„Citroën C4“ (2005–2010) apžvalga

„Citroën C4“ (2005–2010) apžvalga

Citroën C4 hečbekas naudotų automobilių rinkoje išsiskiria savo išvaizda ir inžineriniais sprendimais. Nors dizainas nepalieka abejingų – vieni vertina išskirtines formas, kiti labiau renkasi tradicinius siluetus – C4 turi stiprų gerbėjų ratą tiek penkerių durų hečbeko, tiek sportiškesnio kupė pavidalu.

Interjeras ir valdymas

Salone Citroën C4 išlaiko novatorišką dvasią: prietaisų skydelis su daugybe elektroninių rodmenų atrodo moderniai, tačiau kai kuriems naudotojams jis kiek neįprastas. Vienas išskirtinių sprendimų – vairo centre esantis fiksuotas valdymo blokas. Prireiks laiko prie jo priprasti, bet tai dar viena detalė, pabrėžianti automobilio savitumą.

Nors automobilio stilius – išskirtinis, pačio salono plotis yra vidutinis, o bagažinė nėra didžiausia klasėje. Kampuotos šoninės linijos vizualiai mažina vidaus erdvę. Pagrindiniai valdikliai bei prietaisai galėtų būti išdėstyti patogiau, nes kai kuriuos sunku greitai perprasti.

Saugumas ir kasdienis naudojimas

Daug dėmesio buvo skirta saugumui. Elektroninės pagalbinės sistemos ir šešios oro pagalvės garantuoja solidų saugos lygį. Visi automobiliai komplektuojami su kruizo kontrole, elektriniais langais bei veidrodėliais, taip pat CD grotuvu.

Kalbant apie važiavimo savybes, C4 stebina standesne pakaba, nei daugelyje senesnių Citroën modelių. Vairavimas – gana lengvas, tačiau prie vairo trūksta grįžtamojo ryšio. Visgi, posūkiuose automobilis laikosi stabiliai ir reaguoja tiksliai. Silpniausias iš benzininių variklių – 1,4 l – gali pasirodyti vangus, tačiau kiti galios variantai užtikrina pakankamą dinamiką.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Norintiems ekonomiško pasirinkimo siūlomi dyzeliniai C4 variantai. 1,6 HDI varikliai pasižymi ypatingu efektyvumu: gamintojo duomenimis, jų sąnaudos siekia apie 4,7 l/100 km, tačiau realybėje dažnai viršija 5 l/100 km ribą. Benzininis 1,6 l variklis sunaudoja apie 7,1 l/100 km – tai įrodo, kad gerą ekonomiškumą galima pasiekti nerenkantis dyzelio. Techninės priežiūros išlaidos šiek tiek didesnės nei, pavyzdžiui, Ford Focus, tačiau bendrai automobilis išlieka prieinamas ir nesudėtingas prižiūrėti.

Draudimo įmokos – palyginti nedidelės, ypač mažesnių variklių bei bazinių komplektacijų modeliams. Stipresni varikliai ir galingesnės modifikacijos brangesni ne tik įsigyjant, bet ir draudžiant bei eksploatuojant.

Lietuvoje, kaip ir daugeliui šiuolaikinių automobilių, C4 taikomas taršos mokestis, priklausantis nuo modelio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Tad rinkdamiesi šį modelį atkreipkite dėmesį į konkretaus automobilio emisijų rodiklius – tai leis tiksliau įvertinti būsimas išlaidas.

Modelių variacijos ir įranga

Ieškantiems geros kainos ir įrangos santykio verta vengti bazinių komplektacijų su 1,4 l varikliais. Tokie automobiliai turi silpniausius variklius ir dažniausiai neturi oro kondicionieriaus bei lengvojo lydinio ratlankių. Vis dėlto net baziniai C4 siūlo pakankamą komforto ir funkcionalumo lygį.

  • Vidutinės ir aukštesnės įrangos lygiai LX, SX, VT, VTR, VTR Plus, VTS bei Exclusive dažnai aprūpinti papildomomis technologijomis: lietaus jutikliais, parkavimo pagalbinėmis sistemomis ar papildomai laminuotais stiklais.
  • Dyzeliniai variantai, ypač 1,6 HDI 110 AG, puikiai tinka tiems, kurie nori balanso tarp dinamikos ir nedidelių eksploatacinių išlaidų.

Vertinimas ir alternatyvos

Citroën C4 siūlo originalius sprendimus tiek eksterjere, tiek interjere, todėl tiktų ieškantiems neeilinio, ekonomiško ir pakankamai saugaus automobilio. Nepaisant kai kurių ergonomikos ir praktiškumo trūkumų, jis išlieka patrauklus pasirinkimas dėl ekonomiškų dyzelinių variklių, unikalaus dizaino ir gerais įvertinimais pasižyminčio saugumo lygio. Renkantis C4 verta įvertinti, ar jums pakaks jo vidinės erdvės ir ar patiks netradiciniai inžineriniai sprendimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *