2025 metų Blazer EV SS pasirodė po ilgo laukimo, tačiau papildomas tobulinimui skirtas laikas atsipirko – tai tapo išraiškingu ir konkurencingu vidutinio dydžio elektriniu visureigiu, kuris išsiskiria itin galingu varikliu, talpia erdve šeimai ir ypač stipriomis dinamikinėmis savybėmis tiesiojoje. Tai vienas prieinamiausių naujų automobilių su daugiau nei 600 AG galia šiandien rinkoje. Nors šis modelis toli gražu nėra skirtas trasai, jis pasižymi komfortu, praktiškumu ir gebėjimu akimirksniu įsibėgėti.
Jėgainė ir važiuoklės sprendimai
Pagrindinis skirtumas tarp Blazer EV SS ir įprastų Blazer EV versijų – varikliai bei važiuoklės patobulinimai. SS modelyje veikia nuolatiniai magnetiniai elektros varikliai priekyje ir gale, jų energiją tiekia talpi 102 kWh akumuliatorių sistema, palaikanti dvikrypčio krovimo funkciją. Maksimali galia siekia 615 AG, o sukimo momentas – 881 Nm. Automobilis, sveriantis 2 599 kg, 0–100 km/h įsibėgėja per 3,4 sekundės įjungus maksimalaus pajėgumo „WOW“ (Wide Open Watts) režimą. Tai – greičiausias kada nors gamintas SS linijos modelis, o akceleracija tiesiojoje visiškai atitinka skaičius techninėje charakteristikoje.
Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas siekia apie 488 kilometrų. Įkrauti akumuliatorių nėra sudėtinga – DC greitojo įkrovimo stotelėje Blazer EV SS palaiko iki 190 kW galią. Nors tikslus įkrovimo nuo 10 iki 80 procentų laikas nenurodomas, gamintojas informuoja, kad per 10 minučių galima papildyti energijos beveik 127 kilometrų kelionei.
Važiuoklėje taip pat atlikti esminiai pakeitimai: priekinės ir galinės stabilizatoriaus svirtys sutvirtintos 60 proc., o spyruoklės – 30 proc. Standesnė pakaba išlaiko komforto jausmą kasdieniame važiavime. SS taip pat turi patobulintą, sportiškesnį vairavimo pavaros santykį.
Komplektacija ir dizaino ypatumai
Standartiškai Blazer EV SS aprūpintas „Brembo“ priekiniais stabdžiais su 38,9 cm diskais ir šešių stūmoklių suportais, 275/40R22 padangomis (vasarinių padangų komplektas siūlomas už papildomą kainą), taip pat išskirtiniais 22 colių lengvojo lydinio ratlankiais. Modelis taip pat pasižymi žemesne, 0,5 cm pakaba, kitokiais bamperiais ir slenksčiais, unikaliomis salono spalvų bei medžiagų kombinacijomis. Siūlomi ir ryškūs dažai, pvz., oranžinė, mėlyna ar raudona, tačiau gamintojas numatė ir klasikinius juodus ar pilkus atspalvius.
Valdymas ir važiavimo įspūdžiai
Blazer EV SS daug geriau atsiskleidžia kasdieniame eisme ar ilgesnėse kelionėse, o ne trasoje. Bandant automobilį greitkelyje ir vingiuotuose užmiesčio keliuose, akivaizdžiai matyti platesnės, standesnės sėdynės ir kitų komforto sprendimų privalumai. Nors automobilis įspūdingai greitėja „WOW“ režimu ir traukos dinamika nenusileidžia superautomobiliams, posūkiuose prioritetas teikiamas saugumui bei kontrolei – automobilis linkęs pernešti svorį posūkiuose ir sunkiau pasiduoda perviršiui. Plokščios priekinės sėdynės ne ypač prilaiko posūkiuose, todėl ilgiau važiuojant sportiškiau, vairuotojui tenka stipriau įsikibti vairo ar remtis keliu į salono elementus. Tačiau greičio mėgėjams automobilio galios perteikia optimaliai – nedidelis vėlavimas, progresyvus galios didėjimas, jokių staigių trūkčiojimų ir nuspėjamas valdymas.
Papildomos vasarinės padangos leidžia anksti pajusti ribą, už kurios prasideda slydimas, tad vairuotojas iš anksto informuojamas apie galimą nepakankamą posūkio stabilumą.
Ilgoms kelionėms pritaikyta kasdienybė
Už miesto ribų Blazer EV SS išryškina svarbiausius savo privalumus: komfortišką pakabą, ramią aplinkos izoliaciją ir efektyvią Level 2 pagalbą vairuotojui. Normalus važiavimo režimas užtikrina žemą triukšmo lygį salone, dirbtiniai garsai išjungiami, o geras triukšmo slopinimas leidžia keliauti be pašalinių garsų. Pagalbinė sistema „Super Cruise“ leidžia automobiliui savarankiškai važiuoti magistralėmis.
Vairuotojas gali rinktis kelis važiavimo režimus: Normal, Sport, Snow/Ice ir individualią Z-Mode programą, kurioje nustatymus galima pritaikyti pagal poreikį. Regeneracinio stabdymo intensyvumas taip pat reguliuojamas – galima pasirinkti nuo pasyvaus iki aktyvaus stabdymo tik akceleratoriaus pedalu. Kaip ir kituose elektromobiliuose, galima įjungti papildomą stabdymą svirtelės pagalba, esančia kairėje vairo pusėje.
Salono sprendimai ir erdvė
Blazer EV SS interjeras sujungia skirtingų kokybės medžiagų derinį – vietomis naudojama oda, suede audiniai ir metalas, tačiau kai kuriuose prisilietimo taškuose vyrauja kietas plastikas, ypač žemiau duryse ar centrinėje tunelio ir puodelių laikiklių zonoje. Yra kukli ir plastikinė valdymo įranga: langų valdikliai automatiniai tik vairuotojo pusėje, o vairo svirtys – itin paprastos. Visgi tai suprantama, atsižvelgiant į siekį sukurti galingiausią elektromobilį už priimtiną kainą.
Vairuotojui skirtas prietaisų skydelis ir 44,95 cm įstrižainės multimedijos ekranas orientuoti į vairuotoją – keleiviams valdymas gali būti nepasiekiamas. Be to, Blazer EV SS palaiko tik savo programinę įrangą, nepalaiko populiarių mobiliojo ryšio projekcijos sistemų. Standartiškai įrengta belaidžio įkrovimo stotelė, gausu puodelių laikiklių, o vietos patogiai pakanka penkiems suaugusiems. Gale sėdintiems – ypač daug erdvės net ir aukštesniems keleiviams. Bagažinė – talpi, tačiau priekyje papildomos daiktadėžės nenumatyta. Vidaus spalvų sprendimai leidžia rinktis tarp juodos su oranžiniais akcentais arba itin ryškios raudonos apdailos. Surinkimo kokybė, jei lyginsime su ankstyvaisiais Blazer EV modeliais, pastebimai pagerino bendrą įspūdį.
Kainodara ir galimi priedai
Blazer EV SS pasirinkimų sąrašas nėra itin platus – pagrindinė kaina Lietuvoje prasideda nuo 57 800 Eur (įskaitant visas privalomas rinkliavas). Be kelių papildomų spalvų už 460–925 Eur, galima įsigyti papildomus įkrovimo priedus, juodus ratlankius už 2 747 Eur, „Performance“ paketą (vasarinės padangos, kitokios stabdžių trinkelės ir diskai) už 368 Eur, skirtingus kilimėlius ar panoraminį stoglangį už 1 389 Eur. Net su visais papildomais priedais bendra suma retai peržengs 65 000 Eur ribą.
Žvelgiant į kainodarą, Blazer EV SS yra prieinamiausias būdas įsigyti naują daugiau nei 600 AG automobilį su garantija. Tarp analogiškų konkurentų, turinčių šiek tiek kuklesnę ar didesnę galią, šis modelis pagal kainos ir galios santykį išsiskiria kaip racionalus pasirinkimas.
Vertinimas ir galutinis įspūdis
Blazer EV SS kelias iki gamybos buvo ilgas – pirmieji modeliai pristatyti dar 2022 m. vasarą, tačiau galutinė versija išsprendė ankstyvųjų automobilių trūkumus. Rezultatas – vertas dėmesio elektromobilis, pasižymintis įspūdinga dinamika, talpumu ir patikimu valdymu kasdienėmis sąlygomis. Tai patrauklus šeimos elektromobilis tiems, kurie nori ne tik komfortiškai keliauti, bet ieško ir tikro vairavimo malonumo. Blazer EV SS bene pirmasis derina galią, erdvumą ir kainą, todėl tikrai vertas dėmesio visiems, ketinantiems įsigyti naują elektrinį visureigį ir norintiems papildomos emocijos už vairo.




