nekomfortiški. Visgi bekelėje šis automobilis neturi konkurentų: galimumas įveikti 600 mm gylio brastas, dideli pravažumo kampai ir net trys atskiri diferencialo blokatoriai užtikrina puikų sukibimą net ir ekstremaliomis sąlygomis. Taip pat yra žemų pavarų perdavimo režimas, skirtas septynių laipsnių transmisijai.
Salono komfortas ir įranga
Nors automobilio charakteris bekelėje, viduje vyrauja prabangi atmosfera – daug odinių apdailų, patogios šildomos priekinės sėdynės, kokybiška garso sistema Harman Kardon, dviejų zonų klimato kontrolė. 2012 m. buvo atliktas prietaisų skydelio atnaujinimas: įrengtas didesnis multimedijos ekranas, kuris vairuojant yra patogesnis, ypač naudojant navigaciją. Vairuotojo vieta – aukšta ir ganėtinai vertikali, dėl ko puikus matomumas į priekį. Priekinių keleivių erdvės nestinga, tačiau galinėms kojoms vietos galėtų būti daugiau. Bagažinės durys, atsidarančios į šoną ir turinčios sunkų atsarginį ratą, gali būti ne itin patogios siauroje aikštelėje arba nuokalnėje.
Išlaikymo kaštai ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudota G-klasė?
Net ir ankstyviesiems šios kartos modeliams reikia skirti maždaug 46 800 eurų – G-klasės vertė išlieka labai stabili. Už vėlesnio laikotarpio modelius, pavyzdžiui, pagamintus 2013 metais, kainos siekia 53 800–58 500 eurų. Naujesni, mažai eksploatuoti egzemplioriai – brangesni nei 58 500 eurų.
Kuro sąnaudos ir tarša
G350d versija pagal gamintojo duomenis sunaudoja apie 9,9 l/100 km, senesnis G350 CDI – 11,2 l/100 km. Galingesni benzininiai varikliai, pavyzdžiui, G55 AMG, gali sunaudoti net apie 15,8 l/100 km, o efektyvesnis G63 AMG – apie 13,8 l/100 km. G-klasės CO₂ emisijos taip pat didelės: G350d išmeta apie 261 g/km, G350 CDI – 295 g/km, G63 AMG pasiekia 322 g/km, o G55 AMG – net 372 g/km.
Mokesčiai ir aptarnavimas
Lietuvoje G-klasės savininkams tenka mokėti taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Kuo didesni techniniai rodikliai ir emisijos – tuo didesnė suma. Draudimas šiam automobiliui taip pat bus aukšto lygio, nes remonto ir priežiūros išlaidos – nemažos, ypač jei servisas – oficialus. Techniniai aptarnavimai dažniausiai atliekami kas 14 500–20 000 km, priklausomai nuo variklio ir komplektacijos.
Kurią G-klasės versiją rinktis?
Nors G63 AMG variantas vilioja galia ir prestižu, daugumai racionaliai mąstančių vairuotojų geriausiu pasirinkimu bus G350d modelis – jis ekonomiškesnis ir praktiškesnis eksploatuoti.
Kokios alternatyvos?
Rimtesni konkurentai G-klasei – Audi SQ7 arba Porsche Cayenne. Abu yra prabangūs SUV tipo automobiliai, išsiskiriantys gera dinamika, komfortu, erdviu salonu. Audi SQ7 gali pasiūlyti aukštą vidaus kokybės lygį ir puikų valdymą, bet nėra toks pralaidus bekelėje. Porsche Cayenne lengvesnis už daugelį analogų ir stebina manevringumu, ypač su oro pakaba. Tačiau nė vienas jų neprilygsta G-klasei pagal pravažumą arba vizualų charakterį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.