Citroën DS3 – tai stilingas ir išskirtinis miesto hečbekas, galintis pasigirti ne vien išvaizda, bet ir smagiu vairavimu. Šis automobilis, nors sukurtas pagal įprastą C3 modelį, išsiskiria ryškiu dizainu, gausiomis individualizacijos galimybėmis ir patraukliu valdymu – visa tai daro DS3 patraukliu pasirinkimu ieškantiems kažko unikalaus nedidelių automobilių klasėje.
Išskirtinis dizainas ir salono ypatumai
DS3 gamintas tik kaip trijų durų automobilis, todėl patikimai konkuruoja su Mini Hatch ar Fiat 500. Salone jaučiama modernaus dizaino nuotaika, tačiau medžiagų kokybė ne visada pasiekia pagrindinių konkurentų lygį. Visgi, vietos priekyje tikrai nestinga – už tai galima padėkoti gilėjančiam priekiui su plačiu priekinio stiklo langeliu bei didelėmis sėdynėmis. Tačiau šių privalumų kaina – šiek tiek mažesnė erdvė gale, tad DS3 gali būti geriausiai tinkamas vežti vaikams, kurie patogiau pateks per siaurą galinę angą. Nors teoriškai gale yra trys saugos diržai, ilgesnėms kelionėms patogiai įsikurs du keleiviai.
Bagažinė ir daiktų laikymo sprendimai
Bagažinė DS3 hečbeke pralenkia pagrindinius konkurentus, pvz., Mini, kadangi talpina kasdienius pirkinius ar vaikų vežimėlį be didesnių pastangų. Tačiau pakrovimo anga labai aukšta – norint įkelti sunkius daiktus, teks pasistengti. Viduje laikymo vietų nėra daug: dėtuvė mažytė, durelių kišenės – kuklios.
Varikliai ir važiavimas
DS3 buvo siūlomas su 1,4 ir 1,6 litrų benzininiais varikliais, tarp kurių – galingas 1,6 THP turbomotoras, leidžiantis DS3 beveik pavirsti sportiniu hečbeku. Norintys ekonomiško dyzelio galėjo rinktis patikimą 1,6 HDi, pasižymintį ne tik taupumu (mieste sunaudoja vos 4,5–5 l/100 km), bet ir kiek didesniu triukšmingumu, ypač akseleruojant. Mechaninė pavarų dėžė galėjo atrodyti laisvoka, bet bėgiai jungiasi pakankamai lengvai. Automatinė pavarų dėžė, montuota nuo 2016 m., tapo kur kas geresnė, lyginant su ankstesnės kartos keturių laipsnių, kuri dažnai būdavo vangoka ir trūkčiojanti.
Važiuojant DS3 elgiasi smagiai – nors pakaba kietesnė nei įprastame C3, patogumo užtenka kasdieniam naudojimui, jei tik nekeliaujate ypač nekokybišku keliu. Sportiškiausiose DSport ar Performance versijose su 17 colių ratais pakaba jau labai standi, o į saloną daugiau sklinda kelio triukšmas. Tai kompromisas dėl sportiško vairavimo, kuris – ypač žvalus, lyginant su kitais panašaus dydžio Citroën modeliais. Mini išlieka dinamiškumo etalonu, tačiau DS3 neatsilieka ir garantuoja malonias akimirkas prie vairo.
Facelift naujienos ir modelio kaita
2015 m. Citroën pristatė atnaujinimą – po jo DS markė tapo atskira, tad automobilis prarado Citroën ženklus, o modelis oficialiai imtas žymėti DS 3. Atsinaujinusiame automobilyje debiutavo ekonomiškas 1,2 l trijų cilindrų benzininis variklis, o vidus tapo dar švaresnis bei modernesnis – sumažėjo mygtukų kiekis, įdiegta 7 colių lietimui jautri multimedijos sistema.
Kokį naudotą Citroën DS3 galite įsigyti už savo biudžetą?
Įsigyjant naudotą DS3, už mažiausią – apie 3 510 eurų kainą – galite rasti automobilį su didesne rida ir, galbūt, buvusiais draudiminiais įvykiais. Dauguma padoresnių modelių kainuoja nuo 4 680 eurų – už tiek gali tikėtis DS3 su rida iki 129 000 km, priklausomai nuo komplektacijos, tarp kurių – 1,6 l benzinas be turbinos arba ekonomiškas 1,6 l dyzelis. Galingesnės THP versijos prasideda nuo 5 265 eurų, kai rida nesiekia 113 000 km. Po 2015 m. atnaujinimo modeliai kainuoja nuo 10 530 eurų, o sportiškos DS3 Performance versijos prasideda nuo 9 360 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
DS3 pasižymi nedidelėmis kuro sąnaudomis. Patys ekonomiškiausi 1,6 l dyzeliniai variantai oficialiai vartoja mažiau nei 3,6 l/100 km, realiomis sąlygomis skaičius artimesnis 4–4,7 l/100 km. 1,2 l benzininio variklio DS 3, populiarus po facelifto, oficialiai sunaudoja apie 4,7 l/100 km, tačiau tikrovėje dažniau matysite 6–6,5 l/100 km.
Galingesni, ypač su turbina, benzino varikliai gali sunaudoti apie 7–8 l/100 km, ypač jeigu derinama su automatine pavarų dėže. Tokie rezultatai užtikrina ne tik mažas kuro išlaidas, bet ir palankų automobilio taršos mokestį Lietuvoje, kuris tiesiogiai priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – ekonominės versijos paprastai kainuoja pigiau, o sportiškesni variantai dėl didesnių emisijų apmokestinami brangiau. Techninės priežiūros kainos – maždaug vidutinės, o draudimo įmokos dažnai nesiekia klasės vidurkio.
Kurios DS3 versijos – geriausias pasirinkimas?
Parduodant naują DS3, gamintojas siūlė DSign, DStyle ir DSport komplektacijas. Net ekonominės DSign kartais stokodavo kondicionieriaus ar lengvojo lydinio ratų, tad pravartu paieškoti DStyle, kuri jau turi LED dienos šviesas, kondicionierių, tamsintus galinius langus. Išskirtinė DSport komplektacija pasižymi 17 colių ratlankiais, dviem zonomis valdomu klimato kondicionavimu. Po atnaujinimo versijos buvo pervadintos į Chic, Prestige ir Performance.
Labiausiai rekomenduojamas variantas – 1,6 THP DStyle arba Prestige komplektacijoje. Jos išsiskiria puikiu kainos ir galios santykiu, gausia įranga ir sportišku charakteriu.
Kokius automobilius verta apsvarstyti be DS3?
Be DS3 bene didžiausią konkurenciją sudaro Mini Hatchback – jis traukia dar aukštesne vidaus apdailos kokybe ir vairavimo savybėmis, tačiau yra brangesnis ir bagažinės talpa gerokai prastesnė. Fiat 500 yra mažesnis, tačiau pigesnis ir ypač populiarus – rinkoje pasiūla gausi, o kainos neretai net 1 170 eurų žemesnės už DS3 atitikmenis.
Nenuskriauskite ir Ford Fiesta – jis praktiškesnis, mat gali būti penkerių durų, pasižymi maloniu valdymu ir išlaiko patrauklią eksploatacijos kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.