2012 metų BMW M5

Nuotraukos autorius: Generated by pixel @ 2025-08-10T02:09:57.082498

2012 metų BMW M5

Ketvirtosios kartos sportinis sedanas išsiskyrė sudėtingumu ir nelabai praktiška kasdieniam naudojimui. Jo pavarų dėžė veikė kampuotai, o variklis, nors ir stiprus V10, labiau pabrėžė galią nei sukimo momentą. Dėl tokio požiūrio, palyginti su ankstesniu modeliu, automobilis turėjo daugiau arklio galių, tačiau trūko jaudulio ir emocijų. Šis automobilis tarsi jautėsi laimingas tik važiuodamas dideliu greičiu tiesia greitkelių atkarpa.

Atsižvelgiant į stiprėjančią konkurenciją sportinių sedanų segmente, naujausias modelis buvo kruopščiai pergalvotas, siekiant pranokti tokius varžovus kaip „Audi S6”, „Cadillac CTS-V” ar „Mercedes E63”. Kol kas anksti teigti, kad penktoji karta sugrįžo prie originalių ištakų, tačiau kūno masė tapo nemažai diskusijų objektu – automobilis sukurtas sunkesnės klasės pagrindu. Vis dėlto, pasitelkus didesnį kiekį aukštos atsparos plieno ir aliuminio (variklio dangtis, sparnai, durys), kūno svoris išlaikytas arti pirmtako, nors naujasis modelis tapo ilgesnis ir platesnis.

Variklis ir transmisija

Ankstesnės kartos sportiniai BMW modeliai garsėjo aukštas apsukas mėgstančiais atmosferiniais varikliais, tačiau ši tendencija traukiasi į praeitį. Naujasis variantas varomas patobulintu 4,4 litro V8 varikliu su dviem turbokompresoriais – toks jau montuotas didesniems visureigiams. Dėl patobulintų oro paėmimo ir išmetimo sistemų variklis išvysto 560 arklio galių ir 502 svarų pėdų sukimo momentą, kas yra net 119 daugiau nei ankstesniame modelyje. Oficialiai didžiausias greitis ribotas iki 250 km/h, tačiau už papildomą mokestį galima pakelti iki maždaug 305 km/h.

Ekonomija ir įsibėgėjimas

Sportinių sedanų pasaulyje vis svarbiau kuro sąnaudos, tad naujasis modelis žada net 30 procentų sumažėjusį degalų suvartojimą. Patariama nustatyti ekonominį režimą, norint pasinaudoti šiuo privalumu. Nors variklis išsiskiria ypatingu pajėgumu prie žemų apsukų, iš vietos iki 100 km/h automobilis įsibėgėja vos per mažiau nei 4 sekundes. Tai pasiekiama naudojant septynių laipsnių dvigubos sankabos automatinę pavarų dėžę, perduodančią galią galiniams ratams per elektroninį diferencialą. Pageidaujant galima rinktis ir šešių pavarų mechaninę dėžę.

Važiuoklė ir stabdžiai

Naujojo sportinio sedano važiuoklės pagrindą sudaro standartinis šios klasės modelis, tačiau pakaba buvo papildomai sustiprinta, naudojant tvirtesnes įvores ir elektrohidraulinius amortizatorius. Su naujomis šešių cilindrų stabdžių apkabomis priekyje ir dideliais diskais užtikrinamas ryškiai sustiprėjęs stabdymas. Gale montuojamos vienos cilindro apkabos su šiek tiek mažesniais diskais.

Įranga ir dizaino sprendimai

Naujasis automobilis pasižymi sportišku išvaizdos akcentais: galiniame dangtyje sumontuotas spoileris, platūs ratų gaubtai, keturi išmetimo vamzdžiai bei 19 colių lengvo lydinio ratlankiai. Viduje dominuoja išskirtinės medžiagos – oda aptrauktas centrinis pultas, sportinės sėdynės bei specialus prietaisų skydelis. Vairuotojai gali pasirinkti individualius važiavimo profilius, išsaugant mėgstamus vairo, akceleratoriaus, pavarų perjungimo bei amortizatorių nustatymus.

Techniniai duomenys

  • Variklis: 4,4 litro V8 su dviem turbokompresoriais, tiesioginis įpurškimas
  • Galia: 560 AG prie 7000 aps./min.
  • Sukimo momentas: 680 Nm nuo 1500 aps./min.
  • Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė arba 7 pavarų dvigubos sankabos automatinė
  • Ilgis / plotis / aukštis: 4912 mm / 1892 mm / 1451 mm
  • Svoris: apie 1973 kg
  • Pagreitėjimas 0–100 km/h: 3,9 sek.
  • Didžiausias greitis: 250–305 km/h (su papildomu paketu)
  • Kuro sąnaudos (mieste / užmiestyje): apie 16,8 / 10,7 l/100 km

Naujasis sportinis sedanas parduotuvėse pasirodys pavasarį. Belieka laukti, ar jam pavyks įveikti tuos konkurentus, kuriuos jis pats ir įkvėpė atsirasti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *