Automobilių gamintojai kartais eksperimentuoja ir pristato netikėtus modelius – būtent taip pasielgė „Hyundai“, išleisdamas 2025 metų „Ioniq 5 XRT“. Šis elektrinis miesto visureigis išsiskiria modifikuota važiuokle, neseniai atnaujintomis kėbulo detalėmis ir išraiškingu bekelės charakteriu. Nors tokio automobilio atsiradimas daugeliui gali pasirodyti netikėtas, bekelės entuziastai greitai įvertins jo galimybes važiuoti sudėtingesniais keliais, nepaisant kiek neįprastos išvaizdos.
Bekelės elementai ir dizaino pakeitimai
2025 metų „Ioniq 5 XRT“ sukurtas pagrindą paėmus iš visų varančiųjų ratų modelio. Jis išsiskiria padidinta prošvaisa iki 18 cm, kiek aukštesne važiuokle ir patobulintais priekiniais bei galiniais buferiais, kurie apsaugo automobilio apačią. Šiam modeliui pritaikyti 46 cm skersmens ratlankiai, apauti universaliosiomis padangomis, funkcionalūs kabliai, taip pat pristatyti specialūs dizaino elementai – unikalus juodas dizainas ir pikselių kamufliažas tam tikrose kėbulo vietose.
Važiuoklės bei valdymo ypatybės
Pakabos reguliavimas ir padidinta prošvaisa leidžia „Ioniq 5 XRT“ efektyviau įveikti žvirkelius ir smėlio danga dengtus kelius. Priėjimo kampas, lyginant su standartiniu modeliu, pagerėjo iki 19,8 laipsnio (anksčiau – 17,5), o nuvažiavimo kampas išaugo iki 30 laipsnių (buvo 25,4). Nors šie rodikliai gerokai neprilygsta tikriems visureigiams, jie leidžia drąsiau važiuoti neužpavojinant kėbulo apatinės dalies.
Važiavimo režimai įvairioms sąlygoms
XRT versijoje įdiegti papildomi važiavimo režimai – „Sniegas“, „Pelkė“ ir „Smėlis“. Jie perjungiami atskiru mygtuku ant vairo, o kiekvienas režimas optimizuoja variklio atsaką, stabilizacijos sistemą ir ratų sukibimą pagal esamas kelio sąlygas. Ypač „Smėlio“ režime, automobilis leidžia dinamiškai valdyti galinę ašį ir suteikia daug sportinio vairavimo pojūčių.
Techninės specifikacijos ir įranga
Pagrindinė pavara išlieka tokia pati kaip ir įprastoje visų varomųjų ratų „Ioniq 5“: du elektros varikliai (po vieną kiekvienai ašiai), jų bendra galia siekia 235 kW, o sukimo momentas – 605 Nm. Dėl padidintos prošvaisos ir bekelės padangų energijos sąnaudos šiek tiek išauga: vienu įkrovimu XRT gali nuvažiuoti iki 417 km (standartinės versijos nuvažiuoja apie 467 km).
- Standardizuota greitojo įkrovimo jungtis, galima naudotis viešais įkrovimo tinklais.
- Viduje sumontuota „Bose“ garso sistema, apžvalgos kameros, aklosios zonos stebėjimo sistemos.
- Vidaus apdailoje – pikselių rašto intarpai ant durelių bei XRT emblema ant priekinių sėdynių.
- Visi salono elementai – juodos spalvos, stoglangio opcija nenumatyta.
Spalvos ir papildomos galimybės
Įvairaus skonio pirkėjams siūlomas aštuonių spalvų pasirinkimas: be įprastų juodų, baltų, pilkų ir sidabrinių variantų, XRT išsiskiria išskirtinėmis „Digital Teal“, „Ultimate Red“ ir „Cosmic Blue Pearl“ spalvomis, kurių dvi pastarosios galimos tik šiai versijai.
Kainos ir vertė
Šio modelio kaina rinkoje įsitaiso tarp „Ioniq 5 AWD SEL“ ir „Ioniq 5 AWD Limited“ versijų – už „Ioniq 5 XRT“ prašoma apie 52 900 eurų su visais papildomais mokesčiais. Kainų kontekste tai gan patrauklus pasirinkimas tarp konkurentų su panašia komplektacija ir bekelės galimybėmis.
Koks vairavimo įspūdis?
Nors „Ioniq 5 XRT“ dizainas gali pasirodyti prieštaringas, jo gebėjimas smagiai ir stabiliai važiuoti bekele tikrai suteikia naujų pojūčių kasdienėje elektrinių miesto visureigių pasiūloje. Nepaisant tam tikrų kompromisų, pavyzdžiui, trumpesnio nuvažiuojamo atstumo ar ribotos vidaus spalvų paletės, šis modelis išsiskiria kaip retai pasitaikantis bendrovės eksperimentas, sukurtas tiesiog tam, kad vairavimas teiktų džiaugsmą. Bepigu važiuoti šiuo automobiliu, kai tikras malonumas prasideda nuo pirmųjų kilometrų užmiestyje ar bekelėje – tada dizaino niuansai nebetenka reikšmės.




