Citroën Xsara (1997–2004) apžvalga

Citroën Xsara (1997–2004) apžvalga

Citroën Xsara hečbekas – kuklus, tačiau praktiškas pasirinkimas ieškantiems taupaus naudoto automobilio. Modelio atnaujinimas 2000 metais pakeitė priekines linijas ir pagerino interjerą – buvo atsisakyta niūrių sėdynių apmušalų, salone atsirado daugiau jaukumo.

Salonas ir komfortas

Automobilio viduje pakanka erdvės, tačiau trijų keleivių gale komforto truksta – ypač dėl ribotos vietos pečių lygyje. Viduryje galima prisisegti tik juosmens diržą. Nors prietaisų skydelis aiškus, kai kuriuos mygtukus sunku operatyviai pasiekti, o vairuotojo sėdynė ilgų kelionių metu gali pasirodyti pernelyg minkšta – tai gali turėti įtakos komfortui važiuojant ilgesnius atstumus.

Važiavimo savybės ir bagažo skyrius

Xsara pasižymi švelnia pakaba, todėl kasdieniam ir ramiam važiavimui puikiai tinka. Visgi vairas nėra labai informatyvus, o posūkiuose trūksta sukibimo – sportiško vairavimo mėgėjams šis modelis gali nepatikti. Bagažinė stebina talpumu ir universalumu – galinės sėdynės yra padalintos ir sulankstomos. Tačiau atsarginis ratas pritvirtintas po dugnu – be saugos varžto egzistuoja padidinta vagystės rizika.

Eksploatacijos kaštai

Didžiausias Xsara privalumas – nebrangi eksploatacija. Rinktis šį modelį verta, jei svarbus žemas įsigijimo ir priežiūros kainos. Sudedamųjų dalių ir remonto kainos išlieka nedidelės, tačiau patikimumas – vidutinis, tad rekomenduojama numatyti atsarginį biudžetą nenumatytiems remontams.

Draudimo įmokos vidutinės: 1.4 litro versijos apdraudžiamos pigiausiai, o 1.8 litro modeliai – brangiausi. Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio tipo. Dyzelinis 2.0 HDi naudoja apie 4,4 l/100 km, o 1.9 D senos konstrukcijos dyzelis – apie 5,5 l/100 km. Benzininiai modeliai varijuoja nuo 6,1 l/100 km (1.4 l) iki 7,1 l/100 km (1.8 l).

Lietuvoje už šį automobilį taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Didesnės emisijos ir senesniems modeliams mokestis bus kiek didesnis, tad tai verta įvertinti prieš įsigyjant automobilį.

Kokį Xsara hečbeką verta rinktis?

Daugiausia rinkoje siūloma 1.4 LX modelių, tačiau kainų skirtumas tarp basic ir pilnesnės komplektacijos mažas, todėl verta ieškoti geriausiai sukomplektuoto automobilio. Geriausias pasirinkimas – 1.6 litro benzininis arba 2.0 HDi dyzelinis Xsara. Rinktis verta SX ar Exclusive komplektaciją: SX siūlo kondicionierių, o Exclusive prideda lengvojo lydinio ratus ir CD grotuvą.

Rekomenduojama vengti 1.6 litro modelių su automatine pavarų dėže – jos dažnai genda, o remontas brangus. Mažo darbinio tūrio 1.4 l variantas yra ekonomiškas, bet, esant sunkiam kroviniui, prireikia daugiau pastangų. 1.8 litro agregatas nėra daug galingesnis už 1.6, tačiau sunaudoja daugiau degalų ir kainuoja brangiau draudžiant. 1.9 D – senesnis, ne itin ekonomiškas ir triukšmingas dyzelis.

Komplektacijos ir įranga

  • X – bazinis, labai paprastas variantas.
  • LX – standartiškai su elektra valdomais langais ir nuotoliniu centrinio užrakto valdymu.
  • SX – papildomai siūlo oro kondicionierių.
  • Exclusive – aukščiausias lygis: lengvojo lydinio ratlankiai, CD grotuvas ir kiti patogumai.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Nedidelė kaina tiek įsigyjant, tiek eksploatuojant
  • Geras bagažinės praktiškumas
  • Patogus kaip kasdienis automobilis
  • Vidutinė patikimumo statistika
  • Nuobodus valdymas, ribotas vairo informatyvumas
  • Kai kurios versijos – per menkai įrengtos kasdieniniam komfortui

Kokius alternatyvius naudotus hečbekus verta apsvarstyti?

Renkantis transporto priemonę, pravartu pasižvalgyti ir į kitus šios klasės automobilius. Gali būti įdomūs, pavyzdžiui, „Peugeot 306“, „Ford Focus“, „Renault Megane“ ar „Volkswagen Golf“ modeliai. Jie siūlo panašų kainos ir kokybės santykį, tačiau gali skirtis pagal komfortą, vairavimo malonumą bei išlaikymo kaštus. Lygindami įvairius variantus, galite rasti geriausiai jūsų poreikius atitinkantį automobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *