Citroën Xantia universalas dažnai lieka nuošalyje tarp naudotų šeimos automobilių, tačiau jis turi savitų privalumų. Šis modelis vertinamas dėl itin komfortiškos pakabos ir ekonomiškų variklių, o pasirinkus tinkamai išlaikytą automobilį, galima džiaugtis nedidelėmis eksploatacijos išlaidomis.
Komfortas ir technologijos
Xantia pasižymi neprilygstamu važiavimo komfortu, kurio paslaptis – pažangi dujų ir skysčio mišiniu veikianti Hydractive pakaba. Ji išlaiko pastovų prošvaisos aukštį nepriklausomai nuo to, kiek krovinio vežama bagažinėje. Net važiuojant prastais keliais šis automobilis išlieka itin stabilus ir ramus.
Nors valdymas nėra sportiškas, jis pakankamai tikslus kasdieniam naudojimui, tačiau vairas galėtų būti informatyvesnis. Stabdžiai subtilūs, todėl prie jų jautrumo reikia priprasti – net lengvas paspaudimas gali stipriai sulėtinti automobilį.
Erdvė ir praktiškumas
Salone dominuoja praktiškumas ir funkcionalumas, nors dizainas nėra itin įmantrus. Standartinė įranga – dosni savo amžiui, tad gausite daug reikalingų patogumų: klimato kontrolę, saugos sistemas ir patogią elektrinę įrangą.
Sėdynės vėlesniuose modeliuose buvo patobulintos, tačiau jos išliko minkštos ir gana mažai prilaiko kūną, todėl ilgose kelionėse kai kam gali pritrūkti atramos. Bagažinė nėra pati talpiausia klasėje, bet šeimos poreikiams jos pakanka.
Važiavimas ir eksploatacija
Naudotos Xantia universalai išsiskiria patogia pakaba ir ekonomiškais dyzeliniais varikliais. Pigiai įsigytas, tačiau gerai prižiūrėtas automobilis pareikalaus mažiau išlaidų, nors Hydractive pakabos remontas kas 5 metus gali kainuoti brangiau. Dažnesni smulkūs gedimai – nesunkiai pašalinami ir dažniausiai nebrangūs.
Ekonomiškiausias pasirinkimas – 2.0 HDi variklis (90 arba 110 AG). Su tokiu modeliu realus vidutinis kuro suvartojimas siekia apie 5,6 L/100 km, o 2.1 TD bei 1.9 TD modeliai sunaudoja apie 7 L/100 km. Benzininiai varikliai taip pat nevargins piniginės: 1.8 ir 2.0 varikliai naudoja apie 8–8,5 L/100 km, o 2.0 turbo – apie 9,4 L/100 km.
Draudimo įmokos ir techninė priežiūra vidutiniškai kainuoja nebrangiai, ypač jei automobilis prižiūrimas patikimoje specializuotoje dirbtuvėje.
Modelių pasirinkimas
Iš dyzelių labiausiai rekomenduojamas 2.0 HDi (90 arba 110 AG) su tiesioginiu įpurškimu ir „common-rail“ technologija, pranokstantis senesnį 2.1 TD tiek galia, tiek ekonomija. 1.9 TD taip pat ekonomiškas, tačiau dinamiškumo stokos pajaus net ir nepatyręs vairuotojas.
Benzininių variklių mėgėjams siūlytume 2.0 l modelį – tiek atmosferinį (135 AG), tiek ir su turbina (150 AG). 1.8 l variklis nėra tinkamiausias, jei planuojate reguliariai pilnai pakrauti automobilį.
Kalbant apie įrangą, verta rinktis bent jau LX komplektaciją, kurioje jau siūloma nemažai komforto bei saugumo sprendimų. SX versija siūlys dar daugiau patogumų, o Exclusive – prabangiausiais priedais. Ieškant naudoto Xantia universalo, svarbu rinktis būklę, o ne vieną tikrąją ridą – prižiūrėtas automobilis tarnauja ilgiau ir patikimiau.
Išlaidos ir taršos mokesčiai
Citröen Xantia universalas – vienas pigesnių šeimos automobilių tiek įsigijimo, tiek eksploatacijos požiūriu. Automobilių taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo kuro rūšies, variklio išmetamo CO₂ kiekio ir pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai modeliai demonstruoja žemą vidutinę CO₂ emisiją, todėl gali būti ekonomiškesni ne tik kuro, bet ir taršos mokesčio požiūriu. Benzininiai modeliai, ypač su didesniu varikliu ar turbinomis, emisiją didina, tad verta tai įvertinti prieš įsigijant.
Galimos alternatyvos
Ieškantiems praktiško universalo, verta apsvarstyti ir kitus šios klasės automobilius, kurie pasižymi didesne bagažinės talpa, modernesniu salonu ar aukštesne patikimumo reputacija. Tarp dažniausių alternatyvų minimi prancūziški, vokiški ir japoniški universalai, kurie dažnai siūlo daugiau erdvės ar atnaujintas technologijas.
Tačiau Xantia universalas išlieka unikaliu pasirinkimu tiems, kuriems svarbiausias – nepralenkiamas komfortas, ekonomiškumas ir išskirtinis dizainas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.