Pastaraisiais metais norinčių vairuoti prabangius automobilius tarp jaunimo netrūko, tačiau ši auditorija dažniausiai rinkosi vokiškus gamintojus. Gamintojas siekia pakeisti šią tendenciją, siūlydamas elektromobilį „Optiq“, kuris išsiskiria patrauklia kaina, spalvingais sprendimais, gausia standartine įranga ir patogumu.
Modelio vieta gamintojo gamoje
Nuo 54 000 eurų kainuojantis „Optiq“ šiuo metu yra pigiausias šio gamintojo gaminamas elektromobilis. Jis kurtas ant „Ultium“ platformos ir artimai susijęs su sėkmingu „Equinox EV“ modeliu. Nepaisant bendros bazės, „Optiq“ pasižymi aukštesnės klasės pojūčiu nei gali pasirodyti pagal jo kainą ar konstrukciją. Gamintojas mėgina pabrėžti šiek tiek sportišką charakterį, tačiau iš tiesų modelis orientuotas į maksimalų komfortą.
Išvaizda ir eksterjero sprendimai
Išorėje „Optiq“ dera prie kitų markės elektromobilių: atpažįstami būdingi dizaino elementai jungia šį modelį su „Lyriq“, „Escalade IQ“, būsimu „Vistiq“ ir išskirtiniu „Celestiq“. Išskirtinis bruožas – jaunesnę auditoriją traukiantys, išraiškingi spalvų pasirinkimai, tarp jų ryškiai oranžinė, taip pat įdomus galinių langų dizainas. Klientai gali rinktis 51 cm arba 53 cm ratlankius. Priekyje montuojami vertikalūs žibintai ir apšviesta grotelė, o gale – ryškūs vertikalūs žibintai per visą automobilio aukštį.
Automobilio ilgis siekia 4,83 m, o ratų bazė – 2,95 m. Toks sprendimas leidžia maksimaliai išnaudoti vidinę erdvę. Gamintojo teigimu, antroje eilėje keleiviai turi 96 cm vietos kojoms, o bagažinė talpina 736 litrus. Pastarieji rodikliai yra vieni geriausių klasėje.
Salono sprendimai ir komfortas
Interjeras, kaip pridera prabangiam automobiliui, išsiskiria modernaus dizaino ekranu – čia jis vienintelis, 84 cm pločio, vienijantis prietaisų skydelį ir multimedijos valdymą. Tokia sistema, žinoma iš „Lyriq“, pasižymi lengvu naudojimu ir individualizavimo galimybėmis. Be liečiamo ekrano, išlaikyti ir mechaniniai mygtukai – pavyzdžiui, klimato valdymui, taip pat yra fizinis valdymo ratukas, kuris leidžia patogiai naršyti sistemas. Papildomai įrengti greiti garso, navigacijos ir kitų funkcijų mygtukai, o už sklandų žemėlapių veikimą atsakinga „Google“ sistema. Tokiu būdu išlaikytas balansas tarp šiuolaikinių ir tradicinių sprendimų.
Verta žinoti, kad modelyje nerasite nei „CarPlay“, nei „Android Auto“ palaikymo. Standartinėje komplektacijoje – rankų darbo nereikalaujantis „Super Cruise“ pagalbininkas ir 19 garsiakalbių AKG audio sistema su „Dolby Atmos“. Net ir išrankiems garsui ši įranga palieka gerą įspūdį.
Aukščiausios komplektacijos variantas, kurio kaina siekia 61 000 eurų, naudoja iš perdirbtų medžiagų pagamintas durelių ir prietaisų skydelio apdailas, aukštos kokybės odą bei kitus prabangius paviršius. Komfortą pabrėžia šildomos, vėdinamos ir masažuojančios sėdynės, kurios net ir ilgesnėje kelionėje nepavargsta.
Variklis ir techniniai duomenys
Visos „Optiq“ modifikacijos naudoja tą patį dviejų elektrinių variklių tandemą, kuris generuoja 221 kW galią ir 480 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 5,9 sekundės, o maksimalus vilkimo svoris – 680 kg. Tai ne sportinis modelis, bet dinamikos visiškai užtenka miesto visureigiui.
85 kWh baterijai su 150 kW galingumo greituoju įkrovimu per 10 minučių galima papildyti iki 127 km nuvažiuojamo atstumo. Naudojant L2 įkroviklį, per valandą „Optiq“ įkraunamas 89 ar 53 km priklausomai nuo pasirinktos galios (19,2 kW ar 11,5 kW). Maksimaliai viena įkrova galima nuvažiuoti iki 486 km. Tai – geras rezultatas šio segmento automobiliui.
Važiavimo dinamika ir komfortas
Nors galios paskirstymas tarp ašių nėra detalizuojamas, jaučiamas stipresnis traukos poveikis priekinėsei ašiai, o stipriau akseleruojant galima pajusti „torque steer“ efektą. Visgi tai netrukdo bendrai važiavimo kokybei.
Tiek pakaba, tiek vairo mechanizmas suderinti taip, kad automobilis būtų išskirtinai komfortiškas. Važiavimo režimai – „Tour“, „Sport“, „Snow/Ice“ bei „My Mode“ – nepakeičia pagrindinio požiūrio į važiuoklės minkštumą. Pakabos darbas švelnus, posūkiuose juntamas šioks toks pasvirimas, o posūkio vairo perdavimas gana lėtas. Šie sprendimai pabrėžia, kad automobilis skirtas ramiam, neskubiam keliavimui. Automatinis „Super Cruise“ režimas ir kokybiška garso sistema suteikia papildomo atsipalaidavimo pojūtį.
Stipresnė regeneracinė stabdymo sistema leidžia pasirinkti norimą jėgą, o vieno pedalo režimas – itin efektyvus, tačiau jei jis netinka, galima rinktis laipsniuotą lėtėjimą specialiu už vairo įrengtu valdymo pavadėliu. Deja, šio valdiklio plastikas nėra aukščiausios kokybės, tačiau bendrai sistema veikia efektyviai.
Elektrinis modelis naujai auditorijai
Nors „Optiq“ negalima vadinti idealiu, jis yra vienas stipriausių gamintojo pasiūlymų, siekiančių pritraukti jaunesnius ir modernesnio požiūrio vairuotojus. Modelis balansuoja tarp originalaus dizaino, kokybiško vidaus ir patogaus, lengvo valdymo – ypač gausiame elektromobilių segmente tai yra išskirtinumas.
Reziumuojant, nors rinkoje yra ir greičiau įsibėgėjančių ar aktyvesnius vairuotojus viliojančių elektromobilių, mažai kuris gali pasiūlyti tokį išskirtinį charakterį. Ar modelio sėkmė bus panaši į ankstesnių kompanijos flagmanų – parodys laikas, tačiau net ir dabar galima teigti, kad „Optiq“ yra rimtas žaidėjas savo segmente. Vis dėlto reikėtų įvertinti, jog kainų skirtumas nuo didesnio ir dar tobulesnio „Lyriq“ nėra didelis.




