Citroën DS5 (2012–2015 m.) apžvalga

Citroën DS5 (2012–2015 m.) apžvalga

Citroën DS5 hečbekas iš karto patraukia akį nestandartiniu dizainu ir didesne kėbulo prošvaisa – neįprastas derinys aukštesnės klasės automobilių segmente. Ieškantiems išskirtinio stiliaus ir alternatyvos tradiciniams modeliams, šis variantas gali būti ypač tinkamas pasirinkimas.

Bendra apžvalga

Daugelis vadinamųjų “executive” segmento automobilių laikosi įprastos, konservatyvios stilistikos, tačiau DS5 išsiskiria drąsiomis linijomis, gausiu chromo padengimu ir netradicinėmis detalėmis. Toks požiūris sukuria išties originalų įvaizdį ir traukia išskirtinumo ieškančius vairuotojus.

DS5 turi ir daugiau nei išvaizdą – čia papildomai rasite modernų, spalvingą interjerą ir gausų įrangos pasirinkimą. Tačiau kartu su iššūkiu tradicijoms tenka ir tam tikrų kompromisų.

Vienodos ir silpnosios pusės

  • Išskirtinis, dėmesį patraukiantis dizainas
  • Unikalus vidaus apipavidalinimas
  • Aukštesni saugumo vertinimai
  • Labai tvirta, kieta važiuoklė
  • Ribota vieta gale keleivių kojoms
  • Apribotas matomumas dėl storų statramsčių

Variklių pasirinkimas ir važiavimo pojūčiai

DS5 komplektuojamas su benzininiu, dviem dyzeliniais (1,6 l ir 2,0 l) varikliais bei dyzeliniu hibridu. Benzininės versijos rinkoje itin retos, populiariausios – dyzelinės. Galingesnis 2,0 l dyzelis pasižymi didesniu sukimo momentu ir dinamiškumu, lyginant su 1,6 l versija. Hibridinėje modifikacijoje priekinę ašį varo 2,0 l dyzelis, o galinę – elektrinis variklis.

Nors važiuoklė padeda suvaldyti kėbulo svyravimus, DS5 kietas pakabos darbas prastesniuose Lietuvos keliuose gali pasirodyti per aštrus. Vairavimas orientuotas ne į sportiškumą, o dayka, kad vairas yra skystokas – pojūtis prie vairo gali būti labiau neutralus nei įtraukiantis.

Pagrindinis trūkumas – matomumas. Storos priekinės ir galinės statramsčiai bei maža galinė dalinė stiklo erdvė apsunkina eismo ir parkavimo situaciją, todėl reikia ypatingo atidumo.

Salono kokybė

Viduje mėgausitės netradicine salono architektūra: čia rasite metalizuotas valdymo rankenėles, ryškius prietaisų skydelius ir unikaliai išskirtą centrinę konsolę, dalijančią lubas. Dėl didesnio sėdynių išdėstymo atsiveria puikus matomumas pirmoje eilėje, tačiau gale vietos keleivių kojoms yra mažiau, nei kai kuriuose konkurentuose.

Kokybiški minkšti plastikai ir metalizuoti temperatūros valdikliai suteikia salone prabangos įspūdį. Vienas didesnių minusų – smulkūs, ne itin kokybiški garso sistemos valdikliai, pasiskolinti iš žemesnės klasės Citroën modelių.

Įranga

Net minimalios įrangos DS5 modeliuose rasite klimato kontrolę, automatiškai veikiančius žibintus ir valytuvus, šildomus bei elektrinius veidrodėlius, „Bluetooth“ ir USB jungtį. DStyle modifikacijoje jau bus ir galiniai parkavimo davikliai bei navigacija, o aukščiausios DSport komplektacijos modeliuose rasite odines sėdynes, priekinio parkavimo jutiklius, ksenoninius žibintus.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Kiek kainuoja naudotas Citroën DS5 hečbekas?

Ankstyvųjų (2012 m.) 2,0 l dyzelinių modelių su didesne rida kaina prasideda nuo 7 020 eurų. Padidinus biudžetą iki 9 945 eurų, atrasite mažesnės ridos, pilnai aptarnautus modelius. Palyginimui, analogiškos būklės konkurentai iš BMW arba Audi rinkoje kainuoja žymiai daugiau. Vėlyvesnio laikotarpio, pavyzdžiui, 2015 metų modeliai, kainuoja apie 15 795 eurų.

Eksploatavimo ir taršos mokesčiai

Modelio pasirinkimas turi įtakos kasmetinėms išlaidoms. DS5 hibridinė versija (DSign komplektacijoje) išmeta mažiau nei 100 g/km CO₂, todėl Lietuvoje jai būtų taikomas mažiausias taršos mokestis. Jos vidutinės sąnaudos siekia 3,5 l/100 km, todėl ekonomika – stipriausias hibrido pranašumas. Aukštesnių komplektacijų (su didesniais ratais) hibridams, dėl didesnės varžos, kuro sąnaudos auga iki 3,9 l/100 km – atitinkamai didėja ir CO₂ emisija bei taršos mokestis.

1,6 l dyzelis suvartoja apie 4,4 l/100 km, jo taršos mokestis yra vienas žemesnių pagal Lietuvos tarifus. 2,0 l dyzelinis variantas sunaudoja vidutiniškai 4,9 l/100 km, o automatinė pavarų dėžė šį rodiklį padidina iki 6,1 l/100 km. Pastaruoju atveju, atitinkamai padidėja ir metinis mokestis už taršą.

Mažiausiai efektyvus – benzininių variklių DS5: jų degalų sanaudos siekia iki 6,7 l/100 km, o emisijos – didžiausios, tad ir taršos mokestis bus daug aukštesnis.

Citroën siūlo fiksuotą techninio aptarnavimo kainodarą modeliams, kurių amžius viršija trejus metus, todėl galėsite paprasčiau suplanuoti eksploatacinių dalių išlaidas. Draudimo kainos atitinka šio segmento standartus.

Kurį Citroën DS5 rinktis?

Nors benzininių ir hibridinių versijų naudotoje rinkoje mažai, populiariausias pasirinkimas – 2,0 l dyzelinis variklis. Šio variklio galite rasti tiek su automatine, tiek su mechanine pavarų dėže (apytiksliai vienodu santykiu); taupantiems rekomenduotina rinktis mechaninę dėl mažesnių sąnaudų ir eksploatacinių kaštų.

Iš komplektacijų DStyle pasižymi optimalia įranga ir svarbiausiais funkcionalumais, tokiais kaip parkavimo jutikliai. Tai dažniausiai rasta ir paklausiausia versija, todėl ieškantiems racionalaus pasirinkimo verta pradėti paieškas būtent nuo šios komplektacijos.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

Viena svarbiausių DS5 alternatyvų – BMW 3 serija, kuri išlaiko puikų degalų taupumą, turi rafinuotą ir našų dizainą, o vidus pasižymi kokybiškomis medžiagomis ir turtinga standartine įranga. Be to, naudotų BMW 3 serijos modelių rinka Lietuvoje yra itin aktyvi.

Kita puiki alternatyva – Audi A4, kuri taip pat išlaiko vertę ir siūlo prabangų saloną, aukštą komplektacijos lygį bei platų tiek benzininių, tiek dyzelinių variklių pasirinkimą. Kainos daugiau laikosi aukštumoje, tačiau komfortas bei kokybė dažnai nusveria šį trūkumą.

Mėgstantiems komfortą rekomenduojama pasvarstyti ir apie Mercedes-Benz C klasę – ypač naujesnius jos modelius su dar patrauklesniu, aukščiausios klasės interjeru. C klasės kaina didesnė nei DS5, bet bendra automobilio kokybė ir važiavimo malonumas yra stiprieji šio modelio argumentai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *