Citroën e-C4 (nuo 2020 m.) apžvalga

Citroën e-C4 (nuo 2020 m.) apžvalga

Citroën e-C4 – tai elektromobilis, kuris išsiskiria savo netradiciniu dizainu ir ypatingu komfortu. Šis modelis pagal ilgį atitinka įprastus šeimyninius hečbekus, tačiau masyvesni ratų arkų apvadai, aukščiau pakelta važiuoklė ir kupė stiliaus stogas suteikia jam savitą išvaizdą. Pagrindinis akcentas – minkšta pakaba ir išskirtinis važiavimo komfortas, kuriuo išsiskiria ne kiekvienas šeimos automobilis. Citroën siūlo ir padidintą salono erdvę, ir malonų riedėjimą, idealiai tinkantį tiek miesto gatvėms, tiek ilgesnėms kelionėms automagistralėmis.

Bendra informacija

Ieškantiems patogaus ir įperkamo naudoto elektromobilio, e-C4 gali būti verta dėmesio alternatyva. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad jis nėra pats talpiausias savo klasėje ir negali pasigirti didžiausiu nuvažiuojamu atstumu – ypač jei lygintume su konkurentais, tokiais kaip Kia e-Niro.

  • Pirkimo metu naudotas – palankiai kainuojantis
  • Labai komfortiška pakaba
  • Gausi standartinė įranga
  • Kėbulo pasvyrimas posūkiuose labiau jaučiamas
  • Gale – siauresnė galvos erdvė
  • Nuvažiuojamas atstumas galėtų būti didesnis

Pavara ir važiavimas

Dauguma Citroën e-C4 modelių komplektuojami su 134 AG elektriniu varikliu ir 50 kWh baterija. Lyginant su konkurentais, šios baterijos talpa kiek mažesnė (pavyzdžiui, VW ID.3 turi 58 kWh), todėl ir nuvažiuojamas atstumas oficialiai nurodomas apie 352–357 km priklausomai nuo komplektacijos. Vėliau modelyje atsirado talpesnė – 54 kWh – baterija, leidžianti vienu įkrovimu įveikti iki 418 km. Ši galingesnė versija pasižymi 154 AG varikliu ir šiek tiek spartesne dinamika – 0–100 km/val. įsibėgėjama per 9,2 sekundės.

Pakabos minkštumas yra didelis e-C4 privalumas – tiek mieste, tiek važiuojant nelygiomis dangomis. Mieste pakaba maloniai sugeria duobes ir „gulinčius policininkus“. Tačiau toks komfortas lemia, kad posūkiuose pastebimai jaučiamas kėbulo pasvyrimas – čia kai kurie konkurentai suteikia tvirtesnius valdymo pojūčius.

Salonas ir praktiškumas

Viduje e-C4 nėra toks išskirtinis kaip išorėje, tačiau funkcionalumas nenuvilia. Standartiškai montuojamas 10 colių informacinis ekranas, išdėstytas aukštai prietaisų skydelyje, todėl juo patogu naudotis kelyje. Taip pat išlieka fiziniai klimato valdymo mygtukai, kurie praktiškesni nei kai kurių konkurentų sensoriniai slankikliai.

Apdailos kokybė maloniai stebina – prietaisų skydelyje bei duryse panaudotos švelnios medžiagos, surinkimas solidus, nors pasitaiko ir kietesnių plastiko detalių. Vairuotojo pozicija patogi, sėdynės turi daug reguliavimo galimybių, sėdima ergonomiškai, visi automobiliai komplektuojami su reguliuojamu atraminiu juosmens atlošu.

Priekinėse sėdynėse erdvės pakanka daugeliui, bet dėl stipriai nuožulnaus priekinio stiklo aukštesni žmonės gali jaustis šiek tiek suvaržyti. Gale dviem suaugusiems kojų vietos netrūks, tačiau dėl žemėjančio stogo linijos galvos erdvė ribota – tokiose situacijose erdvesni variantai būtų Kia e-Niro ar VW ID.3.

Bagažinė talpina 380 litrus – tai daugiau nei pas Mazda MX-30 arba Smart #1 ir tiek pat kiek VW ID.3. e-C4 X versijoje įrengta didesnė 510 litrų talpos bagažinė, tačiau dėl sedano tipo dangčio didesnių daiktų pakrovimas sudėtingesnis. Sėdynės sulankstomos santykiu 60:40, o aukštesnių komplektacijų modeliuose yra papildoma anga slidėms ar ilgesniems daiktams, kas suteikia daugiau pritaikomumo kasdienėje eksploatacijoje.

Komplektacijos ir įranga

Modelio įrangos versijų yra ne viena ir jos keitėsi laikui bėgant. Ankstesni automobiliai turėjo penkias komplektacijas: Sense, Sense Plus, C-Series Edition, Shine ir Shine Plus. Net baziniai Sense modeliai pasižymi gera komplektacija: 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatiniai LED žibintai, galiniai parkavimo jutikliai, elektriniai bei šildomi šoniniai veidrodžiai, dviejų zonų klimato kontrolė ir lietaus jutiklis. Aukštesnio lygio versijos pasiūlys galinio vaizdo kamerą, projekcinį ekraną, ištraukiamus veidrodžius, didesnės raiškos multimedijos ekraną, išmaniųjų telefonų belaidį įkrovimą, masažines sėdynes. Priklausomai nuo komplektacijos, galima rinktis ir automobilį su didesne baterija.

Eksploatavimo išlaidos

Naudoto e-C4 kaina

Lietuvoje naudotų Citroën e-C4 kainos priklauso nuo komplektacijos ir pagaminimo metų. Mažesnės baterijos (50 kWh) modelis, pagamintas 2021–2022 m., gali kainuoti apie 12 870–15 210 eurų. Galingesnės versijos, išleisto 2024-aisiais su 54 kWh baterija, kaina siekia apie 25 740 eurų ar daugiau. e-C4 X versijos, priklausomai nuo metų ir ridos, rinkoje kainuoja nuo 18 720 eurų.

Efektyvumas ir įkrovimas

Visi e-C4 ir e-C4 X gali būti įkrauti greitai – jų įkrovimo galia siekia iki 100 kW, tad nuo 10 iki 80 % bateriją galima papildyti maždaug per 30 minučių greitojo įkrovimo stotelėje. Naudojant 7 kW namų įkrovimo stotelę, pilnas įkrovimas užtruks apie 7,5 valandos. Vidutinės e-C4 energijos sanaudos siekia apie 15,2–16,3 kWh/100 km, priklausomai nuo versijos ir eksploatacijos sąlygų.

Draudimas, aptarnavimas ir taršos mokestis

Draudimo kaina gali skirtis priklausomai nuo konkretaus modelio, baterijos talpos ir savininko draudimo istorijos. Citroën rekomenduoja elektromobilius aptarnauti kas dvejus metus arba kas 25 750 km, priklausomai nuo to, kas įvyks anksčiau. Lietuvoje elektromobiliai atleidžiami nuo taršos mokesčio, kuris aktualus vidaus degimo variklių automobiliams ir priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmos registracijos datos.

Saugumas

Standartinėje e-C4 įrangoje – automatinis avarinis stabdymas, juostos laikymosi sistema, greičio ribojimo atpažinimas. Aukščiausios komplektacijos pasiūlys ir aklosios zonos stebėseną, patobulintą saugumo sistemą su dviratininkų aptikimu. 2021 m. atliktuose Euro NCAP bandymuose e-C4 surinko keturias žvaigždutes (iš penkių). Nors keleivių saugumas įvertintas pakankamai gerai, buvo pastebėta, kad priekinio smūgio atveju kojos apsaugomos nepakankamai, taip pat trūksta centrinės oro pagalvės tarp sėdynių.

Garantija ir patikimumas

Naujų Citroën automobilių garantija – treji metai. Gamintojas visai neblogai įvertintas patikimumo tyrimuose, nors pačiame e-C4 modelyje pasitaiko nuomonių dėl pasikartojančių smulkių gedimų ir kai kurių salonų aptarnavimo kokybės – dažniausiai minima nuolatinė perspėjimo lemputė prietaisų skydelyje ar įkrovimo sistemos trikdžiai, kuriuos taisyti užtrunka dėl dalių tiekimo.

Kurį naudotą Citroën e-C4 rinktis?

Nors 54 kWh baterija turi didesnį nuvažiuojamą atstumą, ši versija rinkoje brangesnė ir jos pasiūla mažesnė. Daug dažniau sutinkamas ir kur kas įperkamesnis – e-C4 su 50 kWh baterija ir 134 AG varikliu. Šis variantas tiks ir kasdienai, ir ilgesnėms kelionėms. Renkantis komplektaciją, verta atkreipti dėmesį į Shine Plus – ši paprastai sutinkama dažnoje naudotų automobilių pasiūloje ir suteikia daug papildomos įrangos už panašią kainą kaip ir žemesnių versijų automobiliai.

Alternatyvos

Galvojantiems apie alternatyvas, verta apžvelgti Kia e-Niro – šis automobilis garsėja patikimumu, talpiu salonu ir itin konkurencingu nuvažiuojamu atstumu (vidutinė 64 kWh versijos rida – apie 465 km). Volkswagen ID.3 vertas dėmesio dėl patogaus salono ir gero našumo, nors jo multimedijos valdymas gali pasirodyti nepraktiškas. MG5 patiks tiems, kurie ieško universalo kėbulo – jis pasižymi erdve, patogumu ir stebėtinai gera dinamika, nors šio gamintojo bendras patikimumo įvertinimas mažesnis nei kai kurių konkurentų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *