BMW 7 serijos sedanas – tai automobilis, menantis didelius pokyčius BMW markės istorijoje. Šio modelio debiuto metu naujo dizaino linijos kėlė aštrias diskusijas – vieni žavėjosi neįprastu stiliumi, kitiems išvaizda atrodė tiesiog keista. Reaguodamas į kritiką, gamintojas 2005 metais automobilio siluetus sušvelnino, padarydamas dizainą universalesnį.
Plačios erdvės ir prabanga viduje
Šis sedanas yra išties didžiulis, ypač pasirenkant versiją su pailginta važiuokle. Tačiau ir standartinio modelio salonas stebina erdve bei gausia įranga. Bagažinė prilygsta spintai, nors jos forma nėra pati patogiausia didesniems kroviniams.
Važiavimo patirtis
BMW 7 serija – klasikinis prabangos ir komforto derinys, tačiau jos išvaizda gali būti ne kiekvieno skoniui. Vienas ryškiausių bruožų – salonas, kuriame gausu kokybiškų medžiagų ir išskirtinės įrangos. Mėgstantys keliauti toliau įvertins puikų važiavimo komfortą, o vairuotojams patiks maloniai nuteikiantis valdymas – tai reta ypatybė tokio dydžio automobilių tarpe. Tiesa, ties didesniu greičiu „Mercedes S-Class“ išlieka tylesnis.
Technologijų privalumai ir minusai
Didžioji dalis modernių funkcijų valdoma per „BMW iDrive“ informacinę sistemą – centrinėje konsolėje esantį didelį ratuką bei ekraną. Šios kartos sistemoje valdymas nėra pats patogiausias: funkcijų daug, meniu sudėtingas, todėl blaškyti gali net ir patyrusį vairuotoją. Vėlesniuose modeliuose ši sistema ženkliai patobulėjo ir tapo draugiškesnė naudotojui.
Kasdienės išlaidos ir vertės išlaikymas
Kokį naudotą BMW 7 serijos sedaną galima įsigyti?
Didieji prabangūs sedanai rinkoje lengvai nuvertėja, todėl naudoto BMW 7 serijos modelio kaina – itin patraukli. Pavyzdžiui, automobiliai su labai dideliu kilometražu dažnai kainuoja vos keletą tūkstančių eurų. Tačiau verta paieškoti po atnaujinimo pagaminto 730d dyzelinio varianto, už kurį teks mokėti nuo maždaug 7020 eurų.
Nedaug nuvažiavę paskutiniai šios kartos egzemplioriai iš 2008 metų prašosi mažiau nei 11 700 eurų, nors nauji kadaise kainavo virš 58 500 eurų.
Eksploatacijos kaštai
Nors 7 serija neturėtų būti tokia brangi kaip kai kurie konkurentai, automobilio konstrukcija išties sudėtinga, tad netikėti gedimai nėra retenybė. Serviso darbai, nepriklausomai nuo variklio tipo, pareikalaus nemenko biudžeto. Mažiausiai draudimo kainuos 730d, brangiausias – 760i modelis.
Pagal gamintojo duomenis, ekonomiškiausias yra dyzelinis 730d, kurio vidutinės sąnaudos gali siekti apie 8,3 l/100 km, o galingiausias 760i sunaudoja apie 13,4 l/100 km. Visgi realybėje šios reikšmės dažniausiai būna kiek didesnės.
Kuris modelis tinkamiausias?
Iš visų variantų dažniausiai rekomenduojamas 730i benzininis arba 730d dyzelinis – už pastarąjį teks kiek daugiau sumokėti, nes paklausa didesnė. Yra ir daugiau pasirinkimų su didesnės galios varikliais – 740i, 750i bei 760i, tačiau jų eksploatacijos kaštai didesni, o pranašumus kasdienybėje įvertins retas.
7 serijos sedanai siūlomi su standartine ir ilga ratų baze (pažymėti „Li“). Visgi pagrindinės versijos viduje vietos pakanka netgi itin aukštiems keleiviams, tad už papildomą erdvę verta mokėti nebent labai dažnai važiuojant su vairuotoju.
Visuose modeliuose montuojamos automatinės pavarų dėžės, natūralios odos sėdynės, automatinė klimato kontrolė, autopilotas bei parkavimo jutikliai. SE komplektacija papildomai apima didesnius lietinius ratlankius, integruotą telefoną ir palydovinę navigaciją.
Mūsų rekomendacija: BMW 730d SE
Balansas tarp ekonomijos, komforto ir prabangos kasdienybėje, todėl šis variantas dažnai ir rekomenduojamas.
Kokie yra pagrindiniai konkurentai?
Ieškantiems alternatyvų, verta žvilgtelėti į savo laikmečio „Mercedes S-Class“. Šis modelis garsėja išskirtiniu tylumu bei komfortu, todėl neretai grupinėse apžvalgose surinkdavo aukštesnius balus už 7 seriją. Tačiau „S-Class“ laikui bėgant geriau išlaiko savo vertę, todėl naudotas modelis kainuos brangiau.
Draugiškesnę kainą pasiūlo „Jaguar XJ“ ir „Audi A8“. „Jaguar“ pasižymi itin smagiu valdymu, tačiau taip pat kelia diskusijų dėl išvaizdos ir yra gerokai ankštesnis salone. „Audi A8“ – pasirinkimas mėgstantiems išskirtinai kokybišką ir išbaigtą saloną, tačiau pakabos komfortas nežavi taip, kaip galėtų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.