Lexus vakar atskleidė užuominą apie naujos kartos ES modelį, klaidinančiai jį vadindama „pasauliniu flagmanu“. Tai kelia klausimą: ką tai reiškia LS modeliui? Ar Lexus ruošiasi atsisveikinti su šiuo ilgą laiką gyvavusiu dideliu sedanu? Pasikalbėjome su kompanija dėl šio klausimo, ir atstovai iš Europos ir JAV filialų patvirtino, kad LS modelis iš gamybos artimiausiu metu nevažiuos niekur.
Europos Lexus produkto komunikacijos vyresnysis vadybininkas Patrickas Scheelenas užtikrino: „Nėra planų visame pasaulyje nutraukti LS gamybą.“ Šiaurės Amerikos Lexus komunikacijos vyresnioji vadybininkė Leigh Anne Sessions paaiškino: „Japonijoje flagmano terminas reiškia, kad tai yra pagrindinis prekės ženklo modelis, ir ES šią apibūdinimą pateisina, nes buvo pristatytas tuo pačiu metu kaip ir LS ir yra vienas iš mūsų geriausiai parduodamų modelių pasauliniu mastu. Šiuo metu neturime jokių naujienų dėl LS.“
Visi sutinkame, kad LS modelis jau pradeda rodyti savo amžių, nes penktojoje kartoje yra nuo 2017 metų. Pardavimai mažėjo bėgant metams, todėl Lexus neseniai nutraukė jo gamybą Jungtinėje Karalystėje po 35 metų. Tik trys vienetai buvo parduoti ten 2024 metais, ir vos 39 nuo šio dešimtmečio pradžios. Homologacijos ir reguliavimo kliūtys taip pat prisidėjo prie jo pasitraukimo iš Didžiosios Britanijos, nors LS vis dar pasiekiamas kitose Europos ir pasaulio dalyse.
JAV Lexus pardavė 2 163 LS sedanus 2024 metais; tai nėra šlovinga, bet ir blogiausia segmento statistika. Audi A8 pardavimai siekė 1 628 vienetus, o Mercedes S-Class ir BMW 7 Series žymiai pirmavo su atitinkamai 8 809 ir 10 714 vienetų.
LS susiduria ne tik su konkurentų sedanų iššūkiais; konkurenciją jaučia ir iš vidaus. Lexus LM, prabangus minivenas, pagrįstas Toyota Alphard/Vellfire, tyliai riboja tradicinio LS sedano pardavimus. Nors tai orientuotas į Kiniją produktas, LM taip pat parduodamas Japonijoje, Australijoje, Indijoje ir kai kuriose Europos rinkose.
Visgi tikime, kad vis dar yra vietos tikram flagmanui – sedanui su klasikine forma. Gandai iš Japonijos sklando apie LS galimą pavertimą kažkuo panašiu į Century SUV, tačiau ar Lexus ir Toyota jau neturi pakankamai SUV?
Šiuo metu LS sedanas iš rinkos niekur nedingsta. Ar jis liks tradicinis prabangus sedanas, ar taps kažkuo visiškai kitokiu, dar pamatysime, tačiau bent jau pavadinimas išlieka.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.