Mažas, tačiau elegantiškas – taip trumpai galima apibūdinti naudotą „Audi A1“ hečbeką. Tai modelis, kuris, nepaisant kuklių gabaritų, savo išvaizda išlaiko daugelio dėmesį ir yra vienas populiariausių markės miesto automobilių. Pristatytas dar 2011-aisiais, šis automobilis buvo pripažintas metų automobiliu. Bėgant metams atsirado atnaujinta karta, tačiau pirmosios kartos „A1“ vis dar išlieka patrauklus pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje.
Eksterjeras ir interjeras
„Audi A1“ iš karto patraukia žvilgsnį stilingomis formomis ir kokybiškai surinktu interjeru. Salone dominuoja „Audi“ būdingas rafinuotumas – patogios sėdynės, aiški prietaisų panelė ir jaučiama kruopšti apdaila. Vairuotojo pozicija – beveik ideali, o valdikliai išdėstyti patogiai ir ergonomiškai.
Galinės sėdynės, dėl žemėjančios stogo linijos, tinkamesnės vaikams, tačiau palyginti su tokiomis alternatyvomis kaip „Alfa Romeo Mito“ ar „Mini“, čia – daugiau vietos kojoms. Bagažo skyrius pakankamo dydžio, o kai kuriuose modeliuose rasite reguliuojamą bagažinės grindų aukštį, leidžiantį lanksčiau išnaudoti erdvę. Atkreipkite dėmesį, kad tam tikrose „A1“ versijose atsarginio rato vietoje arba įmontuotas akumuliatorius, arba Bazinio „Bose“ garso sistemos žemų dažnių garsiakalbis.
Varikliai ir dinamika
Variklių pasiūloje rasite ekonomiškus ir pakankamai gyvybingus variantus. Pradinėje gamoje buvo 1,2 litro benzininis variklis, kurį vėliau pakeitė 1.0 TFSI trijų cilindrų agregatas su 94 AG. Didesnio pajėgumo ieškantiesiems buvo siūlomi 1,4 TFSI varikliai su 123 arba 148 AG. Norintiesiems dyzelio – 1,6 TDI (114 AG). Aukščiausią vietą užima sportiškas 2,0 TFSI (227 AG) skirtas „S1“ versijai.
Važiuoklė gerai subalansuota: miesto gatvėse ir greitkelyje automobilis išlieka stabilus ir pakankamai komfortiškas. „Sport“ versijos pakaba laikoma aukso viduriu, „SE“ – minkštesnė, tuo tarpu „S line“ turi kietesnę pakabą, kuri gali sumažinti komfortą nelygiame kelyje. Visi „A1“ modeliai pasižymi tiksliu ir maloniu vairavimu, o triukšmas salone net esant didesniam greičiui išlieka minimalus.
Komplektacijos ir įranga
- SE: 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, halogeniniai žibintai, elektra reguliuojami ir šildomi veidrodėliai, kruizo kontrolė, galiniai parkavimo davikliai, priekyje reguliuojamos sėdynės, oro kondicionierius, priekiniai kilimėliai, MMI pramogų sistema su 6,5 colio iššokančiu ekranu, DAB radijas, SD kortelių skaitytuvas.
- Sport: 16 colių ratlankiai, sportinė pakaba, rūko žibintai, USB ir Bluetooth jungtys.
- S line: 17 colių ratlankiai, sportinės pakabos, „Xenon“ žibintai, LED galiniai žibintai, sportinės sėdynės, išraiškingo dizaino kėbulo detalės, LED apšvietimas salone.
- Black Edition: 18 colių ratlankiai, juodos spalvos išorinės detalės, klimato kontrolė, automatiniai žibintai ir valytuvai, odos ir Alcantara apdaila.
2016-aisiais „Audi A1“ atnaujintas: gavo naujas groteles, buferius, žibintus, elektrinį vairo stiprintuvą ir adaptyvius amortizatorius.
Naudoto „Audi A1“ kaina ir išlaikymas
Pirmųjų metų modelius galima rasti už maždaug 5850 eurų. Dažniausiai tokie automobiliai būna nuvažiavę nemažai, tad ieškant variantų su mažesne nei 96 560 km rida, teks mokėti nuo 7020 iki 9360 eurų. Už šią kainą gausite pirmaisiais metais gamintus 1.4 TFSI arba 1.6 TDI modelius su trijų arba penkių durų kėbulu. Už naujesnius, 2016–2017 m. modelius vertėtų planuoti 10 530–11 700 eurų biudžetą, o pačius vėliausius, 2018 m. automobilius, įsigysite kiek brangiau.
Eksploataciniai kaštai
- Kuro sąnaudos: 1.2 TFSI benzininis variklis pagal NEDC standartą vidutiniškai sunaudoja 5,1 l/100 km. 1.0 TFSI – vos 4,2 l/100 km. 1.4 TFSI (120 AG) suvartoja 5,1 l/100 km, tačiau galingesnė 182 AG versija – apie 5,9 l/100 km. 1.6 TDI dyzelinis motoras oficialiai naudoja 3,8 l/100 km, o galingesnis 2.0 TDI – apie 4,1 l/100 km.
- Automobilio mokestis: Dauguma 1.6 TDI (iki 2017 04 mėn.) – nemokamas ar minimalus metinis mokestis. Už galingesnius benzininius variklius prireiks skirti iki 157 eurų per metus (jei registruoti iki 2017 04).
- Techninė priežiūra: Aptarnavimo kaštai dažnai prilygsta „Mini“ modeliui. „Audi“ siūlė paslaugų grafiką, keičiant smulkų aptarnavimą su didesniu, kad būtų galima sumažinti išlaidas. Vertėtų pasitikrinti, ar likę galiojantys servisų paketai, jei ankstesnis savininkas tokį buvo įsigijęs; informaciją galima sužinoti bet kuriame „Audi“ servise.
Kuris „A1“ yra geriausias pasirinkimas?
Kasdienei miesto ir užmiesčio kelionei patikimiausias bus benzininis variantas – ypač 1.4 TFSI (120 AG). Jis pasižymi gera trauka žemose apsukose, puikiai tinka smagiam ir tuo pačiu ekonomiškam važiavimui. Modernesni 1.0 TFSI agregatai verti dėmesio dėl itin mažų sąnaudų, tačiau naudoti jų kainos vis dar išlieka aukštokos.
Iš komplektacijų rekomenduotina rinktis „Sport“, nes, be pagrindinės „SE“ įrangos, gausite Bluetooth sąsają, odinį vairą, sportines sėdynes su liemens reguliavimu ir išskirtines aliuminio detales. „Audi“ siūlė galimybę nemokamai keisti sportinę pakabą į minkštesnę „SE“ versijos važiuoklę, jei norisi didesnio komforto – dėl to galima pasikonsultuoti su bet kuriuo „Audi“ atstovu (pagal automobilio registracijos ir važiuoklės numerį).
Galimi konkurentai
- Mini: Rinkitės, jei norite daugiau vairavimo azarto ir stilingo eksterjero. Viduje – pažangesnė multimedijos sistema. Dažniausiai penkių durų galima tik naujesniame variante, tad „Audi A1“ šiuo atžvilgiu pranašesnis praktiškumu.
- Alfa Romeo Mito: Žavi savo dizainu ir vaikosi mažos kainos, nors prabangos ir kokybės „Audi A1“ nepralenkia. Tačiau įrangos lygis bus didesnis.
- Fiat 500: Mažas ir judrus automobilis miesto gyventojams – puikiai tiks, jei susiduriate su ankštomis stovėjimo vietomis. Apdailos kokybė ne tokia stabili kaip „Audi“, tačiau mažesnė kaina tai atperka.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.