BMW 7 serija daugelį metų buvo pagrindinis vokiečių gamintojo atsakymas į prabangos automobilio sąvoką. Nors 3 serija ir 5 serija užsitarnavo tvirtas pozicijas tarp vadovų ir verslo klasės pirkėjų, 7 serija visada turėjo kovoti su stipriausiu konkurentu – Mercedes-Benz S klase. Vis dėlto, dabartinė (šeštoji) 7 serijos karta, gaminta nuo 2015 iki 2022 metų, parodo, ką gali pasiūlyti BMW išskirtinės prabangos segmente.
Technologijų, komforto ir dinamikos derinys
BMW 7 serija – tai sedanas, kuriame aukštosios inžinerijos sprendimai dera su prabanga ir vairavimo malonumu. Šeštos kartos 7 serija pasižymi lengvu, tačiau tvirtu kėbulu, intensyviai naudojant anglies pluoštą ir aliuminį. Tai leidžia šiam dideliam automobiliui išlikti manevringam posūkiuose, o keleiviams suteikia ypatingą izoliaciją nuo išorinio triukšmo ir nelygumų.
Pirkėjus pasitinka ypač platus variklių pasirinkimas – nuo galingų, tyliai dirbančių dyzelių iki benzininių jėgainių ir hibridinių modelių. Bazinei versijai montuojamas 3.0 l 261 AG dyzelinis variklis (730d), yra ir dar pajėgesnis 315 AG dyzelis (740d), net keturi benzininiai variantai, įskaitant 321 AG 740Li ir V8 444 AG 750i. Didžiausios galios siekia M760Li – net 592 AG V12 motoras leido šiam sedanui pasiekti 330 km/val. greitį.
Komfortas ir įranga
Bazinės komplektacijos pirkėjai gauna ypač turtingą įrangą: 10,25 colio informacinių technologijų ekraną su BMW Professional navigacija, keturių zonų klimato kontrolę, Nappa odos sėdynes su šildymu visiems keleiviams, priekinėse sėdynėse – masažo funkciją, o manevruoti padeda galinio vaizdo kamera bei parkavimo jutikliai. Aukštesnės komplektacijos variantai siūlo ir tokius privalumus kaip valdymas gestais, švelniai užsidarančios durelės, atskiras masažas galinėse sėdynėse. M Sport versija akcentuoja sportiškesnį stilių – didesni ratlankiai, griežtesni buferiai, tamsesnis vidaus apdailos medis.
Vairavimo ypatybės
Nors 7 serija – masyvus automobilis, vairuotojui suteikiama itin maloni vairavimo patirtis. Pavarų dėžė greita ir komfortiška, o visas techninis pakabos darbas leidžia net ir dideliame automobilyje jaustis tarsi premium klasės hečbeke. Vienintelis rūpestis – kartais juntama kiek neaiški važiavimo kokybė nedideliu greičiu, nors greitkelyje ar nelygiame kelyje automobilis lieka itin stabilus ir tylus.
Salo priekyje ir gale – prabanga bei komfortas
Viduje laukia išskirtinio lygio interjeras: erdvės užteks visiems keleiviams, sėdynės išlieka patogios ir ilgoje kelionėje, dizainas modernus ir apgalvotas, o visos detalės ir technologijos lengvai pasiekiamos.
Atnaujinimai ir modernizacijos
2019 m. 7 serija gavo atnaujinimą – išryškėjo didesni priekiniai „inkstai“, patobulėjo variklių efektyvumas, įdiegta daugiau garso izoliacijos ir naujesnė multimedijos sistema. Variklių gama papildyta mild-hybrid (dalinės hibridinės) technologijos sprendimais ir įkraunamu hibridu 745e. Vėlesnėse modifikacijose buvo galima rinktis 730Ld MHT, 740d MHT, 740i, 745e bei 750i versijas.
BMW 7 serijos eksploatacijos kaštai
Kiek kainuoja naudotas BMW 7 serijos sedanas?
Įsigyti šeštos kartos 7 serijos modelį galima nuo maždaug 16 380 eurų (už 2015 m. modelį su didesne rida ir pilna aptarnavimo istorija). Už 2016–2017 metų automobilius reiktų suplanuoti nuo 17 550 iki 23 400 eurų. 2018 m. modeliai kainuoja apie 23 400–29 250 eurų, naujesni – 2019 metų modeliai – iki 32 760 eurų. Norint įsigyti atnaujintą 7 seriją (2020 ar 2021 m.), reikėtų turėti ne mažiau kaip 32 760 eurų.
Eksploatacinės išlaidos ir draudimas
Geriausiai kuro sąnaudų atžvilgiu atrodo 730d dyzelinis modelis, kuris pagal senesnius NEDC testus pasiekė 4,7 l/100 km sąnaudas. Naujasis 725d su 2,0 litrų dyzelinu žada 4,6 l/100 km. 740d fiksuoja 5,1 l/100 km, 740Li benzininis – 6,8 l/100 km, o galingas 750i tenkinasi 8 l/100 km. Po atnaujinimo (pagal WLTP matavimus), 730d MHT sunaudoja apie 5,6 l/100 km, 730d xDrive – 6 l/100 km, 740i – 7,9 l/100 km, 745e – 1,5 l/100 km, o 750i – 10,5 l/100 km.
Visos 7 serijos, registruotos po 2017 m. balandžio, turi papildomą prabangių automobilių mokestį, nes kainavo daugiau nei 46 800 eurų. Metinis kelių mokestis siekia 222 eurus, o papildomas prabangos mokestis – 480 eurų per metus. Draudimo grupė yra aukšta – nuo 44 iki 50, o techninis aptarnavimas oficialiuose servisuose išlieka brangus.
Kuris BMW 7 serijos modelis naudotam rinkoje vertas dėmesio?
3,0 litrų dyzelis (730d) yra laikomas universaliausiu pasirinkimu: jis išvysto net 620 Nm sukimo momentą, o aštuonių pavarų automatinė dėžė užtikrina galią bet kokiose situacijose. Be to, ši versija pasižymi optimalia pusiausvyra tarp dinamikos, taupumo ir komforto, o standartinės įrangos paketas įprastai patenkina net ir reiklius vairuotojus. Išskirtinę komforto aplinką užtikrina pilna odinė apdaila, keturių zonų klimato kontrolė, išmani multimedija ir visapusiškas šildymo bei masažo funkcionalumas.
Alternatyvos: ką dar verta apsvarstyti?
Tarp konkurentų pirmauja Mercedes-Benz S klasė, kuris stebina itin aukštu komfortu, erdviu ir puikiai įrengtu salonu. Audi A8 vertas dėmesio ieškant inovacijų ir dinamiško valdymo – šis sedanas siūlo platų, ekonomiškų ir galingų variklių spektrą, modernų interjerą bei solidžią išvaizdą. Abi alternatyvos pripažįstamos kaip rimti varžovai prabangos sedanų segmente.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.