„Citroën Synergie“ vienatūrio (1995–2002) apžvalga

„Citroën Synergie“ vienatūrio (1995–2002) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Citröen Synergie – daugiavietis automobilis, kurio pagrindinis privalumas – galimybė vežti didelę šeimą ar įmonės komandą. Nors tokio tipo modelių Lietuvoje nėra daug, Synergie gali pasiūlyti net aštuonias sėdimas vietas. Be to, buvo parduodamos ir penkių, šešių ar septynių vietų versijos, todėl pasirinkimo galimybės plačios. Papildomą komfortą kelionėse suteikia slankiojančios galinės durelės, užtikrinančios patogų patekimą prie galinių sėdynių net ir perpildytame stovėjimo aikštelėje.

Vietos salone ir komfortas

Nors iš pirmo žvilgsnio Synergie gali patraukti daugiavietės erdvės ieškotojus, praktiškumo entuziastų lūkesčiai gali būti ne visiškai išpildyti. Senesni daugiaviečiai dažnai susiduria su panašiu iššūkiu – norint išnaudoti visas bagažinės erdves, trečios eilės sėdynes reikia išimti rankomis. Šios sėdynės yra gana sunkios ir sandarios, todėl jų išėmimas gali tapti nemažu išbandymu net ir stipriu vairuotojui.

Vairuotojo vieta nėra tobula – vairas reguliuojamas tik pagal aukštį, tad patogumo kiekvienam, ypač tolimesnių kelionių metu, gali pritrūkti. Vidaus apdaila taip pat nesukelia ypatingos prabangos jausmo – plastikas kietas, dizainas minimalistinis. Vis dėlto tikroji Citröen stiprybė visada buvo komfortiškas važiavimas. Synergie išlieka vienas patogiausių važiavime daugiaviečių modelių, tačiau dėl minkštos pakabos galinėse eilėse keleiviai gali pajusti siūbavimą ant nelygaus kelio. Džiugu, jog salonas tylus, gerai izoliuotas nuo vėjo švilpesio, o 2.0 l dyzelinis variklis dirba švelniai ir nekeldamas papildomo triukšmo.

Versijos ir įranga

Synergie buvo galima rinktis su keliais varikliais: 2.0 l 123 AG benzininiu, 1.9 l 92 AG dyzeliniu, vėliau – atnaujintais 2.0 l 138 AG benzininiu ir 2.0 l 110 AG dyzeliniu. Iš jų rekomenduojamas 2.0 l dyzelinis variklis – jis stipresnis, ekonomiškesnis ir universalesnis kasdienėms kelionėms.

Standartinėje įrangoje buvo oro kondicionierius ir dvi priekinės oro pagalvės. Tačiau Synergie nepasižymi gausiu saugumo priedų kiekiu – šalutinių ar užuolaidinių oro pagalvių nerasite, o kai kurios versijos galinėms sėdynėms siūlo tik juosmens diržą. Aukštesnės klasės SX versijoje buvo įrengtas automatinis klimato valdymas ir elektrinis stoglangis, o Exclusive versijos pasižymėjo CD grotuvu, lengvojo lydinio ratlankiais bei elektra valdomais šildomais veidrodėliais.

Eksploatacijos išlaidos ir aptarnavimas

Synergie buvo prieinama už prieinamą kainą ir dabar išlieka viena pigesnių naudotų daugiaviečių alternatyvų. Nors didžiausią likutinę vertę išlaiko 2.0 l dyzeliniai modeliai, jų kaina lyginant su analogiškais konkurentais vis dar išlieka patraukli, ypač vertinant ekonomiškumą. Naujesnis 2.0 l dyzelinis variklis sunaudoja vidutiniškai 5,7 l/100 km, o senesnis 1.9 l dyzelis – apie 8,1 l/100 km. Benzininis 138 AG modelis sudegins maždaug 9,2 l/100 km.

Draudimo išlaidos visiems Synergie modeliams yra neaukštos – taip pat ir techninė priežiūra pigesnė nei daugeliui kitų analogiškų automobilių. Tai lemia mažesnės darbo kainos autoservisuose ir pigesnės dalys. Vis dėlto svarbu nepamiršti, kad Synergie patikimumas nėra stiprioji pusė – gedimai pasitaiko dažniau nei kai kuriuose kituose konkurentų modeliuose, tad vertėtų papildomai įsivertinti ilgalaikes išlaidas.

Į ką atkreipti dėmesį prieš perkant

Ieškantiems naudoto Citröen Synergie svarbu atkreipti dėmesį ne tik į variklio būklę ir komplektaciją, bet ir į Lietuvoje galiojantį taršos mokestį. Šis mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijų, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų – dyzeliniai ir senesni modeliai apmokestinami didesniu tarifu.

Kokias alternatyvas verta svarstyti?

Jei Synergie neatitinka jūsų poreikių dėl erdvės ar komforto, panašūs variantai Lietuvos rinkoje yra Renault Espace, Ford Galaxy ar Volkswagen Sharan. Visi jie taip pat siūlo daugiausiai vietos ir tinka didelei šeimai ar komandai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *