Citroën C5 universalas pasižymi komfortiška kelione ir dideliu bagažo skyriumi, kuris lenkia daugumą šios klasės konkurentų. Patogi oro pagalvių pagrindu veikianti pakaba leidžia reguliuoti automobilio aukštį – tai itin praverčia kraunant daiktus ar važiuojant sunkesne kelio danga.
Komfortas ir vairavimo įspūdžiai
Kiekvienas keleivis C5 universale ras daug vietos ir plačią matomumo zoną, todėl kelionės tampa itin malonios. Šios kartos modeliams būdingas „plaukiojimo“ efektą sukeliantis važiavimas – smūgius nuo duobių sugeria specialios dujinės sferos, tad net staigesni kelio nelygumai lieka tik garsu, bet ne pojūčiu. Į saloną beveik nepatenka vėjo ir kelio triukšmas, o ypač tylūs yra dyzeliniai varikliai.
Kai kurie vairuotojai gali nustebti dėl didesnio kėbulo svyravimo posūkiuose – automobilis laikosi stabiliai, tačiau dėl mažiau informatyvaus vairo gali būti sunku pajusti kelią. Vis dėlto sukibimo lygis geras, jei renkatės apgalvotą greitį.
Varikliai, komplektacijos ir rekomendacijos
C5 universalas siūlomas su įvairiais varikliais. Mažiausias – 1.6 l dyzelinis variklis (110 AG) – taupus ir tinkamas kasdieniam naudojimui, bet jei norite daugiau universalumo, verta rinktis 2.0 l 136 AG dyzelį. Benzininių pasirinkimas platesnis: 1.8 l tinka tik lengvesniam kroviniui, 2.0 l – racionalus, bet 3.0 V6 galingas, nors sunaudoja daug degalų ir nepasižymi ekonomiškumu.
Ekonomiškumą lemia ir variklis: 1.6 l dyzelinis sunaudoja apie 4,5 l/100 km, o 2.0 l – apie 5,0 l/100 km. Benzininiai varikliai naudoja daugiau: 1.8 l – iki 6,7 l/100 km, 2.0 l – apie 7,4 l/100 km, o 3.0 l V6 – iki 8,1 l/100 km.
Jei rinksitės modelį po 2004 metų atnaujinimo, gausite ne tik patobulintą išvaizdą, bet ir patikimesnę techniką, pagerintą įrangos lygį. Įprasta bazinė LX komplektacija jau pasižymi gausia įranga, tačiau aukštesnės klasės versijos (Design, VTR ar Exclusive) siūlo lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius galinius langus ir kitas modernesnes funkcijas.
Eksploatacijos kaštai ir patikimumas
Naudoti Citroën C5 universalai rinkoje greitai nuvertėja, todėl po kelerių metų tampa geru pirkiniu už prieinamą kainą. Visgi ilgalaikė eksploatacija gali pareikalauti didesnių investicijų – automobilis nėra garsėja patikimumu, o penkerių metų ir vyresniems modeliams dažniausiai prireikia pakabos remonto. Nors techninės priežiūros kainos įprastose autoservisuose nėra didelės, sudėtingesnė elektronika ir pakabos sistema gali padidinti remonto išlaidas.
Draudimo kainos vidutinės, o pigiausios – 1.6 ir 1.8 variklių modeliams. Sudėtingiems remontams rekomenduojama rinktis specializuotą servisą. Dalių kainos nėra didelės, tačiau laikas ir darbo sudėtingumas – jau kita istorija.
Automobilio taršos mokestis Lietuvoje
Renkantis naudotą C5 universalą svarbu įvertinti Lietuvoje galiojantį automobilių taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, automobilio amžiaus ir kuro rūšies – mažiau taršūs dyzeliniai modeliai leis sutaupyti daugiau nei benzininiai, ypač senesnių laidų atstovai.
Alternatyvos naudojamam Citroën C5 universalui
Šio tipo automobilių pirkėjams verta atkreipti dėmesį į kitus erdvius ir komfortiškus universalus, pavyzdžiui, „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“ ar „Peugeot 407“. Kiekvienas jų siūlo skirtingus privalumus, tačiau Citroën C5 išsiskiria plaukiančiu važiavimu ir erdviu salonu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.