Citroën Grand C4 SpaceTourer (2018–2022) apžvalga

Citroën Grand C4 SpaceTourer (2018–2022) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Citroën Grand C4 SpaceTourer – tai vienas įdomiausių septynviečių automobilių rinkoje, skirtas tiems, kurie nenori kompromisų tarp praktiškumo ir išskirtinės išvaizdos. Šis modelis siūlo išskirtinai talpų saloną, nestokojantį „Citröen“ būdingo dizaino, todėl šeimos dažnai renkasi būtent šį automobilį.

Bendrųjų savybių apžvalga

Ieškantiems naudoto septynviečio automobilio už prieinamą kainą, Grand C4 SpaceTourer turėtų atsidurti sąrašo viršuje. Erdvė ir universalumas čia dera su santykinai žemomis eksploatacijos sąnaudomis. Naudoti automobiliai dėmesį patraukia puikiai įrengtu salonu, solidžia matomumu ir talpiais bagažo bei daiktų laikymui skirtais skyriais.

  • Labai erdvus vidus
  • Puikus matomumas tiek vairuotojui, tiek keleiviams
  • Pilna įranga net ir baziniuose modeliuose
  • Važiavimo kokybė galėtų būti stabilesnė
  • Multimedijos valdymo sistema – vidutiniška

Varikliai ir dinamika

Grand C4 SpaceTourer galima rinktis tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniais varikliais. Dažniausiai sutinkama 1,2 l PureTech benzininė versija (128 AG) ir net trys dyzeliniai varikliai: 1,6 l (99 AG arba 118 AG), 1,5 l (128 AG) ir 2,0 l (158 AG). Sutinkamos tiek šešių laipsnių mechaninės, tiek aštuonių laipsnių automatinės pavarų dėžės (priklausomai nuo variklio). Vairuojant džiugina malonus minkštumas ir geras valdymas. Mieste manevruoti lengva dėl jautrios vairo sistemos, tačiau važiuojant greičiau ji tampa mažiau informatyvi. Net ir didesnius kelio nelygumus pakaba sugeria neblogai, tačiau važiuojant prastesniais keliais automobilis gali kiek labiau sujaukti komforto įspūdį.

Salonas ir praktiškumas

Automobilio salone stulbina puikus matomumas, ypač dėl siaurų statramsčių ir didelių langų. Vairuotojo sėdėsena patogi, reguliavimo galimybės didelės – trūksta nebent geresnio juosmens prilaikymo. Nors pirminė daiktadėžė ganėtinai maža, visame salone netrūksta papildomų laikymo vietų smulkmenoms.

Nivelygi grindų plokštuma gale ir trys individualios vidurinės eilės sėdynės reiškia, kad tiek vaikų kėdutėms, tiek suaugusiems čia pakaks vietos. Tiesa, trečios eilės vietos yra kur kas mažesnės, bet jas galima išnaudoti reguliuojant vidurinių sėdynių padėtį. Su išskleista trečia eile lagaminų bagažas telpa ribotai, tačiau nulenkiant sėdynes vietos lieka taip daug, kad bagažinė tampa ypač patogi, pavyzdžiui, vežti šunį ar talpinti didelius pirkinius dėl žemo slenksčio.

Saugumas ir įranga

Grand C4 SpaceTourer – tai vienas saugiausių klasėje, gavęs aukščiausią „EuroNCAP“ penkių žvaigždučių įvertinimą. Visuose modeliuose montuojamos šešios oro pagalvės, elektroninė stabilumo kontrolė ir automatinė avarinio stabdymo sistema. Dėl papildomų saugumo technologijų verta rinktis aukštesnės komplektacijos modelius – juose rasite aklosios zonos stebėjimą, eismo juostos palaikymo asistentą ir kitus pagalbinius sprendimus.

Iš įrangos variantų verta atkreipti dėmesį į didelį skaitmeninį 12 colių prietaisų skydelį, išmanią navigaciją, atbulinės eigos kamerą ir elektrinę bagažinę. 2020 metais įrangos komplektacijos buvo atnaujintos: pavadintos Live, Sense ir Shine, į šias komplektacijas integruotos modernesnės saugumo bei pagalbinės sistemos.

Naudoto automobilio įsigijimo kaina

Lietuvoje už 2018-2019 metų Grand C4 SpaceTourer paprastai tenka sumokėti apie 10 500 eurų. 2020 metų egzemplioriai kainuoja apie 15 200 eurų, naujesni, 2021 m. modeliai – nuo 17 600 eurų. Patys paskutiniai, 2022 metų, dažnai siūlomi už maždaug 26 900 eurų. Kaina svyruoja priklausomai nuo būklės, komplektacijos ir ridų.

Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis

Vidutinės degalų sąnaudos, priklausomai nuo variklio, svyruoja nuo 4,9 l/100 km (1.5 BlueHDi 130) iki 6,0 l/100 km (2.0 BlueHDi 160), o 1.2 l benzininė versija naudoja apie 6,1 l/100 km. Praktiškai visi modeliai išskiria vidutinį ar aukštesnį CO₂ kiekį, tad Lietuvoje jiems taikomas taršos mokestis, kuris apskaičiuojamas pagal variklio tipą, emisijos dydį bei pirmosios registracijos metus.

Techninę priežiūrą rekomenduojama atlikti kartą per metus arba kas 16 000 km. Pirmosios techninės apžiūros kainos dažnai prasideda nuo 200 eurų, o didesni aptarnavimai gali kainuoti apie 350 eurų. Serviso kainos gali skirtis, tačiau fiksuotos kainos ir iš anksto numatyti aptarnavimo intervalai leidžia planuoti eksploatacijos išlaidas racionaliai.

Patikimumas

Naudoto Grand C4 SpaceTourer patikimumas – prieštaringai vertinamas. Dažniausios bėdos susijusios su elektroninėmis sistemomis: nesklandžiai veikianti multimedija, įspėjimų lemputės, kai kurie transmisijos (ypač dyzelinių modelių) trūkumai, kurie gali pareikalauti brangesnio remonto. Vis tik dauguma savininkų giria oficialų serviso tinklą už paslaugumą bei greitą problemų sprendimą, nors kartais pasitaiko delsos diagnozuojant sudėtingesnius gedimus. Apskritai – prieš perkant verta kruopščiai patikrinti automobilio istoriją.

Kokį modelį rinktis?

Visi siūlomi varikliai veikia sklandžiai, tačiau optimaliausias – 1,5 l 130 AG dyzelinis, kuris gerai dera tiek ekonomijos, tiek dinamikos požiūriu. Net pilnai apkrovus automobilį, šis variklis darbą atlieka užtikrintai ir lieka ekonomiškas. Jei važinėjama daugiausia trumpais atstumais mieste, galima rinktis ir 1,2 l benzininį variantą: jis ekonomiškas ir pakankamai gyvas kasdieniams poreikiams.

Mechaninės pavarų dėžės darbas gali būti kiek šiurkštokas, tad vairuotojams, kurie nori maksimalaus komforto, prasminga rinktis automatinę transmisiją, nors kartais ji reaguoja lėtai iš vietos.

Iš komplektacijų verta rinktis Feel – šiame lygyje gausite didelį, skaitmeninį prietaisų skydelį, navigaciją bei galinio parkavimo jutiklius. Aukščiausia Flair komplektacija dar prideda elektrinę bagažinę, atbulinės eigos kamerą ir papildomos saugos įrangos, tačiau kaina tuomet gali tapti didelė ir naudotų automobilių rinkoje.

Pagrindiniai konkurentai

Nors Grand C4 SpaceTourer išsiskiria erdve, rinkoje rasime ir didesnių minivenų. Pavyzdžiui, Ford Galaxy giriamas už universalumą, o Seat Alhambra siūlo analogišką vidaus erdvę, paprastą variklių pasirinkimą ir komfortišką važiavimą. Volkswagen Sharan – labai panašus į Alhambra, tačiau naujas kainuoja brangiau, o tai lemia didesnes kainas ir naudotų automobilių rinkoje. Mažesnis, bet stilistiškai ir važiavimo prasme aukštesnį lygį rodantis – VW Touran. Čia telpa septyni žmonės, nors paskutinės eilės komfortas prastesnis, nei minėtų didesnių modelių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *