Nusprendusiems įsigyti talpų ir solidų vidutinės klasės universalą, verta atidžiau pažvelgti į ankstesnės kartos Mercedes-Benz C klasės universalą. Šis automobilis užtikrina ne tik dideles krovinių gabenimo galimybes, bet ir solidžią, kokybišką salono atmosferą, kurią daugelis laiko vienu pagrindinių šio modelio privalumų.
Kas išskiria C klasės universalą?
Šis Mercedes-Benz universalas pasižymi didele keleivių erdve bei talpia bagažine – sulanksčius galines sėdynes, jos talpa siekia iki 1510 litrų, o pats bagažo skyrius yra platus ir lygus. Automobilio salone dominuoja kokybiškos apdailos medžiagos, gausu komforto įrangos, o dizainas tiek išorėje, tiek viduje subtiliai perteikia prabangos įspūdį.
Kelionės C klasės universalu prilygsta komfortiškai, ramiai patirčiai, kuri ypatingai pastebima ilgose trasose. Tai buvo viena iš svarbių priežasčių, dėl ko ši mašina surinkusi nemažai gerbėjų tarp tiek naujų, tiek naudotų automobilių pirkėjų.
Praktika ir varikliai
Naudotojo kasdienybėje C klasės universalas stebina erdve ir patogumu. Keleiviai vertina plačiai atsidarančias duris, lygų grindų paviršių, o bagažinė be vargo talpina važiuoklę ar kitą didesnį krovinį. Gamintojas siūlė platų variklių pasirinkimą – itin paklausūs dyzeliniai modeliai: ekonomiškas, bet santūrus C200 d, galingesnis ir populiarumu išsiskiriantis C220 d, bei spartesnis, bet daugiau kuro suvartojantis C250 d. Benzininių variklių liniją pradeda C200 – šis pasižymi pakankamu pajėgumu, o sportiškesnės C43 ir C63 AMG versijos siūlo dviejų turbinų V6 variklius dinamiškam vairavimui.
Kruopščias lyginimas taip pat verta atlikti su hibridine C350 e versija. Šis modelis žavi mažomis degalų sąnaudomis, tačiau realūs duomenys dažnai šiek tiek atsilieka nuo deklaruojamų, nebent važiuojate trumpomis distancijomis ir dažnai kraunate akumuliatorių.
Komplektacijos ir įranga
Pradinis SE lygis siūlo 40,6 cm lengvojo lydinio ratlankius, lietaus jutiklį, kruizo kontrolę, galinio vaizdo kamerą bei išplėstinę avarijų prevencijos sistemą. Viduje įrengta 17,8 cm multimedijos sistema su skaitmeniniu radiju, lietimui jautrus valdymas, o priekinių sėdynių reguliavimas – elektrinis.
Pasirinkus Sport komplektaciją, gausite ne tik šildomas priekines sėdynes, bet ir navigaciją, parkavimo jutiklius priekyje bei gale, 43,2 cm ratlankius, LED žibintus, sportinę važiuoklę, odines sėdynes. Prabangi AMG Line versija pasižymi 45,7 cm AMG ratais, sportiniu kėbulo paketu ir sportine pakaba.
Važiavimas ir valdymas
Naujesnės kartos C klasės universalas pasižymi patobulintu važiuoklės darbu bei geresniu valdymu lyginant su ankstesniais modeliais. Tačiau komforto pojūtį gali šiek tiek temdyti didesnis kelio triukšmas, ypač važiuojant dyzelinėmis versijomis, kur juntamas ir aiškus variklio garsas.
Visgi, palyginti su konkurentais, šis Mercedes-Benz universalas išsiskiria kaip solidus, patikimas pasirinkimas su gausia saugumo ir komforto įranga. Vidinė įranga, likutinė vertė bei saugos sprendimai užtikrina, kad šį automobilį verta įtraukti į rimtų pasirinkimų sąrašą.
Kainos ir pasiūla Lietuvoje
Lietuvos naudotų automobilių rinkoje šios kartos Mercedes-Benz C klasės universalų pastebimas gausus pasirinkimas. Paprasčiausias ir daug nuvažiavęs variantas gali kainuoti nuo 9945 eurų, už 11 700–14 040 eurų galima rasti tvarkingesnių 2017–2018 m. metų modelių. Už 14 040–21 060 eurų įsigysite jau 2019–2020 m. automobilius su turtingesniu komplektavimu, o naujausių 2021 metų modelių kainos siekia 23 400–29 250 eurų. Hibridiniai ir sportiniai AMG modeliai paprastai kainuoja dar brangiau.
Eksploatavimo išlaidos
Dyzeliniai varikliai laikomi ekonomiškiausiais. C220 d realiomis sąlygomis dažnai pasižymi apie 4,7 l/100 km degalų sąnaudomis, o C200 d gali pasiekti iki 4,3 l/100 km. Benzininiai C200 automobiliai paprastai sunaudoja apie 5,5 l/100 km, priklausomai nuo ratų dydžio. Hibridinė C350 e versija gamintojo duomenimis pasiekia iki 2,1 l/100 km, tačiau tokį rezultatą realybėje pavyks išlaikyti tik važiuojant trumpais atstumais ir dažnai kraunant bateriją.
Standartinis C klasės universalų Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo konkretaus modelio, jo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų – efektyvesnėms, mažesnės taršos versijoms reikalavimai dažniausiai yra švelnesni. Benzininiai ir dyzeliniai modeliai – dažniausiai ekonomiški pagal šios klasės standartus, tačiau spartesni variantai natūraliai linkę suvartoti daugiau degalų ir išskirti daugiau CO₂, kas padidina taršos mokestį.
Prieplaukos išlaidas didina ir aptarnavimas – tiek serviso paslaugos, tiek atsarginių detalių kaina yra didesnė nei vidutinė klasės vidurkis. Periodiniams aptarnavimams galima rinktis paslaugų planus, sumažinančius netikėtų remonto darbų finansinę naštą.
Patikimumas
Didžioji dalis ilgalaikių C klasės universalo savininkų vertina automobilio patikimumą, tačiau pasitaikė pranešimų apie išmetamųjų dujų jutiklių gedimus, ypač esant mažesnei nei 80 000 km ridai. Tokie defektai gali pareikalauti brangių remonto darbų.
Dalis savininkų taip pat mini ganėtinai aukštas serviso kainas, ypač keičiantis navigacijos žemėlapius ar atliekant dažnesnius eksploatacinių dalių keitimus.
Kokį modelį rinktis?
Iš benzininių versijų populiariausias – C200, tačiau šis variklis galios ir rafinuotumo prasme nusileidžia dyzelinėms alternatyvoms. Aukštos dinamikos siekiantiems vairuotojams patinka AMG linijos C43 ir C63, tačiau šie modeliai reikalauja didesnių išlaidų tiek perkant, tiek eksploatuojant.
Tarp dyzelinių variklių optimaliausias pasirinkimas – C220 d, kuris išlaiko balansą tarp galios, ekonomijos ir eksploatacinių kaštų. 2,1 litro variklis pasižymi energingumu ir patikimumu kasdienėse situacijose.
Klausimas dėl tinkamiausios komplektacijos priklauso nuo poreikių – Sport siūlo reikiamą įrangos ir kainos santykį, o AMG Line, nors akį traukianti išore, dažniausiai didina kainą, bet ne kasdienių galimybių sąrašą.
Konkuruojantys modeliai
Šios klasės universalų segmente netrūksta stiprios konkurencijos. Verta svarstyti praktiškesnį Audi A4 Avant, turintį erdvesnį saloną bei didesnę bagažinę. Jis taip pat išsiskiria sklandesniais, ekonomiškais varikliais ir aukšto lygio salonu bei intuityvia multimedijos sistema.
Tuo tarpu BMW 3 serijos universalas daugeliui tebėra šios klasės etalonas. Jis išsiskiria sportišku galinių ratų pavara grįstu valdymu, aukšta surinkimo kokybe bei erdviu, funkcionaliu salonu. Toks automobilis gali tinkamai patenkinti šeimos poreikius ar tiems, kuriems rūpi, kad automobilio eksploatacija būtų ekonomiška, tačiau kartu teiktų vairavimo džiaugsmą.
Iš pigesnių alternatyvų patartina pasidomėti Volkswagen Golf VII universalu, kuris perėmė visas hečbeko stiprybes, arba senu, bet talpiu Honda Civic Tourer variantu.
Apskritai, naudotas Mercedes-Benz C klasės universalas išlieka solidus pasirinkimas tiems, kurie ieško erdvaus, komfortiško, kokybiškai surinkto ir gerai įrengto automobilio, o patikimas variklis bei patikrintas dizainas garantuoja ilgalaikę vertę.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.