Abarth 595 hečbekas – tai mažas, bet užsispyręs miesto automobilis, kuris, nors ir primena žavingąjį Fiat 500, iš tiesų atskleidžia visai kitą charakterį. Jau po kelių minučių už vairo tampa aišku: jis skirtas tiems, kurie ieško smagumo ir emocijų, net jei automobiliui kartais stinga rafinuotumo, kokio turi kai kurie konkurentai.
Pagrindinės savybės
- Smagus miesto sąlygomis
- Ryškus dizainas ir sportiškos detalės
- Geras pagreitėjimas tiesiojoje
- Manoeringas užmiesčio keliuose
- Ne toks įtraukiantis kaip kai kurie varžovai
- Ergonomikos trūkumai
- Brangūs naujesni modeliai
Varikliai ir technika
Kiekvienas Abarth 500 modelis yra komplektuojamas su 1,4 litro turbo benzinu. Nors variklio darbinis tūris nesikeičia, siūlomi keli skirtingi galios lygiai: nuo pradinės 133 AG iki ypač galingo 187 AG 695 Biposto varianto. 595 modelis žymėjo atnaujintą Abarth liniją – skirtingų komplektacijų ir galios versijų (143 AG – 178 AG) pasirinkimą.
Net bazinėse versijose rasite reikalingiausių komforto funkcijų: oro kondicionierių, Bluetooth, reguliuojamą sėdynės aukštį, elektrinius veidrodėlius. Aukštesnės klasės 595 Competizione siūlo tokias patogias naujoves kaip klimato kontrolė, Xenon žibintai, automatinis galinio vaizdo veidrodis, didesni stabdžiai, sustiprinta pakaba ir sportinis išmetimas.
Važiavimas ir komfortas
Judant mieste Abarth 595 stebina greitumu, tačiau ilgesnėse kelionėse ar vingiuotuose keliuose išlenda trūkumai: dėl gana siauro ir aukšto kėbulo pakaba yra labai standi, o kai kurie specialūs modeliai – dar kietesni. Posūkiuose automobilis linkęs nepakankamai sukti, tad konkuruoti su keliais savo šios klasės konkurentais jam nelengva.
Erdvės pojūtis viduje toli nuo idealo. Pavyzdžiui, sėdynės aukščio reguliavimas nepatogus – veikia tik pravėrus dureles. Vis dėlto sportiška apdaila, skirtingos spalvos detalės, stilingi ratlankiai ir charakteringas išmetimo garsas suteikia šiam automobiliui išskirtinumo akcentų. Net ir kasdieniame važiavime jaučiasi šventinė nuotaika – savotiškas šarmo pojūtis, kurio dažnai trūksta kitiems mažiesiems sportiniams modeliams.
Kainos ir eksploatacija
Naudoto Abarth 595 kaina
Rinkoje galima rasti pirmųjų, daugiau nuvažiavusių Abarth 500 modelių už maždaug 5 000 svarų, jei automobilis prižiūrėtas. Su 6 500–7 000 svarų biudžetu galite tikėtis mažesnės ridos ir naujesnių metų pavyzdžių, įskaitant Esseese versiją. Už 8 500 svarų rasite 2012-ųjų laidos 595. 2016 metų 595 Competizione su mažesne nei 20 000 mylių rida kainuos apie 14 000 svarų, ratų 695 specialioji versija – nuo 22 500 svarų. Visiškai naujas 595 – jau virš 16 000 svarų.
Degalų sąnaudos ir eksploatacija
Dėl kompaktiškų matmenų ir nedidelio variklio degalų sąnaudos kuklios, palyginti su galingais konkurentais. Gana ekonomiškas net 695 Biposto – deklaruojama 45,9 mpg, o metinis mokestis 150 svarų. Vidutinė daugumos modelių sąnauda – 47,1 mpg, mokesčiai – apie 135 svarus per metus. Agresyvus vairavimas gali padidinti sąnaudas.
Po 2017 m. balandžio registruoti visi automobiliai apmokestinami 155 svarais per metus. Priežiūros išlaidos – draugiškos, nes tarp serviso vizitų turi būti įveikta 18 000 mylių. Draudimo klasė nėra žemiausia, todėl pravartu pasitikrinti kainas iš anksto.
Kokį naudotą Abarth 595 rinktis?
Modelis gaminamas jau kurį laiką, nuolat buvo tobulinamas, tad logiška žvalgytis į naujesnę versiją – 595 Competizione su 178 AG varikliu. Šis modelis išlieka toks pats ekonomiškas kaip ir mažesnės galios versija, bet gerokai dinamiškesnis, ypač pagreitėjant. Competizione turi patobulintą važiuoklę bei stabdžius, todėl malonumas vairuoti didesnis, o komforto lygis – aukštesnis.
Mūsų pasirinkimas: 595 1.4 T-Jet Competizione
Alternatyvos
Tarp pagrindinių konkurentų – Mini Cooper, Ford Fiesta ST ir Vauxhall Corsa VXR. Mini sužavi kokybišku valdymu ir subalansuota dinamika, tačiau jei norite daug galios, teks rinktis brangesnį S modelį. Ford Fiesta ST išsiskiria praktiškumu – turi talpų saloną, gyvybingą turbo variklį ir itin malonų valdymą. Corsa VXR – galingas ir greitas hečbekas, ypač Nurburgring leidimas su riboto slydimo diferencialu, bet emocijų posūkiuose čia mažiau nei Fiesta ST ar Abarth 595.
Abarth 595 išlieka puikus pasirinkimas miesto greičiui, originalumui ir tiems, kurie nori sportiško gyvenimo būdo, o prioritetas – emocijos, o ne tik skaičiai.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.