Citroën C5 hečbekas išsiskiria kaip didelis ir komfortiškas automobilis, dvelkiantis tuo savitu prancūzišku charizma, už kurią Citroën markė yra mėgstama. Vietoje įprastų spiruoklių C5 turi dujomis užpildytas sferas, kurios užtikrina itin minkštą, „plaukiantį“ važiavimą – duobes ar kelio nelygumus jūsų kūnas beveik nepajus. Automobilio viduje vyrauja ramybė: vėjo ir kelio triukšmas praktiškai nepatenka į saloną, todėl net ilgesnių kelionių metu atmosfera išlieka maloni.
Dinamika ir valdymas
Didžioji dalis dyzelinių variklių tylūs ir pasižymi gera galia, tačiau benzininis 1.8 l motoras gali būti kiek triukšmingesnis. Jei norite pasimėgauti dinamiškesniu vairavimu ir greitesniais posūkiais, būkite pasiruošę pajusti gana dosnų kėbulo pasvirimą – iš pradžių jis gali nustebinti. Tačiau sukibimas su asfaltu tikrai neprastas, nors dėl mažesnio vairo informatyvumo gali trūkti pasitikėjimo.
Salono erdvė ir praktiškumas
Keleiviai mėgausis plačiu, patogiu salonu ir puikiu matomumu. Erdvi bagažinė – viena iš stipriausių C5 savybių: didelė, kvadratinė ir su patogia plačia pakrovimo anga, tinkanti net stambesniems kroviniams.
Naudoto automobilio vertė
C5 pirmieji eksploatacijos metai pasižymi itin dideliu nuvertėjimu. Dėl to kelių mėnesių senumo automobilis gali būti brangus, tačiau dviejų-trijų metų modeliai jau kainuos tikrai patraukliai. Verta žinoti, jog vėlesniems modeliams reikės pasirūpinti pakabos apžiūra ar atnaujinimu – apie penktus metus ši sistema jau gali reikalauti investicijų.
Išlaikymo išlaidos
Remonto kaštai gali būti didesni nei atrodo iš pirmo žvilgsnio, ypač kai kalbama apie pakabą ar sudėtingesnius elektronikos gedimus. Detales rasti nesunku, jos dažnai nėra brangios, tačiau sudėtinga technologija padidina darbų kainą. Techninės priežiūros darbai specializuotose centruose dažniausiai nėra brangesni nei kitų šios klasės markių, tačiau su paprastu autoservisu verta elgtis atsargiai.
Draudimo kaina Citroën C5 – vidutinė savo klasėje. Mažiausią draudimo ir eksploatacijos kainą pasiūlys 1.6 l dyzelinis bei 1.8 l benzininis variklis; 2.0 l dyzeliniai ar benzininiai varikliai – kiek brangesni. Tuo tarpu 3.0 l V6 versija išsiskiria aukštesniu draudimo tarifu ir apetitu degalams.
- 1.6 l dyzelis: vidutinės sąnaudos apie 4,5 L / 100 km.
- 2.0 l dyzelis: apie 5,0 L / 100 km.
- 1.8 l benzinas: iki 6,7 L / 100 km.
- 2.0 l benzinas: ~7,4 L / 100 km.
- 3.0 l V6: apie 8,1 L / 100 km.
Lietuvoje eksploatuojant šį automobilį taikomas taršos mokestis. Jis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, pirmos registracijos metų bei kuro tipo – kuo senesnis ir taršesnis automobilis, tuo mokestis gali būti didesnis.
Labiausiai tinkami modeliai
Jei planuojate pirkti Citroën C5 hečbeką, rekomenduojama rinktis modelį po 2004 metų atnaujinimo – tokie automobiliai pasižymi patrauklesniu dizainu, daugiau papildomos įrangos, taip pat dalis kokybės problemų buvo išspręsta gamintojų.
Iš variklių racionaliausias pasirinkimas daugeliui bus 1.6 l arba stipresnis 2.0 l dyzelis. Dyzeliniai modeliai yra ekonomiškesni bei patikimesni. Jei norite benzininio varianto, galima rinktis 1.8 l ar 2.0 l variklius, tačiau 3.0 l V6 verta vengti dėl didelių kuro sąnaudų bei brangesnio draudimo.
Įrangos lygiai ir papildoma įranga
Pagrindinė komplektacija jau pasiūlo daugumą reikalingiausių sistemų, tačiau aukštesnis įrangos lygis dažnai prideda patogumą didinančias funkcijas – pavyzdžiui, galinius elektrinius langus ar lengvojo lydinio ratlankius. Sportiškesni ir aukščiausios klasės modeliai siūlo dar daugiau tarp jų – sportiškesnį apdailos paketą ar prabangesnį saloną. Papildoma saugumo įranga, tokia kaip perspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema, buvo diegiama tik į brangiausius C5 – tokių naudotų modelių rinkoje retai pasitaiko.
Alternatyvos
Nors Citroën C5 yra puikus pasirinkimas ieškantiems komfortiško ir erdvaus automobilio, verta atkreipti dėmesį ir į kitus segmento atstovus. Siūlome įvertinti tokius automobilius kaip Renault Laguna, Volkswagen Passat ar Toyota Avensis – jie, kaip ir C5, užtikrina patogų važiavimą, dideli bagažo skyriai bei platus variklių pasirinkimas. Kiekvienas iš jų turi savų stiprybių ir silpnybių, todėl galutinis sprendimas priklauso nuo jūsų poreikių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.