Mercedes-Benz CLS kupė daugelį stebina ne tik sportišku siluetu, bet ir tuo, kad būtent jis sumodeliavo keturių durų kupė automobilių klasę. Kai 2004 metais debiutavo pirmoji CLS karta, daugelis gamintojų dar tik svarstė apie tokio tipo modelius. Net ir šiandien CLS išlieka išskirtiniu pasirinkimu tarp premium klasės automobilių – tai puiki alternatyva tradiciniam sedanui, kuri vizualiai primena sportinį kupė, tačiau išlaiko kasdienai būtiną praktiškumą.
Interjeras ir komfortas
Antrosios kartos CLS, gamintas nuo 2011 iki 2018 metų, dar labiau ištobulėjo, palyginti su ankstesniu modeliu. Salone keturioms keleivių vietoms skirta pakankamai erdvės tiek galvai, tiek kojoms, tačiau dėl žemos stogo linijos aukštesni keleiviai gale gali jaustis šiek tiek nepatogiai. Šis modelis neturi centrinės sėdynės gale, tad keliauti gali tik keturi žmonės.
Aplinkoje vyrauja aukštos kokybės medžiagos – minkštas plastikas, odinė apdaila, medžio arba anglies pluošto intarpai (ypač AMG versijoje). Tokia kombinacija sukuria prabangos, solidumo įspūdį, kurį papildo gausi standartinė įranga: sportinės odinės sėdynės, LED žibintai, navigacija, dviejų zonų klimato kontrolė, parkavimo jutikliai ir moderni multimedija.
Važiavimo ypatumai ir dinaminės savybės
Kupė valdymas maloniai nustebina – vairavimas lengvas ir tikslus net ir judriame mieste, o didesniu greičiu užtikrina stabilumą bei saugumo jausmą. Standartinė sportinė pakaba yra ganėtinai standi, tad jei prioritetas – salono komfortas, verta ieškoti modelių su minkštesne pakaba arba pneumatine (oro) pakaba. Pastaroji pasižymi išskirtiniu švelnumu ir slopina nelygumus.
Pirkėjams buvo siūloma daugybė variklių: ekonomiški keturių cilindrų dyzeliai, galingesnis ir rafinuotas V6 dyzelis bei benzininiai V6 ir V8 variantai. Dauguma jų turi automatinę pavarų dėžę, užtikrinančią sklandų ir ekonomišką važiavimą. V6 dyzelis išsiskiria balansu tarp ridos, našumo ir ekonomiškumo – todėl dažnai rekomenduojamas kaip optimalus pasirinkimas.
Įranga ir komplektacijos pasirinkimas
Lietuvoje dažniausiai sutinkami CLS modeliai su AMG Line apdaila – automobiliai turi 19 colių lengvo lydinio ratlankius, sportinį kėbulo paketą, žemesnę pakabą, LED žibintus, sportines šildomas sėdynes, metalines pedalų apdailas bei odos apmušalus. Dalis automobilių taip pat komplektuoti su elektra valdomu stoglangiu, galinio vaizdo kamera, berakte automobilio užvedimo sistema ar aukščiausios kokybės garso aparatūra.
Galingiausia CLS 63 AMG versija skirta entuziastams – čia sumontuotas 5,5 litro V8 variklis, kurio galia siekia net 577 AG. Dizainą papildo ryškūs AMG akcentai, sportinė išmetimo sistema, klimatizavimas, o interjeras papildytas unikaliomis sportinėmis detalėmis ir net „lenktynininku“ skirtu laikmačiu trasos ratų skaičiavimui.
Privalumai ir trūkumai
- Tikslus, lengvai valdomas vairas
- Daug aukštos klasės įrangos net bazinėse versijose
- Ekonomiškas ir rafinuotas V6 dyzelis
- Prabangi, solidi salonų apdaila
- Tik keturios vietos keleiviams
- Standartiškai standi pakaba gali būti kiek kietoka kasdienai
Eksploatacija ir išlaidos
Naudotų Mercedes CLS kainos priklauso nuo metų, ridos bei variklio tipo. 2011 metų automobilį su didesne nei 145 000 km rida galima surasti už maždaug 10 500 eurų. Jei aktualus mažesnis atstumas, 12 000–14 000 eurų užteks 350 CDI (V6 dyzelio) modeliui su apie 80 000 km rida. Dyzeliniai CLS 250 CDI kainuoja nuo 15 200 eurų, o atnaujinti (facelift) modeliai, įskaitant CLS 220d, dažniausiai siūlomi nuo 17 500 eurų.
Benzininiai variantai rinkoje pasitaiko rečiau – kainos prasideda nuo 23 400 eurų, nes dauguma tokių automobilių turi mažą ridą ir yra puikiai išlaikyti. Galingiausio CLS 63 AMG modelio kaina prasideda nuo 29 250 eurų.
Degalų sąnaudos ir taršos mokestis
Norintiems taupiausio varianto verta rinktis keturių cilindrų dyzelinius modelius. Atnaujintas 220d (nuo 2014 m.) užmiestyje vidutiniškai sunaudoja apie 4 l/100 km ir išmeta mažiau CO₂, todėl taršos mokestis Lietuvoje šiam modeliui bus vienas žemiausių. Ankstesnis 250 CDI naudoja apie 4,3 l/100 km ir taip pat pasižymi nedideliais ekologiniais mokesčiais. V6 350 CDI vidutinės sąnaudos siekia apie 5,1 l/100 km – šio modelio eksploatacija kiek brangesnė, nes ir taršos mokestis didesnis.
Benzininis variantas reikalauja apie 5,8 l/100 km, o AMG 5,5 litro V8 – beveik 8,3 l/100 km, todėl taršos mokestis išauga ženkliai. Lietuvoje emisijos mokestis priklauso nuo CO₂ kiekio, kuro tipo bei pirmos registracijos metų – kuo naujesnis ir ekonomiškesnis automobilis, tuo mažesnės eksploatacinės išlaidos.
Serviso kainos gali būti didesnės oficialiuose atstovybėse, tačiau specializuoti servisai dažnai darbą atlieka pigiau, tad ilgalaikė priežiūra nėra itin brangi, lyginant su kai kuriais kitais prabangiais automobiliais.
Kokį Mercedes CLS rinktis?
Dauguma naudotų CLS iš karto komplektuoti solidžia įranga: navigacija, odinėmis elektra valdytomis sėdynėmis, dviejų zonų klima bei parkavimo pagalba. Pasirinkus AMG Sport paketo CLS gaunama dar sportiškesnė išvaizda, didesni ratlankiai, papildomos LED funkcijos bei patogesnės sėdynės.
Iš variklių sėkmingiausiu pasirinkimu laikomas 350 CDI V6 dyzelis – jis puikiai tinka kelionėms tiek mieste, tiek užmiesčio trasose. Jei norite benzininio varianto, dažniausiai lietuviškame antrinėje rinkoje rasite 3,5 litro V6 modelį. Sportiškiausia versija – AMG su 5,5 litro V8 – tiems, kurie ieško išskirtinio pajėgumo ir įspūdingų emocijų prie vairo.
Alternatyvos Mercedes CLS
Ieškantiems panašaus tipo automobilio verta atkreipti dėmesį į BMW 6 serijos Gran Coupé – šis modelis išsiskiria galingais šešių ir aštuonių cilindrų varikliais, bet neturi taupių keturių cilindrų variantų. Audi A7 dažnai laikomas artimiausiu CLS konkurentu, kadangi siūlo plačią ekonomiškų variklių gamą ir, skirtingai nei Mercedes CLS, turi praktišką penkių durų kėbulą. Tačiau vairavimo malonumo ir rafinuotumo šioje klasėje CLS išlieka lyderiu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.