Chevrolet elektrinių visureigių segmente debiutavo su „Silverado EV” pristatymu 2022-ųjų pradžioje. Po daugiau nei dvejų metų rinką pasiekia ir aukščiausios komplektacijos „Silverado EV RST First Edition“, kuris išsiskiria 555 kW galia, iki 708 km prognozuojamu nuvažiuojamu atstumu, iki 4,5 tonos vilkimo galimybe ir inovatyviomis technologijomis bei dizaino sprendimais. Teoriškai atrodo, kad šis modelis atitinka šiuolaikinių pikapų pirkėjų poreikius. Tačiau vairavimo patirtis stipriai nuvilia ir šis automobilis pateisina ženklią 90 000 eurų sumą tik popieriuje. Nors kai kuriuos trūkumus galima būtų pašalinti atnaujinta programine įranga ar konstrukciniais patobulinimais, didžioji dalis minusų glūdi pačiame automobilyje. Tai itin apmaudu, nes „Silverado EV” turi nemažai išskirtinių ir praktiškų techninių sprendimų, kurių nėra kituose modeliuose.
Kėbulas ir platforma
„Silverado EV” šiuo metu siūlomas tik vienos modifikacijos: keturduriu „crew cab” kėbulu ir 180 cm ilgio krovinių platforma. Bendras automobilio ilgis siekia 592 cm, plotis – 213 cm, aukštis – 200 cm. Įdomu, kad nors elektromobilio ratų bazė – 370 cm – beveik 5 cm trumpesnė nei benzininiu varikliu varomo analogo, pats elektromobilis yra ir ilgesnis, ir platesnis, ir aukštesnis.
Automobilis sukurtas naudojant bendrą Ultium platformą, kuri bendrinama su kitais naujais elektriniais šio gamintojo modeliais. „Silverado EV RST First Edition“ komplektuojamas su dviem elektros varikliais – po vieną kiekvienai ašiai. Visų ratų pavara leidžia pasiekti 555 kW ir 1065 Nm sukimo momentą, o tai – didžiausia galia istorijoje šio gamintojo pikapų gamoje.
Galia ir važiavimo savybės
Automobilis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 4,5 sekundės – visa sekunde greičiau nei galingiausi benziniai analogai, bet vis tiek atsilieka nuo kitų elektrinių konkurentų. Gamintojas deklaruoja, kad automobilis gali vilkti 4,54 tonos svorį, o jo naudingoji apkrova siekia 680 kg, tad šie rodikliai nenusileidžia vidaus degimo variklio versijai.
- 205 kWh talpos akumuliatorius užtikrina iki 708 km teorinį nuvažiuojamą atstumą, viršijantį konkurentų galimybes.
- Realiose sąlygose nesunku pasiekti teoriškai numatytą nuotolį. Esant 70 % įkrovai, rodomas daugiau nei 480 km diapazonas ir net naudojant kondicionierių sąnaudos išlieka racionalios.
Didelė akumuliatoriaus talpa ir galimybė aprūpinti elektros energija namus
„Silverado EV” palaiko iki 350 kW spartųjį įkrovimą – per 10 minučių įmanoma papildomai nuvažiuoti iki 160 km, tačiau įkrovimo nuo 10 iki 80 % laiko gamintojas nenurodo, nes didelės talpos baterija įkraunama žymiai ilgiau. Šis modelis gali būti naudojamas kaip atsarginis elektros šaltinis namų ūkiui. Automobilis gali aprūpinti didelio privataus namo elektros poreikius keletą dienų, o vidutinio dydžio būstą maitinti daugiau nei savaitę.
Kasdienio važiavimo ypatumai
Nors techniniai duomenys įspūdingi, realybėje vairavimas atskleidžia esminius trūkumus. Pilnai atlaisvinus visą galimą galią su „Wide Open Watts” režimu, automobilis darosi sunkiai valdomas – jį sunku išlaikyti tiesiai net važiuojant tiesiąja, ypač stipriau pagreitinant. Daugelį kelio nelygumų automobilis sugeria nepakankamai, net ir turint reguliuojamą pneumatinę pakabą, o posūkiuose ir per nelygumus vairuotojui tenka nuolat koreguoti vairo padėtį.
- Lengvas vairavimas „Tour“ ir „Normal“ režimuose lemia pernelyg jautrią reakciją, automobilis svyruoja juostoje.
- „Sport“ režimas vairo jautrumą šiek tiek pagerina, bet problemos neišsprendžia. Galinių ratų vairavimo sistema miesto sąlygomis mažina apsisukimo spindulį, bet didesniu greičiu sukelia nestabilumo pojūtį.
- Montuojamos 275/50 padangos, palyginti su dideliais ratais ir automobilio mase, per siauro profilio, dėl ko mažėja stabilumas – pridėjus platesnes padangas situaciją būtų galima pagerinti.
Važiavimo kokybė ir stabdymo valdymas
Nors reguliuojama pneumatinė pakaba leidžia pakelti ar nuleisti automobilį iki 5 cm, važiavimo komfortas lieka žemiau lūkesčių. 61 cm skersmens ratai nepadeda išlyginti kelio nelygumų, o posūkiuose visada juntamas didelis kėbulo svyravimas. Regeneracinio stabdymo sistema siūlo dvi stiprumo parinktis (arba gali būti išjungta visiškai), leidžiant naudoti vieno pedalo valdymo principą. Stipresnė režimo parinktis gali būti pernelyg staigi, o keisti nustatymus nėra labai patogu dėl neergonomiškos mygtukų vietos už vairo.
Taip pat pašalinių garsų salone girdėti daugiau nei norėtųsi – pavyzdžiui, įspėjimo apie pėsčiųjų saugumą signalas garsiai girdimas salone ir jo nepavyksta reguliuoti ar išjungti.
Pagalbinės vairavimo sistemos
Didžiausias privalumas – „Super Cruise” sistema, užtikrinanti 2 lygio autonominį vairavimą be prisilietimo prie vairo daugiau nei 640 000 km kelių. Ši sistema puikiai susitvarko su posūkiais, distancijos palaikymu ir juostos laikymu, taip pat automatiškai keičia eismo juostą bei gali būti naudojama ir su prikabintu priekabos kroviniu.
Dizainas ir matomumas
Modeliui būdingas išskirtinis dizainas: nenaudojama tradicinė radiatoriaus grotelė, priekiniai žibintai ir galiniai žibintai išlieka išraiškingi, o kėbulo formos dalinai maskuoja akumuliatoriaus dydį. Galiniai statramsčiai už galinio lango mažai riboja matomumą, o dėl integruoto skaitmeninio galinio vaizdo veidrodėlio matomumas į galą išlieka geras. Priekinę zoną stebėti taip pat nesudėtinga dėl trumpo iškyšulio ir slankių statramsčių. Kol kas „First Edition” modeliai bus tik juodos arba baltos spalvos.
Salono apdaila ir funkcionalumas
Viduje modelis atrodo šiuolaikiškai, panašiai kaip kitų naujų šios markės modelių interjeras. Erdvus centrinės konsolės skyrius turi stumdomą daiktų dėžę, didelės durelių kišenės talpina kelis butelius. Tačiau plastikinės dalys ir apdaila palieka pigaus įspūdį: pagrindinės lytėjimo vietos ir centrinė konsolė ne itin kokybiškos, o viduje gausu kietų paviršių. Sėdynės turi šildymo ir vėdinimo funkcijas, bet nėra itin patogios ir negali būti su tikra oda. Ažuolų raštai ir spalviniai akcentai interjere įdomūs, bet siūlų kokybė kai kurių sėdynių ar panelių vietose nevienoda. Stiklinis panoraminis stogas didžiulis, bet neatidaromas, be uždangos ir nėra pakankamai tamsintas. Skaitmeninis galinio vaizdo veidrodis stipriau atspindi šviesą, o 360 laipsnių vaizdo sistema netobula. Dešinysis išorinis veidrodis dėl optinio efekto iškraipo vaizdą, todėl eismo stebėjimas apsunkintas.
Infotainment ir technologijos
Nors šiame modelyje nėra „Apple CarPlay” ar „Android Auto” sąsajos, vartotojui siūlomas 28 cm įstrižainės prietaisų skydelis ir 43 cm centrinis ekranas ant panelės, papildomas 36 cm projekcinis ekranas. Programinė įranga pasižymi greita reakcija, sąsaja lengvai pritaikoma, integruotai veikia „Google Maps” navigacija ir kitos populiarios programėlės. Ekranas išnaudoja visą jam pritaikytą panelės formą, valdikliai išdėstyti patogiai tiek spustelėjimui ekrane, tiek fiziniais mygtukais bei ratukais, o meniu struktūra aiški.
Pasižymintys inovatyvūs sprendimai
Vienas ryškiausių modelio pranašumų – „Multi-Flex Midgate” sistema, kurią kėbule sukūrė pirmtakai. Sėdynės galinėje dalyje susilanksto 60/40 santykiu, o nulenkiama pertvara leidžia ilgą krovinių dalį suvesti į saloną. Galima atsegti galinį langą ir sudėti pertvaroje, taip išplečiamas ilgų daiktų transportavimo plotis. Su atvira „Midgate” sistema gaunamas net 2,74 m ilgio vežimo plotas tarp bagažinės dangčio ir salono pabaigos, o kartodangą nuleidus – 3,3 m. Komplektuojamas kietas uždangalas dar labiau padidina sistemos praktiškumą, leidžiant vežti ilgesnius krovinius apsaugant juos nuo aplinkos poveikio. Po kapotu įmontuota elektrinė bagažinė (frunkas) talpina 303 litrus ir turi 220 V elektros lizdą, o krovinio platformoje sumontuoti dar keturi 220 V ir vienas 380 V lizdas. Prireikus papildomų elektros jungčių, galima pajungti specialų priedą per įkrovimo lizdą.
Darbinė versija: paprastesnis, bet patikimesnis
Renginio metu buvo pristatyti ir „WT” komplektacijos modeliai, kurių važiavimo dinamika nustebino gerokai teigiamiau nei RST. „WT” turi dviejų variklių sistemą su 376 kW ir 834 Nm, kas užtikrina pakankamą dinamiką, o su didesne baterija gali nuvažiuoti iki 724 km, pigesnė versija – 633 km. Šio modelio vairavimas stabilesnis dėl paprastesnės pakabos be oro pagalvių ir mažesnių, 46 cm ratlankių – tai leidžia mėgautis geresne amortizacija ir mažesniu kėbulo siūbavimu. Taip pat „WT” neturi papildomų vairavimo režimų ir sudėtingų važiuoklės nustatymų, tad visa patirtis, ypač miesto sąlygomis, patikimesnė.
Vis dėlto darbo versija viduje ekonomiškesnė, naudojamos žemesnės kokybės medžiagos, centrinė ir prietaisų ekranai mažesni, funkcijų pasirinkimas siauresnis – prie šios modelio kainos galima tikėtis daugiau. Sėdynė neturi aukščio reguliavimo, nėra „Midgate” ar universalaus galinio dangčio, todėl kai kurios funkcijos darbinei veiklai neprieinamos.
Perspektyvos ir alternatyvos
Per antrą metų pusę rinkoje pasirodys ir kitos „Silverado EV” versijos: WT, RST (ne „First Edition“) bei vidutinės LT komplektacijos modeliai, tačiau kainos ir tikslus sąrašas kol kas neskelbiami. Visureigio tipo „Trail Boss” modelis bus pristatytas tik kitąmet.
Svarstant apie „Silverado EV RST” stipriąsias puses tarp konkurentų, išsiskiria didelis nuotolis ir inovatyvi krovinių sistema, bet lyginant su artimesniais konkurentais, šis modelis pernelyg masyvus, sudėtingai valdomas ir kainuoja brangiai. Dauguma problemų kyla dėl didelių gabaritų ir masės – sumažinus šį modelį ~30 %, galbūt būtų galima pasiekti geresnį kompromisą tarp stiliaus, technologijų ir praktiškumo. Tokiu atveju tai galėtų tapti labiau patraukliu pasirinkimu tiems, kurie ieško šiuolaikiško elektrinio pikapo kasdieniam naudojimui, neaukodami praktiškumo ir važiavimo kokybės.




