2011–2018 m. „Ford Focus“ universalas: apžvalga

2011–2018 m. „Ford Focus“ universalas: apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Ford Focus universalo modelį dažnai renkasi ieškantys praktiško ir manevringo šeimos automobilio. Nors dažniausiai sutinkame penkiadures hečbekus, universalo kėbulas šiam automobiliui suteikia daugiau erdvės bagažui ir išlieka populiarus tarp aktyvių šeimų.

Bendra informacija

Ford Focus universalas vertinamas už gerą kainos ir kokybės santykį, patikimą valdymą ir prieinamumą pagal išlaikymo kaštus. Tai praktiškas ir lengvai vairuojamas automobilis, pasižymintis dinamišku važiuoklės darbu ir ekonomiškais varikliais. Tiesa, salonas nėra pats prabangiausias šiame segmente, o gale keleiviams vietos kiek mažiau nei kai kuriuose konkurentuose.

Privalumai

  • Tikslus ir malonus valdymas
  • Ekonomiški benzininiai varikliai
  • Patogus važiuoklės darbas mieste

Trūkumai

  • Mažiau vietos gale palyginti su kai kuriais konkurentais
  • Vidutinė interjero kokybė

Variklių pasirinkimas

Focus universalas siūlytas su plačia variklių gama. Senesnis 1,6 litro benzininis variklis nėra labai efektyvus, tačiau šiuolaikiškas 1,0 litro trijų cilindrų Ecoboost pasirinkimas, turintis 99 arba 123 AG, yra maloniai sklandus ir tinkamas net ilgoms kelionėms. Be to, siūlyti ir galingesni 1,5 litro keturių cilindrų Ecoboost benzininiai varikliai.

Dyzelinių pasirinkimų gama prasideda nuo ekonomiško 1,5 TDCi (105 AG), kuris realiomis sąlygomis sunaudoja nedaug degalų, o 118 AG versija pasižymi dar didesniu efektyvumu. Yra ir vyresnis 1,6 litro dyzelis, tačiau jis šiek tiek atsilieka naujesniems motorams degalų sąnaudomis bei dinamika. Norintiems daugiau galios siūlytas 2,0 TDCi (150 AG), kuris užtikrina puikų pravažumą magistralėje ar aplenkimo manevrams.

Didesnio našumo ieškantys vairuotojai ras ST versijas su 2,0 litro dyzeliu (182 AG) arba galingu benzininiu turbovarikliu (247 AG). Šie variantai derinami su mechaninėmis pavarų dėžėmis ir pasižymi sportiškesniu charakteriu.

Važiuoklė ir komfortas

Ankstesni Focus modeliai buvo vertinami už itin smagų valdymą. Naujausioje kartoje akcentuotas efektyvumas ir komfortas, todėl sportiškumo kiek sumažėjo. Visgi, automobilis išlieka tikslus, vairas lengvas bei informatyvus, o važiuoklė užtikrinta – net ir pravažiuojant per miesto duobes ar nelygumus salone lieka pakankamai komforto. Užmiestyje pasiekiamose greičiuose jaučiasi vėjo ir kelio triukšmas, bet bendras automobilio stabilumas išlieka puikus.

Salonas ir praktiškumas

Vairavimo pozicija universale puiki, tačiau storesnių galinių statramsčių konstrukcija gali kiek riboti matomumą, ypač parkuojantis. Vidaus apdailos kokybė atitinka automobilio kainą, tačiau kai kurie konkurentai atrodo prabangesni. Vietos priekyje užtektinai, tačiau galinė sėdynių erdvė – ypač kojoms – galėtų būti didesnė. Centre esantis tunelis užima dalį vietos keleivių kojoms.

Bagažinė, lyginant su konkurentais (pvz., Skoda Octavia, VW Golf Universalas ar Peugeot 308 SW), nėra pati didžiausia, tačiau vertinant praktiškumą – įkrovimas paprastas dėl žemai sumontuoto slenksčio ir lygios, plačios grindų plokštumos.

Išlaikymo kaštai

Pardavimo kainos ir pasirinkimas

Norint įsigyti pažangesnį Focus universalą, už 2011-2012 metų automobilį su didesne rida reikia skirti apie 5850 eurų. Už 7000 eurų jau galima ieškoti automobilio su mažesne rida ir pilna aptarnavimo istorija. Į didesnį biudžetą, apie 8200-10500 eurų, patenka 2013–2014 metų modeliai, o už naujesnius, 2015 metų automobilius, kainos dažniausiai svyruoja nuo 11115 iki 14040 eurų.

Degalų sąnaudos ir eksploataciniai mokesčiai

Ekonomiškiausias dyzelinis 1,5 TDCi (105 AG) gali pasigirti 3,4 l/100 km degalų sąnaudomis ir itin žemomis CO₂ emisijomis – vos 88 g/km. Trijų cilindrų 1,0 litro Ecoboost benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudoja apie 4,8 l/100 km, o jų CO₂ emisijos siekia 110 g/km.

Pagal Lietuvoje galiojančius taršos mokesčius, suma priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų – mažos emisijos Focus universalai dažnai patenka į žemiausius tarifo intervalus.

Serviso darbų kainos yra vidutinės – senesniems nei 3 metų Focus universalams techninei priežiūrai siūlomos ir gamintojo, ir nepriklausomo serviso programos, tad išlaidas galima planuoti iš anksto.

Kurią Focus versiją rinktis?

Universalų 1,0 litro Ecoboost (125 AG) variklis – vienas universaliausių. Jis užtikrina pakankamą dinamiką pilnai pakrautam automobiliui ir yra palyginti ekonomiškas, nebent rida labai didelė. Jei ieškote balanso tarp įrangos ir kainos – rekomenduojama Zetec komplektacija, kadangi čia rasite pagrindinius patogumus, automatinį klimato valdymą bei šildomą priekinį stiklą. Ši komplektacija populiariausia, todėl ją nesunku rasti naudotų automobilių rinkoje.

Kokius konkurentus verta apsvarstyti?

Tarp artimiausių Focus universalui konkurentų minėtini Volkswagen Golf Universalas – solidus pasirinkimas su erdvia bagažine ir puikia salono kokybe, bei Skoda Octavia Universalas, kuris garsėja didžiausia bagažine savo klasėje ir ekonomiškais varikliais. Peugeot 308 SW taip pat vertas dėmesio ieškantiems erdvesnio salono. Verta apsvarstyti ir Opel Astra Sports Tourer – solidžios išvaizdos, patogus ir gana erdvus šeimos automobilis, kuris taip pat pasižymi efektyvumu ir gera įranga.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *