BMW 4 serijos kupė – tai dailus dviejų durų automobilis, skirtas tiems, kurie ieško daugiau nei tik praktiškumo, kurį siūlo įprastas 3 serijos BMW sedanas. Šis automobilis patraukia akį, tačiau kartu pasiūlo žymiai daugiau nei tik blizgantį dizainą – jis puikiai valdomas, pasižymi solidžiu vidumi ir netikėtai erdvia salono erdve.
Apžvalga
Naujos kartos 4 serijos kupė pakeitė prieš tai gamintą modelį, kuris rinkoje buvo nuo 2014 iki 2021 metų. Ankstesnė versija buvo itin populiari ir rinkoje pasirodė ne tik kaip kupė, bet ir kaip kabrioletas bei keturių durų „Gran Coupé“. Dabartinė karta klientams siūlo tokias pačias kėbulo versijas ir patobulintą vairavimo patirtį.
Sportiškumas ir kasdienė patirtis
Šis modelis ne tik puikiai atrodo – jis stebina ir dinamiškomis vairavimo savybėmis. Galingasis M440i išsiskiria sportiškumo pojūčiu, tačiau ekonomiškesnis ir vis dar itin gyvas 420i bene geriausiai suderina našumą su eksploatacinėmis išlaidomis. Renkantis šį variklį, net ir vingiuotais keliais netrūks azarto, tačiau tuo pačiu išlaikysite racionalias kuro sąnaudas.
Galingų variklių pasirinkimas
Bazinis 420i su galiniais varančiaisiais ratais ir 181 AG benzininis variklis iki 100 km/h įsibėgėja per 7,5 sekundės, o 430i naudoja tą patį 2,0 l variklį, tik su padidinta galia. Benzinines alternatyvas papildo 420d dyzelinas – ši versija gerokai dinamiškesnė žemame sūkių diapazone, o 100 km/h pasiekia per 7,1 sekundės. Tiems, kurie trokšta dar didesnės galios, siūlomas šešių cilindrų dyzelinis 430d modelis.
Daugelio modelių – įskaitant 420i, 430i, 420d ir 430d – galima rinktis ir su xDrive visų varančiųjų ratų sistema. Pažymėtina, kad galingiausias šios serijos atstovas, išskyrus ypač greitą BMW M4, yra M440i. Šis variantas turi 369 AG šešių cilindrų benzininį variklį ir keturių varančiųjų ratų pavarą, užtikrinančią optimalų sukibimą.
M440i iš vietos iki 100 km/h šauna vos per 4,5 sekundės – greičiau už tiesioginius konkurentus, tokius kaip Audi S5 ar Mercedes-AMG C43. Variklis traukia užtikrintai visuose sūkiuose ir leidžia mėgautis tikru galingo šešių cilindrų variklio charakteriu.
Važiuoklė ir valdymas
Kiekviena 4 serijos kupė komplektuojama su reguliuojamu vairo stiprintuvu. Sistemą puikiai pritaikyta tiek lėtoms manevravimo situacijoms, tiek spartesniam važiavimui – tai reiškia, kad automobilis išlieka ir stabilus, ir lengvai valdomas, o delikačių vairavimo korekcijų nereikia baimintis net greitkelyje.
Standartinė pakaba – standesnė nei 3 serijos modeliuose. Tai padeda kupė išlaikyti stabilumą posūkiuose ir leidžia drąsiau važiuoti vingiuotais keliais, nei, pavyzdžiui, Audi A5 ar Mercedes C-Class kupė. Vis dėlto toks pakabos standumas juntamai apmažina komfortą važiuojant blogesniu keliu, ypač lyginant su komfortiškiausiomis A5 versijomis. Automobiliai su adaptyvia pakaba leidžia reguliuoti pakabos kietumą ir gerokai pagerina komfortą.
420i ir 430i benzininiai varikliai dirba tyliai ir sklandžiai, tačiau užmynus pedalą sukelia malonų sportišką garsą. 420d dyzelinis variklis išsiskiria nedideliu vibracijos kiekiu tuščioje eigoje. Geriausią, sodrų garsą pasiūlo M440i – šešių cilindrų derinys čia skamba itin įkvepiančiai.
Vidus ir praktiškumas
Salonas 4 serijos kupė labai panašus į 3 serijos modelį – tai galioja tiek vairuotojo vietai, tiek prietaisų skydelio ir multimedijos išdėstymui. Patogi vairuotojo sėdynė ir didelės reguliavimo ribos leidžia rasti idealią poziciją bet kokio ūgio vairuotojui.
Surinkimo kokybė – aukšto lygio – netgi pranoksta Mercedes C-Class kupė. Tiesa, kelios kietesnės plastmasės ar sidabrinės imitacijos mygtukai šiek tiek mažina tą „premium“ jausmą, tačiau visumoje salono kokybė įspūdinga.
Standartiškai komplektuojamas 10,3 colio informacinis ekranas veikia ir kaip lietimui jautrus, ir valdomas patogiu ratuku šalia pavarų svirties – toks sprendimas vairuojant blaško mažiau nei vien tik lietimui jautrus ekranas, o pačios sistemos intuityvumas lenkia, pavyzdžiui, Audi A5.
Priekyje erdvės daugiau nei pakankamai. Galinių sėdynių pasiekiamumas ribotas – natūralu dviejų durų automobiliui, tačiau atsidūrus gale vietos kojoms užtenka, nors aukštesni keleiviai priekiniams turės pasilenkti arba susitaikyti, kad galva remsis į stogą. Dviem suaugusiems gale trumpesnių kelionių metu sėdėti visiškai pakankamai patogu.
Bagažinė šiek tiek mažesnė nei pagrindinių konkurentų – Audi A5 ir Mercedes C-Class kupė. Vietos užtenka golfo lazdų maišui ar nedidelei vaikiškai vežimėliui. Esant poreikiui, galines sėdynes galima nulenkti – taip tilps ilgesni daiktai. Pačios bagažinės anga kiek siauresnė nei Audi A5.
Įrangos lygiai ir papildoma komplektacija
Bazinis M Sport komplektacijos lygis pasižymi gausia standartine įranga: 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, priekinės šildomos odinės sėdynės, kruizo kontrolė bei trijų zonų klimato kontrolė. Rekomenduojama papildomai įsigyti reguliuojamą juosmens atramą bei M Sport Pro paketą, kuris prideda adaptyvią pakabą.
M Sport Pro Edition apima tris išskirtines kėbulo spalvas, 19 colių ratlankius, dar sportiškesnį dizainą, tamsintus langus ir M Sport Pro pakuotę. M440i modelis įrangos požiūriu beveik nesiskiria nuo M Sport Pro Edition.
Kainos ir eksploatacijos kaštai
Kiek kainuoja naudotas BMW 4 serijos kupė?
Ekonomiškiausi variantai – 420i ir 420d – kainuoja nuo maždaug 29 250 eurų (2021 m. modelis su apie 80 000 km rida). Už 430i ar 430d teks sumokėti apie 32 760 eurų, o už M440d ar M440i – apie 38 610 eurų. Jeigu ieškote naujesnio (2023-2024 m.) kupė, reikės su savimi turėti bent 34 000 eurų.
Eksploatacijos išlaidos
- Degalų sąnaudos: 420i M Sport vidutiniškai sunaudoja 6,4 l/100 km, tuo tarpu visų ratų varomas 420i xDrive – 6,8 l/100 km. M440i – 7,7 l/100 km. Dyzelinis 420d – 5,0 l/100 km, o M440d – 5,9 l/100 km.
- Kelių mokestis šiuo metu siekia 222 eurus per metus (standartinis tarifas), bet jei jūsų automobilio pradinė kaina buvo virš 46 800 eurų, papildomai teks mokėti luksusinės klasės priemoką (ders 478 eurus per metus nuo antųjų iki šeštųjų metų).
- Draudimo grupės dažniausiai sukasi apie 30-ąją – šis rodiklis būdingas tokio tipo automobiliams.
- Techninės priežiūros ir remonto kaštai – vidutiniai, lyginant su kitais premijinės klasės konkurentais, tačiau BMW aptarnavimas visuomet bus brangesnis už pigesnių prekės ženklų automobilius.
Patikimumas
Vairuotojų atsiliepimai rodo, kad BMW 4 serijos kupė pasižymi patikima mechanika, nors kai kurie naudotojai susidūrė su pasikartojančiais elektronikos gedimais – dažniausiai tai buvo problemos su jutikliais ir prietaisų panelės ekranais, kuriuos dažnai tekdavo taisyti atstovybėse. Dažniausiai problemos išsprendžiamos garantiniu laikotarpiu, tačiau kai kurie savininkai skundėsi dėl ilgo laukimo kol bus gautos reikiamos dalys.
Kurią 4 serijos kupė rinktis?
Mūsų rekomendacija – galiniais ratais varoma 420i benzininė versija su 181 AG varikliu. Šis modelis patenkins daugumos vairuotojų poreikius tiek dinamikos, tiek ekonomiškumo atžvilgiu, o kartu išlieka vienas prieinamiausių pasirinkimų tarp visų naudotų 4 serijos kupė.
Ieškodami komplektacijos, atkreipkite dėmesį į M Sport lygį – įranga čia itin dosni, o M Sport Pro paketas užtikrina adaptyvią pakabą ir dar geresnę dinamiką. Rinktis verta 420i M Sport (Pro Pack) modelį.
Kokius alternatyvius modelius verta svarstyti?
Artimiausias konkurentas – Audi A5 – ne mažiau prabangus, vizualiai patrauklus ir tylus modelis, kuris puikiai tinka tiems, kam aktualus komfortas. Tiesa, jei ieškote itin sportiškos vairavimo patirties, šį kriterijų geriau atitiks BMW, tačiau pasirinkę A5 su 40 TFSI benzininiu varikliu nesuklysite dėl subalansuoto dinamiškumo ir komforto santykio.
Mercedes C-Class kupė – dar vienas pagarbos vertas varžovas – puikiai valdomas ir gausiai komplektuojamas. Vis dėlto, komforto bei kasdienio praktiškumo srityje nusileidžia Audi A5, o vairavimo malonumu nepranoks BMW 4 serijos.
Apibendrinant galima pasakyti, kad BMW 4 serijos kupė puikiai subalansuoja sportiškumą, komfortą ir kokybę – būtent dėl to šis automobilis išlieka vienu populiariausių savo segmente.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.