Alpine A110 pasižymi itin lengva konstrukcija, kurią mėgsta sportinių automobilių entuziastai. Nors panašiai kaip Lotus Elise, šis kupė sukurtas siekiant kuo mažesnio svorio, Alpine pasirinko šiek tiek kitą kryptį – čia nereikia tiek daug aukoti komforto ar kasdienių patogumų. Šis modelis tapo tikru išsigelbėjimu tiems, kas ieško sportiškumo be varginančių kompromisų.
Bendra apžvalga
Nors nemažai lengvų sportinių automobilių verčia atsisakyti dalies komforto, Alpine A110 išsiskiria kaip smagus, dinamiškas ir palyginti draugiškas kasdieniam naudojimui. Išskyrus gana ribotą bagažo skyrių, šis automobilis nestokoja praktiškumo. Net ir eksploatacijos kaštai čia išlieka apgalvoti, lyginant su panašios klasės konkurentais.
- Puikios valdymo savybės ir vairavimo džiaugsmas
- Patogi pakaba (itin gerai subalansuota sportiniam automobiliui)
- Puiki dinamika ir ekonomiškas degalų sunaudojimas
- Maža vieta lagaminui ar kitiems didesniems daiktams
- Naudojamų automobilių rinka šiuo modeliu nėra gausi
- Kai kurie konkurentai kainuoja šiek tiek pigiau
Varikliai ir našumas
Alpine A110 sveria vos 1098 kg, todėl yra bene lengviausias klasėje prie tokių varžovų kaip Porsche Cayman ar net įprastas Ford Focus. Lengvumo efektą papildo 1,8 litro keturių cilindrų turbobenzininis variklis su 249 AG – taip pasiekiamas įspūdingas 0–100 km/h spurtas per 4,5 sekundės. Įdomu, kad bazinis Cayman, nors ir turėdamas daugiau galios, šį testą įveikia lėčiau.
Didesnio našumo ieškantiems siūlomas A110 S su 296 AG, dar tvirtesne pakaba, daline odine-apmušalu su oranžiniais įsiuvais, juodais 18 colių lengvojo lydinio ratais ir pažangesniais Brembo stabdžiais. Yra ir dar labiau sportui skirtas A110 R, kuriam sumontuotos anglies pluošto detalės, reguliuojama pakaba ir sportinės sėdynės. Tuo tarpu A110 GT suteikia tiek pat galios, bet orientuota labiau į komfortą.
Abiejų varyklio variantų (249 AG ir 296 AG) charakteristika – ryškus „gyvumas“ nuo žemų apsukų ir tipiškas turbo efektas. Tai reiškia, kad paspaudus akceleratorių jaučiamas menkas delsimas – lygiai kaip ir tiesioginėje konkurencijoje. Kai kurie norėtų mechaninės pavarų dėžės, tačiau „Alpine“ septynių laipsnių automatinė dvigubos sankabos dėžė veikia maloniai – ypač komforto režime. Intensyvesniems pojūčiams siūloma pereiti į sport arba trasos režimus – pastarasis pavaras keičia tik rankiniu būdu ir leidžia mėgautis maksimaliu sportiškumu.
Važiavimo savybės
Alpine A110 užburia tikslumu ir lengvumu, ypač bazinėje versijoje. Kampuose kėbulas šiek tiek linksta, tačiau automobilis išlieka ypač smagus važiuojant įprastais keliais. Vairo mechanizmas – lengvas, bet tikslus, leidžiantis pajusti kiekvieną kelio vingį.
Net jei įveikiate posūkius kiek per greitai, siauri padangų protektoriai iškart perduoda informaciją vairuotojui, todėl net netikėtose situacijose išlieka laiko sureaguoti. Palyginti su didesniais sportiniais automobiliais, tokiais kaip Jaguar F-Type ar Toyota Supra, A110 prie vairo jaučia visiškai atsipalaidavęs, o bendra dinamika primena baleto šokėją – grakšti, lengva ir tiksli.
Bene didžiausias džiaugsmas – žinoti, kad šis automobilis kasdienai puikiai tinka net tolimesnėse kelionėse. Važiuojant didesniu greičiu salone nestinga tylos, o pakabos komfortas – kur kas geresnis nei kitų tokio lygio sportinių automobilių. Vis dėlto, bagažo skyrių talpa labai ribota: tilps nebent rankinis lagaminas ir nedidelis krepšys.
Salonas ir praktiškumas
Pagal interjerą Alpine A110 akivaizdžiai lenkia tokius grynai sportinius modelius kaip Elise. Medžiagų kokybė – gana vidutinė, bet automobilio viduje jaučiama daugiau prabangos nei įprastame mažame automobilyje.
Didžiausias minusas – informacinės sistemos senstelėjęs dizainas ir lėtas veikimas. Visgi, čia įdiegta Apple CarPlay ir Android Auto, tad išmanųjį telefoną nesunkiai integruosite kasdieniam naudojimui. Vietos pakanka dviem suaugusiems, bet kaip jau minėta, didesnio bagažo arba užteks labai simboliškai.
Komplektacijos ir įranga
Anksčiau pirkėjai galėjo rinktis iš kelių komplektacijų: Pure (bazinis variantas), Legende ir Premiere Edition (pirmųjų modelių ribota laida su 249 AG). Naujausias modelis paprastai vadinamas tiesiog A110. Net ir su paprastesniu komplektu čia gausite dalinai odinės ir alkantaros apmušalus, klimato ir pastovaus greičio palaikymo sistemas, jutiklinį ekraną su išmaniųjų telefonų palaikymu.
Komforto ieškantiems verta rinktis GT – šešių krypčių reguliuojamos sėdynės, parkavimo davikliai ir galinio vaizdo kamera, 18 colių ratlankiai, mėlyni stabdžių suportai, rudos odos apdaila ir apšvietimas kuria solidesnę atmosferą. S sportinė versija išsiskiria tvirtesne pakaba, oranžinėmis siūlėmis žymėtomis sėdynėmis ir pažangesniais stabdžiais. R versija yra pati ekstremaliausia, skirta trasai – čia dominuoja anglies pluošto detalės ir reguliuojama pakaba.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Norintiems tapti naudoto Alpine A110 savininkais šiuo metu reikėtų skaičiuoti ne mažiau kaip 35 400 eurų biudžetą. Dažniausiai už tokią sumą randamos Pure versijos, retkarčiais pasitaiko Legende ir Premiere Edition modelių. Norint įsigyti S komplektacijos automobilį, reikia nusiteikti bent 47 200 eurų investicijai. GT kainos prasideda nuo 56 600 eurų, o R – nuo 100 300 eurų.
Degalų sąnaudos
Virš 7 l/100 km rodikliai sportiniame automobilyje – retenybė, tačiau Alpine tai pasiekiama dėl mažos masės ir santykinai kuklaus variklio. Gamintojo duomenimis, įprastas modelis vidutiniškai sunaudoja apie 6,7 L/100 km, o S ir GT modelių rodiklis siekia apie 6,8 L/100 km.
Mokesčiai ir priežiūra
Visi naujesni benzininiai modeliai apmokestinami metiniu kelių mokesčiu – apie 225 eurų. Kadangi nauji A110 kainavo virš 47 200 eurų, antrais–šeštais eksploatacijos metais laukia papildomas mokestis – apie 485 eurų per metus.
Draudimo įkainiai priklauso nuo versijos, tačiau dažniausiai svyruoja ties aukštomis 40-omis grupėmis. Techninės priežiūros kainos varijuoja priklausomai nuo aptarnavimo metų ir atstovybės – paprastai sumos siekia nuo 390 iki 590 eurų.
Garantija ir patikimumas
Visiems A110 modeliams suteikiama trejų metų arba 60 000 mylių garantija. Patikimumo tyrimų duomenimis, didžioji dauguma savininkų patiria beproblemišką eksploataciją. Kai kurie minėjo pasitaikančius įspėjamuosius pranešimus ar ilgiau užtrunkančius remonto darbus, ypač dėl retesnių detalių tiekimo.
Nors gedimų pasitaiko retai, Alpine kaip mažiau populiaraus modelio eksploatacija kartais gali būti kiek sudėtingesnė ar brangesnė taisant.
Kokį naudotą Alpine A110 rinktis?
Jei pavyks rasti geros būklės Legende ar Premiere Edition už patrauklią kainą, verta tuo pasinaudoti. Vis dėlto, dažniausiai naudotų automobilių rinkoje dominuoja Pure modeliai – būsimam pirkėjui jų visiškai pakanka kasdienėms reikmėms. Pure paprastumas ir subalansuotas charakteris dažnam yra pats įdomiausias pasirinkimas.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp svarbiausių alternatyvų dažniausiai minimas Porsche Cayman – neveltui tai vienas geriausių sportinių automobilių pastaraisiais metais. Jų rinkoje kur kas daugiau, galima rasti pigiau (ypač senesnius modelius), Cayman pasižymi puikia balansuota važiuokle ir, kai kuriuose modeliuose, turi šešių cilindrų variklį.
Kita alternatyva – BMW M2 (pagamintas nuo 2016 iki 2021 metų). Jei reikia galinių sėdynių, šis automobilis yra itin vertas dėmesio. Žinoma, M2 nėra toks vikrus ar jaudinantis kaip A110, tačiau turi savo žavesį, o naudotų kainos dažnai būna patrauklesnės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.