2014–2022 m. „Ford Mondeo“ hečbeko apžvalga

2014–2022 m. „Ford Mondeo“ hečbeko apžvalga

Ford Mondeo penktosios kartos modelis 2022 metais pasitraukė iš naujų automobilių rinkos. Nors ši klasikinė versija užleido vietą vis labiau populiarėjantiems SUV automobiliams ir prestižinių markių konkurentams, tarp naudotų automobilių pirkėjų Mondeo ir toliau vertinamas dėl praktiškumo, komforto bei vairavimo malonumo.

Apžvalga

Norintiems patogaus, erdvaus ir ramaus automobilio, skirtas tiek darbui, tiek poilsiui, naudotas Ford Mondeo gali būti puikus pasirinkimas. Šis modelis išsiskiria universalumu – salonas talpus, bagažinė erdvi, o pakaba užtikrina komfortišką važiavimą net ir prastesniais keliais.

Privalumai ir trūkumai

  • Labai erdvus salonas ir didelė bagažinė
  • Komfortiška važiavimo įranga ir malonus valdymas
  • Paprasta, bet intuityvi interjero ergonomika
  • Pigesnės vidaus apdailos medžiagos kai kuriose dalyse
  • Sudėtingesnis informacinio ekrano valdymas
  • Kai kurie konkurentai siūlo daugiau už panašią sumą

Variklių pasirinkimas

Mondeo gamintas su plačiu variklių spektru: benzininiai nuo 1,0 litro (123 AG), 1,5 litro (158 AG) iki galingo, bet daugiau kuro vartojančio 2,0 litrų (237 AG). Dyzelinių variklių pasirinkimas taip pat platus – nuo 1,6 litro (113 AG) ir 1,5 litro (118 AG), iki populiariausio 2,0 litro varianto su 148, 178 (arba 187) ar 207 AG. Taip pat buvo siūlomas ir hibridinis modelis su 184 AG sistema.

Įrangos lygiai

Pagrindinė „Style“ komplektacija turi dviejų zonų klimato kontrolę, pastovaus greičio palaikymo sistemą, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius ir Bluetooth garso sistemą. „Zetec“ komplektacijoje papildomai gaunami didesni 17 colių ratlankiai, parkavimo jutikliai, šildomas priekinis stiklas ir multimedijos sistema su navigacija bei DAB radiju.

„Titanium Edition“ dar prideda 18 colių ratlankius, automatinį apšvietimą ir valytuvus, beraktę užvedimo funkciją, elektriškai reguliuojamas ir šildomas priekines sėdynes, odinį saloną, eismo juostų laikymosi bei kelio ženklų atpažinimo sistemas. Prabangiausias „Vignale“ modelis turi 19 colių ratlankius, LED žibintus, tonuotus langus gale, bekontaktį bagažinės atidarymą bei aukščiausios klasės odinį saloną.

Sportiškas „ST-Line“ pasižymi agresyvesniu kėbulo dizainu, sportinėmis pakabomis, juodais išoriniais apdailos elementais, o aukščiausios „ST-Line Edition“ versijos – dar didesniais ratlankiais ir išskirtinėmis interjero siūlėmis.

Važiavimo ypatumai

Mondeo vertinamas už patogią važiuoklę – dauguma versijų išlieka komfortiškos tiek mieste, tiek užmiestyje. Tik baziniai varikliai gali pasirodyti mažiau dinamiški, tačiau didesnės galios dyzeliniai ir benzininiai varikliai užtikrina pakankamą elastingumą ir gerą pagreitėjimą. Vairavimas – tikslus ir lengvai numanomas, o kėbulo svyravimų praktiškai nejaučiama, net posūkiuose šis didelis automobilis išlaiko stabilumą.

Salonas ir praktiškumas

Nors vidaus apdaila gali atrodyti santūri, o plastiko kokybė ne visur yra pati aukščiausia, Mondeo pasižymi labai aiškiu ir logišku valdymu. Erdvės priekyje ir gale užtenka net trims keleiviams, todėl automobilis patogus tiek ilgoms, tiek trumpoms kelionėms. Bagažinė įspūdingo dydžio, tačiau hibridinėje versijoje ji kiek sumažėja dėl kėbulo konstrukcijos ir mažesnių durelių angos.

Eksploatacinės išlaidos

Kainos naudotų automobilių rinkoje

2015 metų didelės ridos Mondeo galima rasti už maždaug 5 850 eurų, tačiau norint tvarkingo automobilio su vidutine rida ir visa aptarnavimo istorija verta žvalgytis nuo 7 020 iki 11 700 eurų (2016–2017 metų modeliai). Prabangesniu „Titanium“ su 2,0 l dyzeliu kainos prasideda nuo 9 360 eurų. Už 2018 metų modelį pirkėjai dažniausiai moka 7 020–11 700 eurų, o 2019 metus – apie 11 700–16 380 eurų. Naujesnių 2020–2022 metų modelių kaina siekia 14 040–23 400 eurų.

Kuro sąnaudos

Ekonomiškiausias Mondeo – 1.5 TDCi Econetic dyzelis, sunaudojantis vidutiniškai 3,0 l/100 km. Populiariausias 2.0 TDCi (148 AG) modelis vidutiniškai sunaudoja apie 4,2 l/100 km, o automatinė pavarų dėžė ar visų varančiųjų ratų sistema šį rodiklį padidina iki 5,0 l/100 km. Galingiausių 2.0 dyzelių (207 AG) sąnaudos siekia apie 5,2 l/100 km.

Benzininė trijų cilindrų 1,0 l versija – apie 4,3 l/100 km; 1,5 l turbo – 4,8 l/100 km; o 2,0 l automatinė – net 6,2 l/100 km. Hibridinė versija išsiskiria vidutiniškai 3,3 l/100 km.

Teršalų mokestis

Lietuvoje kasmetinio taršos mokesčio dydis priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Labiausiai ekonomiški Mondeo, tokie kaip 1.5 Econetic ir hibridai, išmeta mažiau nei 100 g/km CO₂, todėl moka minimalų taršos mokestį. Kiti populiarūs 2.0 l dyzeliniai modeliai išmeta apie 109–124 g/km, tai reiškia vidutinį mokesčio dydį. Dyzelio su visų ratų pavara arba galingiausių modelių tarša siekia iki 124 g/km. 1,5 l benzininis variklis – 134 g/km, o „pasišvaistymo” rekordą muša 2,0 l benzinas su 169 g/km rodikliu.

Priežiūros kaštai ir patikimumas

Ford Mondeo techninė priežiūra nėra brangi; tiek reguliarios serviso paslaugos, tiek detalės – prieinamos, ypač lyginant su premium klasės konkurentais. Dažniausiai pasitaikančios bėdos – pakabos elementų gedimai ir elektrinės sistemos trikdžiai (pvz., įspėjamosios lemputės, informacijos sistemų veikimo problemos). Dyzeliniams modeliams gali būti būdingos išaugusios kietųjų dalelių filtro (DPF) remonto išlaidos.

Atsiliepimai apie patikimumą įvairūs – dalis savininkų džiaugiasi greita diagnostika ir nebrangiu remontu, tačiau kiti susiduria su ilgesniu serviso laukimu ar pakartotiniais vizitais dėl tų pačių bėdų.

Mūsų rekomendacijos

Geriau išdirbtos komplektacijos ir varikliai

Pagrindinė komplektacija pasižymi tik svarbiausia įranga, todėl rekomenduojama rinktis „Zetec“, kurioje jau yra šildomas priekinis stiklas. Visgi daugiausia naudotų rinkoje – aukštos komplektacijos „Titanium“. Šio modelio 2.0 l dyzelinio variklio (apie 150 AG) derinys – optimalus pasirinkimas ekonomiškumo, galios ir mažesnių taršos mokesčių atžvilgiu. Benzininės versijos tinka mažiau važinėjantiems, bet jų pasiūla ribota.

Kokius konkurentus verta apsvarstyti?

Iš pagrindinių Ford Mondeo alternatyvų paminėtini Volkswagen Passat – jis siūlo prabangesnį saloną ir dar minkštesnę pakabą, tačiau reikalauja mažesnės bagažinės angos kompromiso ( dažniausiai – sedano kėbulo). Tarp dinamiškų konkurentų – BMW 3 Series, žavintis vairavimo malonumu, moderniu interjeru ir labai ekonomiškais dyzeliniais varikliais, nors ir be hečbeko privalumų.

Norintiems suderinti kainą su universalumu, verta dairytis į Opel Insignia ankstesnės kartos modelius – jie pigesni, bet taip pat siūlomi ir kaip hečbekai. Nors komforto ir apdailos atžvilgiu jie nusileidžia Mondeo, už nedidelę kainą galima įsigyti itin funkcionalų automobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *