Pirmosios kartos „Audi Q7“ – tai markės debiutas septynviečių prabangių visureigių segmente. Įspūdingo dydžio modelis pasiūlė solidžią komplektaciją, septynias sėdimas vietas ir išskirtinai kokybišką surinkimą. Jis nesunkiai susidoroja tiek su miesto, tiek su nuotykių kupinomis išvykomis su šeima.
Bendras įspūdis
„Audi Q7“ pirmoji karta buvo gaminama nuo 2006 iki 2015 metų, kol ją pakeitė visiškai naujas modelis. Šis automobilių gigantų atstovas atrodo solidžiai ir skirtas tiems, kam svarbu įvaizdis bei prekės ženklas. Visgi bene labiausiai stebina jo universalumas – Q7 pasižymi kokybiška komplektacija, komfortu ir tam tikru pravažumu. Net ir naudoto automobilio pirkėjai gali tikėtis prabangaus, tačiau gana brangaus išlaikymo modelio.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Pavyzdingas surinkimas
- Gausi įranga net bazinėse versijose
- Pravažumas lengvesniu bekelės maršrutu
- Stangresnė važiuoklė mažesniu greičiu
- Viduje – mažiau vietos nei tikėtasi tokiai didelei mašinai
- Išlaikymo kaštai – nemaži
Erdvumas ir komfortas
Kiek daugiau nei 5 metrų ilgio bei beveik 2 metrų pločio Q7 savo dydžiu tikrai daro įspūdį. Vis dėlto salone vietos penkiems keleiviams per dvi sėdynių eiles yra pakankamai, tačiau trečia eilė skirta labiau vaikams. Bagažinė pakanka kasdieniams poreikiams, o atlošus galines sėdynes į grindis, galėsite išnaudoti prisitaikant erdvę pagal poreikį.
Pakaba su oro sistema leidžia reguliuoti prošvaisą, todėl Q7 geba prisitaikyti tiek prie kelio, tiek prie nelygumų. Miesto sąlygomis važiuoklė gali pasirodyti kiek stangri, tačiau didesniu greičiu šis pojūtis sumažėja. Automobilis pasižymi stebėtinai geru manevringumu kaip tokio dydžio SUV, visų varančiųjų ratų sistema teikia užtikrintą sukibimą posūkiuose, o garsas nuo vėjo ir kelio nėra įkyrus.
Išlaikymo kaštai
Kiek kainuoja naudotas „Audi Q7“?
Šio modelio kainos varijuoja smarkiai. Už seniausią, daug kelio mačiusį automobilį galite sumokėti nuo maždaug 3510 eurų, tačiau patikimumo sumetimais rekomenduojama rinktis mažesnės ridos variantus. Automobilį su vidutinėmis rida (iki 160 934 km) ir pilnai pildyta aptarnavimo istorija įsigysite už 5850–9360 eurus. Geros būklės 2011–2013 metų modeliai kainuos 9360–17 550 eurų, o geriausi pavyzdžiai iš 2014–2015 metų gali siekti ir 17 550 eurų.
Eksploatacijos išlaidos
- Degalų sąnaudos: 3.0 l dyzelinis variklis oficialiai sunaudoja apie 8,7 l/100 km, 4.2 l dyzelis – 9,2 l/100 km, o 6.0 l – 9,4 l/100 km. Benzininiai modeliai šiek tiek ryja daugiau: 3.0 l – 10,6 l/100 km, 4.2 l – 11,3 l/100 km (senų bandymų duomenys, atlikti pagal NEDC metodiką).
- Teršalai: Visi šios kartos modeliai pasižymi dideliu CO2 emisijų kiekiu, todėl metinis transporto mokestis taip pat bus aukštas.
- Draudimas: Modelio draudimo kategorijos siekia nuo 35 iki 50 lygio, tad draudimo įmokos yra tikrai nemenko dydžio.
- Priežiūra: Servisas ir dalys – brangios, ypač alyvos ir filtrų keitimai arba padangos. Tačiau yra gausu specializuotų autoservisų, galinčių atlikti darbus pigiau nei oficialūs atstovai.
Variklių pasirinkimas ir įranga
Pradėjus gamybą siūlyti vos du varikliai: 4.2 l V8 benzinas (345 AG) ir 3.0 TDI dyzelis (230 AG). Abu garantuoja gerą dinamiką ir tolygų galios perdavimą. Vėliau pasiūlymą papildė 3.2 l benzininis (276 AG), 4.2 TDI dyzelis (326 AG), o nuo 2008-ųjų – net 6.0 l V12 dyzelis, pasiekęs įspūdingus 493 AG.
Benzininių Q7 modelo naudotų rinkoje sutiksite retai, dauguma pasiūlymų – dyzeliniai, todėl jie rekomenduojami praktiškiems pirkėjams. Universalus pasirinkimas – 3.0 l dyzelis, užtikrinantis optimalias eksploatacijos sąnaudas ir gerą vertės išlaikymą. Visi pirmos kartos Q7 turi automatinę pavarų dėžę. Standartinė įranga dažniausiai apima lietinius ratlankius, klimato ir greičio palaikymo kontrolę, o SE komplektacija dar prideda elektrines, šildomas odines sėdynes ir stilingesnį saloną. S-line versijoje – sportinės sėdynės ir vidinės apdailos akcentai.
Racionaliausias pasirinkimas – 3.0 TDI SE modifikacija.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
- BMW X5: Šis visureigis gali būti su septyniomis vietomis, pasižymi smagia dinamika bei vokiška surinkimo kokybe. Interjeras racionalus ir komfortiškas, vietos dviem keleivių eilėms visiškai pakanka.
- Volvo XC90 (pirmos kartos): Gana erdvus šeimai, siūlo septynias vietas, solidų švedišką dizainą ir turtingą bazinę įrangą. Tiesa, dyzelinis variklis nėra tyliausias, o važiuojant lėčiau gali pasijausti nelygumai, tačiau tai vertingas variantas ieškantiems stilingo šeimos visureigio už labai prieinamą kainą.
Pirmosios kartos „Audi Q7“ gali būti vertas dėmesio tiems, kam svarbus garsus vardas bei galimybė vežti septynis keleivius. Tačiau prieš pirkdami pasverkite eksploatacijos kaštus ir palyginkite su konkurentais – galbūt rasite dar geresnį variantą savo šeimai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.