Ieškantiems naudoto BMW 3 serijos sedano, pasirinkimas – tikrai platus. Šis automobilis tapo tikru standartu tarp vidutinės klasės modelių, o itin gausus jų kiekis antrinėje rinkoje reiškia, kad kiekvienas gali atrasti sau tinkamą variantą. BMW 3 serijos modelis dažnai pastebimas tiek didmiesčiuose, tiek prie prekybos centrų ar biurų automobilių aikštelėse, tad išsiskirti nebūtinai pavyks, tačiau naudotų automobilių ieškotojams tai tik į naudą – pasiūla čia itin didelė.
Apžvalga
BMW 3 serijos sedanas – tai solidus, patikimas ir komfortiškas automobilis, kuris išlaikė savo populiarumą dėl malonios vairavimo patirties bei lengvos eksploatacijos. Šis modelis garsėja tiksliu vairavimu ir puikiu valdymu, todėl net kasdieniai maršrutai tampa smagūs. Standartiškai 3 serijoje sumontuota intuityvi informacinė sistema, o įranga dažnai būna gausi jau pagrindiniuose komplektacijose.
Varikliai ir pasirinkimai
Naujausios kartos 3 serija siūlo keturis dyzelinius, keturis benzininius ir vieną įkraunamą hibridinį variantą. Bazinis 318d su 148 AG užtikrina minimalius poreikius, tačiau optimaliausiu pasirinkimu daugeliui tampa 320d – jo 187 AG ir ekonomiškumas suderinti puikiai. Norintiems daugiau galios – šešių cilindrų 330d gali pasiūlyti net 261 AG, o M340d su 335 AG yra stipriausias tarp dyzelinių versijų.
Benzininių variklių gama prasideda nuo 318i (154 AG), toliau eina 320i (181 AG), galingesnis 330i (254 AG) bei bene sportiškiausias M340i (369 AG, šešių cilindrų ir ypatingas garsas). Hibridinis 330e (288 AG) leidžia tam tikrus atstumus įveikti tik elektra – jo pagrindas tas pats 2,0 l benzininis variklis, papildytas elektriniu varikliu ir baterija.
Komplektacijos ir įranga
Jau bazinė SE Pro įranga siūlo avarinį stabdymą su pėsčiųjų atpažinimu, automatinius žibintus bei valytuvus, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, atbulinės eigos kamerą, adaptyvius LED žibintus, trijų zonų klimato kontrolę, DAB radiją ir 17 colių ratlankius. Sport Pro komplektacijoje jau rasite 18 colių ratlankius, odinį apdailą bei šildomas priekinės sportines sėdynes. M Sport komplektacijos siūlo dar griežtesnę važiuoklę, patobulintus stabdžius ir išmanią informacijos paketą, o M Sport Pro pasižymi juodos spalvos išoriniais akcentais bei savitais metaliniais dažais.
Svarstantiems papildomas parinktis vertėtų atkreipti dėmesį į Comfort Plus paketą (liemens atrama ir elektrinės priekinės sėdynės su atmintimi), o technologijų mėgėjams turėjo būti įdomi Technology Pack su pagerinta garso sistema Harmon Kardon, belaidžiu įkrovimu ir projekciniu ekranu. Taip pat buvo siūloma „Laserlight“ žibintų sistema (matomumo pakete), kuri dvigubina tolimo šviesos atstumą lyginant su LED.
Važiuoklė ir valdymas
BMW 3 serija nuo pat pradžių garsėjo dinamišku valdymu, todėl net ir naujausios kartos modelis išlieka etalonu savo klasėje. Nors Alfa Romeo Giulia turi kiek aštresnį vairą, o Jaguar XE pasižymi dar tobulesniais amortizatoriais, bendrame kasdienio vairavimo kontekste BMW išlieka universaliausias. Važiuoklė puikiai amortizuoja kelio nelygumus (išskyrus griežtesnę M Sport pakabą), o triukšmas salone siekia labai žemą lygį.
Salonas ir erdvė
Viduje BMW 3 serija apjungia pažangias skaitmenines informacijos sistemas su aiškiais fiziniais valdikliais kondicionieriui ir iDrive navigacijai, todėl valdymas išlieka patogus ir intuityvus net važiuojant. Lyginant su konkurentais, priekyje skirtumų mažai, tačiau ant galinės sėdynės BMW siūlo šiek tiek daugiau erdvės kojoms ir pečiams, o pati sėdynė labiau atlošta dėl didesnio komforto. Bagažinė taip pat talpi, o ją galima praplėsti naudojant 40:20:40 santykiu dalijamas galines sėdynes.
Saugumas
BMW 3 serija gavo maksimalų – penkių žvaigždučių – Euro NCAP įvertinimą. Priekyje keliaujančių suaugusiųjų ir gale esančių vaikų apsauga lenkia Mercedes C-Class, o priekinėje sėdynėje saugumas aukštesnis nei Audi A4. Tiesa, papildomame „driving assistant professional“ pakete, už kurį teko papildomai sumokėti, buvo ir aklosios zonos stebėjimo, bei perspėjimo apie skersinį eismą sistemos.
Kainos ir eksploatacinės išlaidos
2019 metų naudoto BMW 3 serijos sedano kainos prasideda maždaug nuo 18 720 eurų. Dažniausia 2019 ir 2020 metų modelių kaina svyruoja tarp 19 890 ir 29 250 eurų – čia daug lemia komplektacija ir variklis. Už 2021–2022 metų automobilius teks mokėti nuo 29 250 iki 40 950 eurų, o patys naujausi (2023–2024 m.) prasideda nuo 35 100 eurų, priklausomai nuo varianto.
Eksploatacija ir sąnaudos
Degalų sąnaudos – solidžios visoje gamoje. Galingiausia benzininė M340i versija pagal WLTP standartą sunaudoja apie 8,1 l/100 km (0–100 km/h pasiekia per 4,4 sek.), o ekonomiškiausi 318i ir 320i – apie 6,5 l/100 km. 330i vidutiniškai vartoja apie 7 l/100 km. Hibridinis 330e puikiai tiks tiems, kas nuolat krauna akumuliatorių, nes vidutines sąnaudas galima sumažinti iki 1,2 l/100 km, o visiškai elektriniu režimu nuvažiuojama iki 48 km.
Dyzeliniai variantai idealiai tiks ilgesnėms kelionėms: 318d ir 320d (be xDrive) sunaudoja mažiausiai – apie 4,8 l/100 km, o xDrive 320d – apie 5,3 l/100 km. 330d modelis vartoja maždaug 6,1 l/100 km, M340d – apie 6,2 l/100 km.
Mokesčiai (kelių mokestis/VED) šiai BMW serijai taikomi pagal fiksuotą tarifą – metinis mokestis bus 222 eurai (hibridui – 210 eurų), tačiau jei kaina naujui automobiliui viršijo 46 800 eurų, gali būti taikomi papildomi mokesčiai ir išlaidos jo priežiūrai. Brangesni, aukštesnės komplektacijos modeliai mokesčių atžvilgiu bus dar labiau apmokestinti.
Reguliarus BMW 3 serijos aptarnavimas kainuos kiek daugiau nei Audi A4: BMW – apie 29,25 eurų/mėn., kai Audi – apie 22,82 eurų/mėn. Mercedes C-Class išlaikymas vidutiniškai siekia 37,44 eurų/mėn. Taip pat svarbu žinoti, jog už Apple CarPlay jungimą BMW ima papildomą 345 eurų mokestį už neribotą naudojimą.
Patikimumas
BMW 3 serijos modeliai dažniausiai vertinami kaip patikimi, tačiau dalis savininkų nurodo smulkių nesklandumų, susijusių su informacijos bei pramogų sistema. Taip pat pastebimas ir brangesnis aptarnavimas oficialiuose BMW atstovybėse nei kai kurių konkurentų. Kai kuriems pirkėjams neįtiko ir trejų metų garantijos laikotarpis – buvo tikėtasi ilgesnės garantijos.
Ką rinktis?
Variklis
Gyvenant mieste arba važinėjant trumpais atstumais, dėmesio verta benzininė 320i versija, tačiau universaliausiu pasirinkimu laikomas 320d dyzelis – santykinai nebrangi eksploatacija ir geros dinaminės savybės, nors patikimumas gali kiek svyruoti. Jeigu tinka įnuomojamo bei kraunamo modelio idėja, hibridinis 330e leis itin sumažinti kuro sąnaudas, jei galėsite dažnai jį krauti elektrai.
Komplektacija
Optimaliausias variantas – vidutinio lygio Sport, kuris turi reikiamą komforto ir įrangos balansą, tačiau neturi per daug kietos, sportiškesnės M Sport pakabos.
Mūsų vertinimu geriausias pasirinkimas – 330e Sport.
Alternatyvos
Pagrindiniais konkurentais galima laikyti Audi A4 ir Mercedes C-Class. Audi A4 pasižymi puikiu valdymu, gausia įranga ir didele bagažine. Jo interjeras vertinamas kaip labai kokybiškas, nors ankstesnių modelių multimedija neatrodo itin šiuolaikiškai, tačiau veikia itin patikimai.
Mercedes C-Class akcentuoja savo vardą ir prestižą, visgi, vairavimo malonumas čia kiek mažesnis nei BMW 3 serijoje. Kita vertus, C-Class išsiskiria ekonomiškumu, ypatingai turint dyzelinį, keturių cilindrų variklį.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.