Audi Q2 (nuo 2016 m.) apžvalga

Audi Q2 (nuo 2016 m.) apžvalga

Nedidelio dydžio miesto visureigiai gali būti ne tokie jau paprasti, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Audi Q2 yra puikus to pavyzdys – šis modelis išsiskiria ryškia išvaizda, kokybišku ir sportišku salonu bei valdymo malonumu.

Privalumai ir trūkumai

  • Stilingas, solidus salonas
  • Paprasčiausiai naudojama multimedijos sistema
  • Patikimas ir ilgaamžis
  • Labai geras valdymas
  • Nedidelė erdvė gale
  • Kietokas važiavimas
  • Visų varančių ratų pavara – tik galingiausiuose modeliuose

Dizainas ir kokybė

Audi Q2 stiprybė – kokybiškas, funkcionalus vidus. Nors iš išorės matmenys kompaktiški, automobiliui būdingas solidus dizainas, detalių kruopštumas bei estetiškai išbaigtas salonas. Vairuotojui patogu prisitaikyti sėdynę, bet sėdėsena yra žemesnė nei įprasta šio segmento automobiliams. Rinktis galima gausybę papildomų įrangos paketų – pavyzdžiui, pažangi virtualių prietaisų panelė su 12,3 colio ekranu. Tai interaktyvus prietaisas, gebantis rodyti navigacijos, degalų sunaudojimo ir kitą svarbią informaciją vairuotojo akiratyje. Tiesa, tradicinių valdiklių labiau verta ieškoti tarp senesnių modelių, nes naujesniuose jie pakeisti liečiamais ekranais, kurie mažiau patogūs vairuojant.

Pagrindinės komplektacijos apima lengvo lydinio ratlankius, modernaus ryšio galimybes ir automatinę klimato kontrolę. Bagažinė praktiška – kvadrato formos, tad patogiai sutalpins vaikų vežimėlį arba keturias didesnes maisto prekes. Tačiau quattro pavaros modeliuose nerasite reguliuojamo grindų aukščio dėl papildomos įrangos apačioje.

Ergonomika ir praktiškumas

Priekyje erdvės netrūksta, bet galinėse sėdynėse suaugusiems, ypač aukštesniems keleiviams, gali būti ankšta. Trečio keleivio gale patogiai neprisėdinsite – tai dažnas nedidelių SUV minusas. Kojoms vietos nėra daug, tad aukštesni keleiviai jausis prispausti. Nors vairuotojui pakankamai patogu, sėdėsena čia žemesnė negu daugelio SUV ir valdymo pojūtis labiau primena žemą hečbeką. Taip pat verta atkreipti dėmesį, kad Q2 bazinėje komplektacijoje nėra juosmens atramos – reikėtų ieškoti versijos su šia parinktimi.

Varikliai ir dinamika

Iš pradžių Q2 siūlytas su trimis benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais. Galingiausi modeliai su 2.0 TFSI arba 2.0 TDI gali būti komplektuojami su visais varančiaisiais ratais. Pagrindinis trijų cilindrų 1.0 litro TFSI (113 AG) puikiai tinka miestui, bet išvažiavus toliau patogesnis 1.4 TFSI (148 AG) su cilindrų atjungimo sistema. Ji leidžia pasiekti kuro ekonomiškumo, prilygstančio mažesniam varikliui, tačiau užtikrina daugiau galios užmiestyje. Pigesnės dyzelinės alternatyvos – taupios, ypač keliaujantiems ilgus atstumus; tarp jų išskiria 2.0 TDI dėl malonesnio darbo ir geresnio tolygumo.

Nuo 2018 metų gamoje pasirodė nauji žymėjimai: 30 TFSI (115 AG), 35 TFSI (148 AG), 40 TFSI (187 AG), 30 TDI ir 35 TDI ir sportinis SQ2 (296 AG). Miestui racionalu rinktis 1.0 TFSI – jis pakankamai dinamiškas, tačiau su pilnu salonu ar važiuojant kalnuotomis vietovėmis gali pasigesti galios. Ieškantiems universalesnio sprendimo verta rinktis 1.5 litro variklio (35 TFSI) versiją, kuri kasdieniame naudojime pasiūlys daugiau elastingumo. Norintiems tikros dinamines galios – 40 TFSI išsiskiria, nes iki 100 km/h įsibėgėja per 6,5 sekundės, tačiau ši opcija siūloma tik brangiausiuose įrangos lygiuose ir visų varančiųjų ratų pavara.

Dyzeliniai varikliai patrauklūs daug važinėjantiems – net ir silpnesnės versijos (30 TDI, 115 AG) pakanka kasdieniam naudojimui. Galingesnis 35 TDI dažnu atveju pasirodo perteklinis.

Važiavimo savybės

Palyginti su daugybe kitų mažų visureigių, Q2 važiuoklė standesnė – pavyzdžiui, lyginant su Peugeot 2008 ar VW T-Roc, čia dažniau jausite kelio nelygumus mieste. Tačiau posūkiuose automobilis stabilus, nenusvyrantis, o sukibimo pakanka net ir greitai važiuojant vingiuotais užmiesčio keliais. Visi modeliai turi progresyvią vairavimo sistemą – kuo stipriau sukate vairą, tuo greičiau reaguoja ratai, todėl parkuotis ar apsisukti tampa lengviau. Vis dėlto kai kurie konkurentai, kaip Ford Puma, pasižymi dar tikslesnėmis valdymo savybėmis.

Išlaidų klausimai

Kainos ir pasirinkimo galimybės

Už naudotą Audi Q2 su didesne rida mažiausia kaina svyruoja nuo 10 530 eurų, o 2017–2018 metų mažai važinėję modeliai kainuoja nuo 11 700 iki 15 210 eurų. Naujesni, 2019–2022 metų automobiliai paprastai vertinami nuo 15 210 iki 23 400 eurų, o už 2023–2024 metų modelius paprastai prašoma nuo 23 400 eurų ir daugiau. Visiškai nauji 2025 metų Q2 kainuoja nuo 30 420 eurų.

Kuro sąnaudos

Audi Q2 – nedidelis visureigis, todėl jo eksploatacinės išlaidos dažnai prilygsta tradiciniams šeimos automobiliams. Labiausiai taupantis benzininis variklis – 1.0 TFSI, kuris pagal senąsias NEDC normas naudoja vidutiniškai 5,1 l/100 km, o moderni 1.4 TFSI su taupymo technologija tesunaudoja vos 5,5 l/100 km. Mažiausiai ekonomiškas yra 2.0 TFSI (187 AG, 6,4 l/100 km) – tam įtakos turi keturi varantys ratai. Tarp dyzelių 1.6 TDI pasižymi ekonomiškumu – vos 4,4 l/100 km. Norint visų varančių ratų, teks pasirinkti 2.0 TDI, bet tada vidutinės sąnaudos pasiekia 4,8 l/100 km.

Naujesniais WLTP rodikliais 30 TFSI pasiekia 6,0 l/100 km, 35 TFSI – 6,3 l/100 km, 40 TFSI – 8,1 l/100 km, 30 TDI – 5,7 l/100 km, 35 TDI – 6,1 l/100 km, o sportinis SQ2 – 8,5 l/100 km.

Mokesčiai ir draudimas

Dauguma Q2 (>2017) registruotiems automobiliams taikomas 222 eurų metinis vienodas kelių mokestis, nepriklausomai nuo taršos. Senesniems modeliams su 1.0 TFSI ar 1.6 TDI – tik 35 eurai per metus, o už 1.4 TFSI ir 2.0 TDI teks mokėti 140 eurų.

Bazinių komplektacijų Q2 dažniausiai patenka į 17–20 draudimo grupes, todėl juos apdrausti pigiau nei kai kuriuos tiesioginius konkurentus. Sportinės SQ2 versijos – 34-oje draudimo grupėje, tad išlaidos didesnės. Visi devyni tūkstančiai kilometrų arba trejų metų Q2 garantuojami gamintojo, su galimybe garantiją pratęsti iki penkerių metų arba 145 tūkst. kilometrų.

Saugumas ir patikimumas

2016 metais Audi Q2 pelnė aukščiausią – penkių žvaigždučių – Euro NCAP įvertinimą. Nors vėliau testų metodika pasikeitė, tų metų Q2 rezultatai buvo labai geri. Visi modeliai turi šešias oro pagalves, tris Isofix tvirtinimo taškus ir automatinę avarinio stabdymo sistemą bei kitas pagalbines saugos funkcijas.

Patikimumas

Naujausių tyrimų duomenimis, Audi Q2 patikimumas vertinamas permainingai. Dažniausiai pranešama apie elektros sistemų trikdžius – švietė perspėjimo lemputės, pasitaikė multimedijos gedimų ir jutiklių klaidų. Kai kuriems savininkams teko keletą kartų lankytis servise dėl tų pačių bėdų, o remonto kainos viršijo lūkesčius, ypač lyginant su šio dydžio automobiliais. Vieni salonai klientus aptarnauja greitai ir suteikia pakaitinį automobilį, kiti gi nestokoja formalumų arba ilgai užtrunka.

Kurį modelį rinktis?

Variklio pasirinkimas

Daug keliaujantiems labiausiai patiks 1.6 TDI – šis dyzelinis variantas dažniausiai randamas įvairiuose komplektacijų lygiuose, o kadangi neturi keturių varančių ratų, išlaidų eksploatacijai bus mažiau. Tačiau optimalus variantas kasdieniam naudojimui – 1.4 TFSI (arba naujasis 1.5 35 TFSI), kuris pasižymi gera dinamika, ekonomiškumu ir sklandžiu darbu.

Komplektacijos

Sport komplektacija – praktiškas pasirinkimas. Ji apima 17 colių ratlankius, kurie užtikrina subalansuotą, ne per kietą važavimą, taip pat automatinę šviesų ir lietaus jutiklių sistemą, navigaciją ir pastovaus greičio palaikymo funkciją. S line prideda LED žibintus bei kitokius dizaino akcentus, tačiau didžioji dalis brangstančios kainos tenka tik išvaizdos pokyčiams.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp mažų prabangių miesto visureigių verta pasidomėti BMW X1 – šis modelis kiek didesnis už Q2, tačiau prestižinė ženklo aura, komfortiškas vidus, sumani multimedija ir praktiškos galinės sėdynės su 40/20/40 proporcijomis vilioja ne vieną šeimą. Puikus variklių pasirinkimas, patrauklios valdymo savybės.

Peugeot 3008 taip pat yra didesnis už Q2, patogesnis toliau važiuojant ir išsiskiria erdvumu gale – tai svarbu, jei turite vyresnius vaikus. Volkswagen T-Roc technologiškai labai artimas Q2, bet vėlesnių kartų versijų vidus prastesnės kokybės. Vis dėlto pagal kainos ir kokybės santykį T-Roc vertas dėmesio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *