Nors „Tesla“ anonsavo didelį „Cybertruck“ susidomėjimą, tikroji šio modelio prekyba démonstruoja daug kuklesnius rezultatus. Per visą prekybos laiką buvo pristatyta apie 46 000 „Cybertruck“ automobilių, nors viešai deklaruota, kad užsakymų buvo virš milijono. Šis skirtumas tarp paraiškų skaičiaus ir faktiškai įsigytų automobilių rodo, kad realaus pirkėjų entuziazmo pritrūko.
Gamybos tikslai ir realybės neatitikimas
Pradėjus gamybą buvo kalbėta apie galimybę per metus surinkti iki 250 000 „Cybertruck“ modelių, o ilgainiui net padvigubinti šią apimtį. Vis dėlto faktai byloja kitaip – vos 46 096 automobiliai pateko pas galutinius pirkėjus. Tai reikšmingas nuokrypis nuo pirminių planų, ypač turint omenyje, jog už kitus elektromobilių gamintojus tokie kiekiai būtų laikomi sėkme, tačiau šiuo atveju – jie neatitinka gamintojo žadėtų rodiklių.
Palyginimas su kitais modeliais
Parduotų „Cybertruck“ skaičius pernai tik šiek tiek viršijo tokių šiuo metu nišinių rinkos žaidėjų, kaip „Hyundai Santa Cruz“, rezultatus. Nors šis modelis nėra populiarus ir jam prognozuotas trumpas gyvavimo ciklas, „Tesla“ naujiena nepajėgė įrodyti didesnio populiarumo net ir siūlant įvairias paskatas bei nuolaidas.
Rezervacijos – entuziazmas ar rinkodaros triukas?
Rezervacijų suma siekė daugiau nei milijoną, tačiau buvo stebima, kad tik nedidelė dalis šių susidomėjusiųjų galiausiai pasirinko faktinį įsigijimą. Užstačių dydis siekė apie 100 eurų, todėl daugeliui tai nebuvo reikšminga finansinė našta, leidžianti iš anksto rezervuoti automobilį net ir neturint tvirto apsisprendimo. Rezervacijos proceso metu skeptikai abejojo, ar gamintojas iš tiesų gali pagaminti tiek vienetų per metus, kiek buvo skelbta.
- Dalis rezervavusiųjų galėjo apskritai nesiruošti pirkti automobilio, o naudotis rezervacijos galimybe dėl smalsumo ar prekės ženklo žinomumo.
- Išankstiniai užstatai suteikė „Tesla“ trumpalaikės finansinės naudos, sukaupiant reikšmingą sumą be atitinkamų įsipareigojimų.
- Galima manyti, kad didelė rezervacijų dalis teigiamai paveikė viešą įvaizdį, tačiau nevirto faktiniu pirkėjų skaičiumi.
Atsisakymai ir pirkėjų portretas
Būta diskusijų, kaip automobilio dizainas ir įmonės vadovo reputacija galėjo paveikti galutinius sprendimus. „Cybertruck“ nebuvo skirtas masinei auditorijai – dažniausiai tokį automobilį galėjo įpirkti tik aukštesnių pajamų vartotojai. Dalis potencialių pirkėjų galimai atsisakė dėl dizaino ar dėl pačios įmonės politikos, tačiau nemažai ir tokių, kuriems šie veiksniai iš tiesų neturėjo didelės reikšmės.
- Sprendimą pirkti automobilį dažniausiai lemia ne vien politinės ar asmeninės pažiūros, bet ir kaina, techniniai privalumai bei realus poreikis.
- Nemažai rezervavusiųjų galiausiai rinkosi atsisakyti, kai išgirdo galutinę kainą arba susipažino su galutine automobilio išvaizda ir charakteristikomis.
- Net esant įvairioms paskatoms, dalis numatomų pirkėjų neįsigijo automobilio – mažiau nei viena dešimtoji užsiregistravusiųjų faktiškai tapo klientais.
Techninės ir kokybės problemos
Per pirmuosius pardavimų metus „Cybertruck“ susidūrė su aštuoniomis atšaukimo kampanijomis. Vienas paskutinių jų atšaukimų buvo inicijuotas dėl gamybinių trūkumų: kai kuriems automobiliams buvo užfiksuoti metalinių kėbulo detalių atšokimai nuo automobilio, kas kelia tiek saugumo, tiek kokybės klausimų.
Apibendrinimas
„Tesla Cybertruck“ pavyzdys iliustruoja, kad net ir didelė vieša susidomėjimo banga ne visada išauga į realius pardavimus. Gamybos ir pardavimų planų bei realybės skirtumas, kokybės problemos ir ribotas pirkėjų ratas lėmė, jog rinkos lūkesčiai iki šiol liko nepateisinti.




