Šiandien iš arti apžvelgiame vieną iš Toyota klasikų. 1MZ-FE buvo ir yra laikomas patikimu 3,0 l V6 varikliu, nepaisant gana didelio mūsų nustatytų problemų sąrašo. Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad šie varikliai yra senesni ir tai suteikė daugiau laiko problemų atsiradimui ir daugelio savininkų išsamiai analizei.
Pagrindinės Toyota 1MZ-FE variklio specifikacijos
1MZ-FE variklis yra variklis iš Toyota MZ variklių šeimos. 1MZ-FE variklis buvo gaminamas 1993–2008 m. Verta paminėti, kad šis variklis įgyvendina V6 išdėstymą. Pats blokas pagamintas iš aliuminio su geležiniais cilindrų įdėklais. Cilindro galvutė taip pat pagaminta iš aliuminio ir joje naudojamas DOHC išdėstymas su 4 vožtuvais kiekviename cilindre. Be to, kaip ir bet kuris kitas šios eros variklis, 1MZ-FE taip pat naudoja prievado įpurškimą. Įpurškimas prie jungties yra geras dalykas, atsižvelgiant į tai, kad šiuolaikiniai varikliai labai kenčia dėl anglies kaupimosi ir kitų problemų, susijusių su tiesioginiu įpurškimu. Apskritai, pagal šiuolaikinius standartus gana paprastas variklis. Dėl šio paprastumo jo priežiūra taip pat yra pigi. Įdomu tai, kad kai kuriems modeliams taip pat buvo TRD kompresoriaus rinkinys. Šis kompresorius padidino galios skaičių iki 242 AG ir 242 lb-ft sukimo momentą. Kitas dalykas, kurį reikia pridurti, yra tai, kad kai kurie varikliai turėjo kintamą vožtuvo laiką (VVT-i), o kai kurie ne. Ši sistema taip pat suteikia tam tikro sudėtingumo ir be VVT-i taip pat gali būti geras skambutis. Nepaisant to, čia yra 1MZ-FE variklio specifikacijos.
- Konfigūracija: V6
- Talpa: 3,0L
- Skersmuo: 87,5 mm
- Eiga: 83 mm
- Blokas ir galvutės medžiaga: aliuminis
- Kuro įpurškimas: prievado įpurškimas
- Suspaudimo santykis: 10,5:1
- Arklio galios: 194 – 210 AG
- Sukimo momentas: 183–242 lb-ft
Dažnos Toyota 1MZ-FE variklio problemos
Įprastos Toyota 1MZ-FE variklio problemos:
- Nešvarus droselio korpusas
- Didelis aliejaus suvartojimas
- Alyvos nutekėjimai
- Užblokuoti purkštukai
- Naftos dumblas
- Jautrus smūgio jutiklis
- VVT-i solenoido gedimas
- EGR vožtuvo gedimas
Išvardijome dažniausiai pasitaikančias šio variklio problemas, o dabar laikas judėti toliau ir sužinoti daugiau apie jas. Manome, kad tai tikrai svarbu, nes jūs turite suprasti šias problemas. Turite žinoti, kaip ir kada jie įvyksta, taip pat kaip jie rimti. Taigi, nieko nelaukdami, pradėkime.
1. Nešvarus droselio korpusas
Viena iš labiausiai paplitusių šios eros „Toyota“ variklių problemų yra droselio korpusas. Šie droselio korpusai linkę užsiteršti. O kai ant droselio korpuso pateks nešvarumų ir anglies nuosėdų, jis gali pradėti veikti netinkamai. Jei yra per daug indėlių, jis neatsidarys iki galo arba neatsidarys visai. Taigi, valyti šiuos droselio korpusus angliavandenių valikliu yra gera idėja. Ir jūs turėtumėte tai daryti reguliariai. Kas 15 000 mylių (maždaug 24 140 km). Jei paliksite šias nuosėdas stovėti per ilgai, jos susitrauks ir tokiu atveju turėsite susidoroti su tokiais simptomais kaip nereaguojantis droselis, patikrinti variklio lemputę, mažą galią ir pan. Jei nuosėdų yra per daug, vienintelis būdas bus pakeisti droselio korpusą nauju. Dabar pereikime prie kitų „Toyota 1MZ-FE“ variklio problemų.
2. Didelis naftos suvartojimas
Šiame 1MZ-FE variklyje taip pat buvo pastebėtas didelis alyvos suvartojimas. Taigi, kas yra naftos suvartojimas ir kodėl taip atsitinka? Na, alyvos sąnaudos yra situacija, kai variklis degina alyvą. Taip yra dėl to, kad stūmoklio žiedai neatlieka savo darbo. Žiedai leidžia alyvai patekti į degimo kamerą ir sudegti. Taip nutinka daugelyje Toyota variklių. Paprastai žiedai pradeda prilipti prie žiedo žemės ir tinkamai neužsandarinti. Vienintelis būdas išspręsti šią problemą yra perstatyti variklį. Todėl patariame rinktis variklius, kurių rida yra rimta, nes kuo daugiau variklis sukaupė kilometrų, tuo didesnė tikimybė, kad variklis sunaudos daug alyvos.
3. Alyvos nutekėjimas
Alyvos nutekėjimas yra dar viena labai dažna 1MZ-FE variklio problema. Iš šio variklio iš kelių vietų teka alyva, bet blogiausi yra vožtuvų dangteliai. Šis variklis turi du vožtuvų dangčius, nes tai yra V6 konstrukcija. Ant kiekvieno iš šių vožtuvų gaubtų yra guminis sandariklis, kuris per ilgą laiką gali tapti kietas ir leisti alyvai nutekėti. Laimei, sprendimas nėra toks brangus, kaip jūs manote. Šias tarpines galite rasti už nešvarią kainą, o jas pakeisti yra tikrai nesudėtingas darbas, jei turite reikiamų įrankių. Net jei atliksite šį darbą parduotuvėje, nemokėsite tonos pinigų, kad išspręstumėte šią problemą.
4. Užblokuoti purkštukai
Šių variklių degalų purkštukai taip pat turi tam tikrų problemų. Būtent jie linkę užsikimšti ir tai padarius, degalai tinkamai nepratekės arba gali net visiškai užsikimšti. Taigi, kodėl taip yra? Na, taip yra todėl, kad šie varikliai turi daugybę mylių. Jie tiesiog pasiekė savo gyvenimo pabaigą. Valymas jų neišspręs, nes daugeliu atvejų problema yra viduje. Taigi, juos pakeisti gali būti geresnė idėja. Jie juk nėra brangūs. Štai kodėl mes mėgstame MPI variklius, kuro purkštukų problemas išspręsti daug lengviau ir pigiau. Iš viso yra šeši tokie purkštukai, ir jei planuojate reguliariai vairuoti šią transporto priemonę, reikia pakeisti juos visus.
5. Naftos dumblas
Alyvos dumblas yra didelė šio variklio problema. Tiesą sakant, tai tikriausiai yra viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų, susijusių su 1MZ-FE varikliu. Taip nutinka kiekviename iš šių variklių, ypač netinkamai prižiūrimų. Štai kodėl kalbant apie šį variklį rekomenduojame praplauti alyvą kas 5000 mylių (apie 8047 km). Taip pat rekomenduojame naudoti geros kokybės sintetinę alyvą didesnės ridos varikliams, jei variklis turi daugiau kilometrų. Tai šiek tiek sumažins dumblą ir išlaikys gerą variklio būklę artimiausioje ateityje. Dabar pereikime prie kitų „Toyota 1MZ-FE“ variklio problemų.
6. Jautrus smūgio jutiklis
Šiame variklyje taip pat buvo pastebėta trankymo jutiklio problema. Taigi, kas yra smūgio jutiklis ir ką jis daro? Na, tai yra specialus mikrofono jutiklis, skirtas išgirsti variklio beldimus. Ir tai, kas atsitinka šiame variklyje, yra tai, kad jis gali būti per jautrus. Tokiais atvejais variklis gali sunaudoti daugiau degalų, taip pat prarasti galią ir parodyti variklio patikrinimo lemputę. Taigi, daugelis žmonių perkelia šį jutiklį. Arba pakeiskite jį kitu. Problema yra daug blogesnė su šiuo jutikliu varikliuose su kompresoriumi.
7. VVT-i solenoido gedimas
Kai kuriuose iš šių variklių sumontuotas kintamas vožtuvų laikas. Ir ši technologija tuo metu buvo kažkas naujo ir nematyto. Galime tiesiog pasakyti, kad jis nebuvo toks rafinuotas kaip dabar. Štai kodėl šie modeliai turi daugiau problemų, palyginti su naujesniais modeliais. Taigi, VVT-i žvaigždučių beldimas yra gana dažnas paleidimo metu. Taip pat problemos su VVT-i solenoidu. Yra solenoidas, kuris veikia kaip jungiklis ir įjungia šią sistemą. Yra žinoma, kad šie komponentai pradeda netinkamai veikti ir sukelia įvairių problemų, pvz., patikrinkite variklio lemputę, sumažės našumas ir prastos degalų sąnaudos.
8. EGR vožtuvo gedimas
Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas yra EGR vožtuvas, šis EGR vožtuvas taip pat žinomas kaip išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas. Kaip rodo pavadinimas, jis grąžina kai kurias išmetamąsias dujas atgal į variklį. Kas atsitinka, tai gali sugesti ir sukelti daug problemų. Būtent, patikrinkite variklio lemputę, galios praradimas ir prastos degalų sąnaudos yra keletas iš daugelio simptomų.
Kuriuose modeliuose yra 1MZ-FE variklis?
- 1997 – 2003 Toyota Sienna
- 1993 – 2006 Toyota Camry
- 1993–2004 Lexus ES 300 ir Toyota Wisdom
- 1997 – 2003 Toyota Harrier
- 1994-2004 Toyota Avalon
- 1997 – 2001 Toyota Mark II universalas
- 1998 – 2003 Toyota Solara
- 2000 – 2005 Toyota Estima/Tarago/Previa
- 2002 – 2008 Toyota Alphard
- 1998–2003 Lexus RX 300
- 2000 – 2003 Toyota Highlander/Kluger
Kokios yra dažniausios „Toyota 1MZ-FE“ variklio problemos?
Įprastos šio variklio problemos yra alyvos dumblas, alyvos sąnaudos, trankymo jutiklio problemos, EGR gedimas, VVT-i solenoido gedimas, alyvos nuotėkis ir problemos su droselio korpusu.
Ar Toyota 1MZ-FE variklis yra patikimas?
Tai gana patikimas variklis, kuris gerai prižiūrimas gali nuvažiuoti net iki 300 000 mylių (apie 482 803 km). O geram varikliui 300k+ tikriausiai yra etalonas. Tačiau mes rekomenduojame įsigyti mažesnės ridos variklį, nes kuo daugiau mylių, tuo daugiau variklis sunaudos alyvos.