Padangų sandariklis yra laikinas sprendimas pradurtoje padangoje atsiradusiai skylei užtaisyti. Jis leidžia saugiai nuvažiuoti nuo kelio pakraščio iki artimiausio autoserviso, kuriame galima pakeisti pažeistą padangą. Toliau pateikiama, kokie sandarikliai yra efektyviausi ir kaip jie veikia.
Geriausi penki automobilinių padangų sandarikliai
Pateikiame penkis patikimus padangų sandariklius, padedančius laikinai tęsti kelionę iki remonto dirbtuvių. Alternatyva yra naudoti atsarginę padangą – apie saugų jos naudojimą taip pat galima sužinoti šiame vadove.
-
Slime SDS-500
-
Holts Emergency Puncture Repair
-
Goop Tyre Sealant
-
RAC Sealant
-
OKO Tyre Sealant
Kas yra padangų sandariklis ir kaip jis veikia?
Padangų sandariklis leidžia išlaikyti padangoje slėgį po pramušimo.
Galimi du pagrindiniai sandariklių tipai: prieš pradūrimą (profilaktiniai) ir po pradūrimo (avarijai). Abu jie yra klijingi geliai, kuriuos galima įpurkšti į padangą per oro vožtuvą naudojant kompresorių. Kartu su automobiliu dažnai būna komplektuojamas kompresorius, tačiau, jeigu tokio neturite, jį nesunku įsigyti savarankiškai.
Profilaktinis padangų sandariklis
Nors profilaktinis sandariklis neapsaugos nuo pradūrimo, atsiradusią skylę jis užsandarina iš karto, taip suteikdamas galimybę saugiai pasiekti norimą vietą.
Naudojant šią priemonę gali būti sunku pastebėti, kad padanga buvo pradurta, todėl svarbu ją reguliariai apžiūrėti. Pastebėjus pažeidimą, padangą būtina kuo greičiau taisyti profesionaliai arba keisti, jei turite reikiamų žinių ir įrankių.
Taip pat kaip alternatyvą galima rinktis padangas, leidžiančias važiuoti net pradurus, nes tokios konstrukcijos padanga gali išlaikyti automobilio svorį laikinai ir be slėgio.
Šiame vadove aptariama viskas, ką verta žinoti apie tokias padangas.
Avarinis padangų sandariklis (po pradūrimo)
Avarinio tipo sandsriklis naudojamas jau įvykus pradūrimui. Jis užsandarina skylę, kad būtų galima papildyti padangos slėgį ir nuvažiuoti iki serviso, kur bus atliktas remontas.
Kiek galima važiuoti su padangų sandarikliu?
Padangų sandariklis yra tik laikinas sprendimas. Rekomenduojama nevažiuoti daugiau nei 80 km su užsandarinta padanga, o maksimalus atstumas negali viršyti 160 km.
Daugelyje sandariklių rinkinių nurodytas leistinas atstumas ir greitis po užtaisymo. Jei tokios informacijos nėra, verta važiuoti ne greičiau kaip 80 km/val. ir ne toliau kaip 80 km.
Padangos nuolatinio taisymo metu būtina ją nuimti nuo ratlankio ir kruopščiai apžiūrėti dėl galimų pažeidimų.
Kaip naudoti padangų sandariklį
Vadovaukitės šiomis pagrindinėmis rekomendacijomis:
-
Suraskite pradūrimo vietą – sandariklis netinka, jei skylės diametras viršija 4 mm, pradūrimas yra padangos šone, ratlankis yra pažeistas arba padanga ilgai buvo tuščia.
-
Pastatykite ratą – automobilį reikia pastumti, kad pradūrimo vieta būtų prieinama.
-
Prijunkite sandariklį ir kompresorių – supilkite sandariklį per oro vožtuvą, tada prijunkite kompresorių prie 12 V lizdo automobilio salone.
-
Papildykite padangos slėgį – su kompresoriumi pripūskite padangą iki gamintojo nurodyto slėgio.
Reikia atminti, kad važiuoti su užtaisytu pradūrimu ilgą laiką negalima – padangą būtina kaip įmanoma greičiau profesionaliai sutaisyti arba pakeisti nauja.
Dažniausiai užduodami klausimai
Ar egzistuoja padangų pradūrimų prevencijos sistema?
Galima naudoti profilaktinius sandariklius. Jie neprikliaus padangos nuo pradūrimo, tačiau užtikrina laikiną sandarumą, kad būtų galima nuvažiuoti iki remonto.
Kas yra padangų sandariklio rinkinys?
Sandariklio rinkinį sudaro visos reikalingos priemonės laikiniems padangos pradūrimams taisyti – dažniausiai tai sandariklis, kompresorius ir kartais lipdukai, kurie klijuojami automobilio salone, kad primintų apie laikiną remontą.
Kaip naudotis padangų sandariklio kompresoriumi?
Pirmiausia reikia patikrinti, koks padangos slėgis turi būti pagal automobilio instrukciją, ir nustatyti kompresorių atitinkamai. Atsukite vožtuvo dangtelį, prijunkite kompresorių ir įsitikinkite, kad pripūtimo metu neleidžia oro.
Kokie yra padangų sandariklio trūkumai?
Sandariklis yra laikinas sprendimas, todėl įprastai jis tik atideda būtinybę atlikti pilną remontą ar pakeisti padangą.
Be to, profilaktiniai sandarikliai kartais apsunkina pastebėti, jog padanga buvo pradurta.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.