BMW 1 serijos kupė yra vienas iš tų retų modelių, kurie sugeba derinti praktiškumą ir sportišką įvaizdį. Nors daugelis kupė tipo automobilių gali būti nepraktiški ar brangūs, ši BMW versija siūlo subalansuotą kompromisą tarp vairavimo dinamikos, komforto bei kasdienių poreikių.
Vairavimo savybės ir patogumas
Pagrindinis šio modelio privalumas – galinių ratų pavara, kuri užtikrina ypatingą valdymo tikslumą. Vairuojant juntamas tvirtas sukibimas su keliu, o pakaba gerai susidoroja net aktyviai manevruojant. Nors automobilio charakteris sportiškas, kasdienė kelionė išlieka gana patogi – tik pačioje prastesnėje kelio dangoje juntami didesni nelygumai. Tačiau verta pažymėti, jog važiuojant didesniu greičiu salone girdimas kelio bei vėjo triukšmas, tad akustinio komforto ieškantiems tai gali būti svarbus aspektas.
Salono erdvė ir įranga
Viduje vairuotoją pasitinka kokybiškų medžiagų interjeras ir aiškiai išdėstyti prietaisai. Priekinėse sėdynėse vietos užtektinai, o vairuotojo padėtis ypač ergonomiška. Tačiau galinėje dalyje vietos kojoms ir galvai yra mažai, čia tik trumpesnėms kelionėms sutilps vaikai ar smulkesni keleiviai. Nepaisant to, bagažinė, kaip kupė modeliui, yra netikėtai talpi ir tinkama kasdieniams pirkiniams ar net ilgesnėms kelionėms.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis
BMW 1 serijos kupė pasižymi ekonomiškais dyzeliniais varikliais – pavyzdžiui, 118d sunaudoja vidutiniškai 4,5 l/100 km, o 120d – apie 4,7 l/100 km. Galingesni dyzeliniai 123d modeliai degina vidutiniškai 5,1 l/100 km. Benzininiai motorai taip pat nėra itin „alkani“ – 120i vidutiniškai vartoja 6,6 l/100 km, 125i – apie 8,2 l/100 km, o sportiškiausias 135i – 8,5 l/100 km.
Dėl palyginti nedidelės CO₂ emisijos, kas lemia taikomą taršos mokestį Lietuvoje, šie automobiliai neapkrauna didelėmis papildomomis išlaidomis. Pavyzdžiui, populiariausias 118d generuoja tik 119 g/km CO₂, 120d – 125 g/km. Įvertinant kuro tipą, variklio metus ir pirmosios registracijos datą, taršos mokesčiai šioms versijoms išlieka gana palankūs.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad visi šio modelio varikliai yra su ekonomiškumą didinančia „start-stop“ funkcija. Vis dėlto, sportiškesnis kupė charakteris lemia, jog draudimo bei techninės priežiūros sumos bus kiek didesnės nei analogiškų hečbeko variantų.
Rekomenduojamos versijos
Naudotų BMW 1 serijos kupė modelių asortimentas apima tiek benzininius, tiek dyzelinius variklius. Daugelis pirkėjų renkasi dyzelinius variantus, kuriuose dominuoja 120d su 174 AG – jis išsiskiria puikia pusiausvyra tarp dinamikos ir ekonomijos. Pageidaujantiems dar taupesnės versijos, vertėtų pažiūrėti į 118d (141 AG), o norintiems daugiau galios – galimi ir 123d modeliai (201 AG, dvi turbos). Mėgstantiems benzininius variklius galima rinktis 120i (168 AG), 125i (215 AG) arba 135i (302 AG) versijas, kurių paskutinioji labiausiai patiks greičio entuziastams.
Komplektacijos ypatumai
- Visi modeliai standartiškai turi šešias oro pagalves, stabilumo kontrolės sistemą, elektrinius langus, kondicionierių ir lengvojo lydinio ratlankius.
- Sport versijas papildo 17 colių ratlankiai, sportinės sėdynės bei priekiniai rūko žibintai.
- SE komplektacija siūlo automatinį klimato valdymą ir galinius parkavimo jutiklius.
- M Sport variantai pasižymi ryškesniu kėbulo dizainu, didesniais ratlankiais bei pažeminta pakaba.
Alternatyvos
Rinkdamiesi naudotą BMW 1 serijos kupė, verta palyginti šį modelį ir su kitais sportiniais kupė automobiliais. Didesnis BMW 3 serijos kupė gali būti patrauklesnis tiems, kurie ieško daugiau vietos ar dar geresnio komforto, o dėl panašių kainų skirtumų verta įvertinti ir jo privalumus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.