Jau seniai automobilių pasaulyje įprasta gamintojų taktiką palyginti su sumania virtuvės strategija: pagrindiniai ingredientai naudojami skirtingoms patiekalų variacijoms kurti. Šiuo principu vadovaujasi ir viena Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintoja – įspūdinga modelių gama prasideda nuo itin brangaus hiperkupė ir tęsiasi iki žymiai labiau prieinamo sportinio automobilio, skirto platesniam pirkėjų ratui. Viena naujausių šios šeimos narių – dinamiškas kupė, siūlantis vertę už gerokai žemesnę kainą nei iki šiol.
Šis automobilis rinkoje konkuruos su tokiais žinomais modeliais kaip „Porsche 911 Turbo S“, atspindėdamas populiarėjantį aukštos klasės, bet dar ne visai superautomobilių segmentą, kur jau stebime ir kitų žymių gamintojų alternatyvas.
Konstrukcija ir važiuoklė
Šiam automobiliui būdinga lengva, lenktynių technologijų įkvėpta struktūra, pagrįsta anglies pluošto monokoku, kurį papildomai sutvirtina aliuminio porėmiai. Antroji šio monokoko karta – konstrukcija, pasižyminti žemais ir siaurais slenksčiais. Šis patobulinimas itin pagerina įlipimą ir išlipimą, todėl automobilį patogu naudoti kasdien.
Siekiant tvirtumo, prie monokoko pridėta šiek tiek daugiau anglies pluošto, tačiau pats pagrindinis karkasas sveria tik 80 kilogramų. Gamintojas teigia, kad transporto priemonės „sausas“ svoris siekia apie 1313 kilogramų. Po visų reikalingų skysčių papildymo šis sportinis automobilis vis tiek išlieka pastebimai lengvesnis už keturių varančiųjų ratų varžovus – skirtumas siekia net 225 kilogramus.
Pakaba ir valdymas
Važiuoklė išlaiko pažangias sportinio automobilio savybes: kiekviename rate po du valdymo svirtis. Skirtingai nuo aukštesnės klasės „giminaičių“, čia negalima rasti patentuotos hidraulinės pakabos sistemos, kuri žymi brangesnius modelius. Vietoj jos – įprasti stabilizatoriai nuo siūbavimo ir adaptyvūs amortizatoriai, reguliuojami „normal“, „sport“ ir „track“ režimais.
Lengvo lydinio ratlankiai – 19 colių priekyje ir 20 colių gale – apauti aukštos klasės itališkomis padangomis, o sustoti padės anglies keramikos stabdžių diskai, komplektuojami jau standartiškai.
Galia ir dinamika
Automobilio pavadinime užkoduota jo galia: po variklio gaubtu dirba 3,8 litro darbinio tūrio V8 motoras su dviem turbokompresoriais, kurio pajėgumas siekia 570 arklio galių. Sukimo momentas – net 601 Nm. Nors charakteristikos artimos kitų modelių varikliui, ši modifikacija pasižymi savitais inžineriniais pakeitimais, dėl kurių jai suteiktas naujas motorų indeksas. Septynių pavarų greičių dėžė su dviguba sankaba leidžia varikliui maksimaliai išnaudoti savo potencialą.
Automobilis turi galinius varančiuosius ratus, tad įspūdingų keturių varomų ratų dinaminių rekordų nelenkia, tačiau iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,2 sekundės. Puikus galios ir svorio santykis užtikrina, kad šis modelis greitėja iki triženklės spidometro reikšmės dar sparčiau už daugumą tiesioginių konkurentų. Gamintojas nurodo didžiausią greitį – virš 320 km/h.
Išvaizda ir aerodinamika
Išorinis automobilio dizainas iš karto leidžia atpažinti markę, nors tam tikri stiliaus bruožai vis dar primena kitas gamos linijas. Dizainas čia – ne vien grožis, bet ir techninis sprendimas. Kiekvienas paviršius formuojamas taip, kad maksimaliai išnaudotų oro srautą. Pavyzdžiui, išskirtinis šoninis kanalas duryse atkartoja oro judėjimą pro priekinius ratus, o vadinamosios „plaukiojančios sausgyslės“ – tarpusavyje sujungiančios durelių paviršių – ne tik puošia, bet ir padeda tinkamai nukreipti srautus, didindamos prispaudžiamąją jėgą. Gamintojas nurodo, kad aerodinaminiai sprendimai generuoja papildomą prispaudimą, tačiau bendros šios jėgos reikšmės kol kas neskelbia.
Bazinis modelis dengiamas aliuminio kėbulu, tačiau norintys išskirtinumo gali rinktis karbonines stogo, galinio dangtelio, slenksčių ar buferių versijas.
Vieta tarp konkurentų
Šis modelis užtikrintai patenka į sportiškų, lengvų, galiniais ratais varomų automobilių elitą – tokiuose automobiliuose sukaupta varžybų technologijų patirtis leidžia tiesiogiai mesti iššūkį net ir garsiausiems konkurentams iš Italijos. Inovatyvi konstrukcija ir išskirtinė dinamika rodo, kad pasirinkimas šioje klasėje tampa vis įdomesnis, o tradiciniams segmentų lyderiams teks gerai pasistengti.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.