Citroën C3 Picasso vienatūrio (2009–2017) apžvalga

Citroën C3 Picasso vienatūrio (2009–2017) apžvalga

Citroën C3 Picasso dažnai laikomas puikiu pasirinkimu tiems, kam reikia kompaktiško, bet stebėtinai talpaus automobilio šeimai. Nepaisant to, kad šis modelis yra šiek tiek ilgesnis nei keturi metrai, jo salone rasite netikėtai daug vietos tiek keleiviams, tiek bagažui. Patrauklus dizainas ir nesudėtingas valdymas lemia, jog šis automobilis jau įgijo populiarumą tarp vairuotojų Lietuvoje.

Talpumas ir komfortas

Nors iš pirmo žvilgsnio C3 Picasso atrodo nedidelis, jo vidinė erdvė pranoksta daugelio tokio dydžio automobilių galimybes. Keleiviai mėgaujasi puikiu matomumu, o sėdint tiek priekyje, tiek gale netrūksta vietos kojoms ir galvai. Bagažinė savo tūriu nenusileidžia didesniam „Volkswagen Golf“ modeliui, nors pats automobilis yra kompaktiškesnis. Galinės sėdynės gali būti judinamos atgal siekiant padidinti kojų erdvę galiniams keleiviams, arba į priekį, jei reikia didesnės bagažinės.

Variklių pasirinkimas ir dinamika

C3 Picasso siūlomi benzininiai ir dyzeliniai varikliai. Nors 1,4 litro benzininis variklis gali pasirodyti silpnas, ypač važiuojant magistralėmis ar visiškai užkrautame automobilyje, 1,6 litro benzininis variantas užtikrina gerokai geresnį našumą. Dyzeliniai varikliai išsiskiria didesne trauka ir ekonomiškumu, todėl labiau tinka tiems, kurie kasdien įveikia didesnius atstumus. Verta atkreipti dėmesį, kad automatinė pavarų dėžė daugeliui atrodo neįprasta dėl trūkčiojančio veikimo, taigi prieš įsigyjant pravartu išbandyti automatinę versiją.

Sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos

Benzininiai C3 Picasso varikliai paprastai sunaudoja apie 6,7–7,0 l/100 km, o automatinės pavaros modeliai – apie 8,0 l/100 km realiomis sąlygomis. Dyzeliniai modeliai gerokai efektyvesni – jiems užtenka 4,7–5,0 l/100 km. Eksploatacinės išlaidos maloniai nustebins ir dėl reguliarių aptarnavimų kainos: Citroën siūlo fiksuotas paslaugų kainas senesniems nei trejų metų automobiliams. Dyzelinių modelių aptarnavimo intervalai yra trumpesni – kas 20 000 km, palyginti su 32 000 km benzininių modelių intervalais, tad į tai taip pat reikėtų atsižvelgti planuojant biudžetą.

Lietuvoje už šiuos automobilius taikomas metinis taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. Dažniausiai dyzeliniams C3 Picasso tenkanti mokesčio suma yra žemesnė nei benzininiams, nes dyzeliai pasižymi mažesnėmis emisijomis. Tačiau tikslų mokestį galima sužinoti įvedus automobilio parametrus į oficialią mokesčių skaičiuoklę.

Kaina ir rinkos pasiūla

Naudotą C3 Picasso galima rasti už 2 340 eurų, tačiau tokio automobilio rida dažnai bus gana didelė. Pakėlus biudžetą iki 2 925 eurų, atsiranda galimybė rinktis ekonomiškesnius dyzelinius arba benzinius modelius su mažesne nei 113 000 km rida. Daugiausiai dėmesio verta skirti 1,6 litro benzininiams ir 110 AG galingumo dyzeliniams modeliams – jų kainos svyruoja tarp 4 680 ir 7 980 eurų priklausomai nuo komplektacijos, gamybos metų ir ridos. Atnaujinti po 2013 metų modeliai pasižymi dar geresne medžiagų kokybe ir ekonomiškesniais varikliais.

Įranga ir komplektacijos

Priklausomai nuo pasirinktos komplektacijos, C3 Picasso aprūpintas įvairiais patogumais. Bazinė versija dažniausiai turi centrinį užraktą, elektrinius langus priekyje ir dalinai nulankstomas galines sėdynes. Daugumai pirkėjų populiaresnė VTR+ versija, kurioje papildomai montuota oro kondicionavimo sistema, šoninės oro pagalvės, kruizo kontrolė, lengvojo lydinio ratlankiai ir priekiniai rūko žibintai. Exclusive versijos siūlo dar aukštesnį komforto lygį – klimato kontrolę, parkavimo jutiklius gale, galinius elektrinius langus, lietaus ir šviesų jutiklius, bei papildomai nulenkiamą priekinio keleivio sėdynę.

Faceliftinti po 2013 m. modeliai pasižymi aukštesnės kokybės vidaus apdaila ir geriau išbaigta įranga. Taip pat buvo siūlomos specialios serijos – pavyzdžiui, su išskirtiniais dažais ar papildoma garso sistema.

Alternatyvos ir konkurentai

Tarp pagrindinių šio segmento konkurentų paminėtini „Ford B-Max“, kuris išsiskiria slankiojančiomis galinėmis durelėmis ir patogiu įlipimu. „Opel Meriva“ – didesnis automobilis už C3 Picasso, todėl tinka tiems, kam svarbus universalumas, tačiau vis tiek išlaiko kompaktiško miesto automobilio savybes. „Honda Jazz“ vertas dėmesio dėl savo talpaus salono ir patikimumo, nors dinamika stebuklų nepasiūlys, kaip ir Citroën.

Kokia versija geriausia?

Ieškantiems universalaus ir komfortiško mažo šeimos automobilio Lietuvoje, 1,6 litro benzininis arba dyzelinis C3 Picasso – puikus pasirinkimas. Šie modeliai dera su ekonomiškumu, patogumu ir patvarumu, todėl puikiai tinka tiek miestui, tiek ilgoms išvykoms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *