Citroën Berlingo Multispace – praktiškas ir universalus pasirinkimas ieškantiems šeimos automobilio už prieinamą kainą. Šis modelis pasižymi erdviu salonu, lankščiaeis sprendimais bei paprastu ir ekonomišku eksploatavimu. Nors jo išvaizda išduoda komercinio transporto šaknis, tai tik prideda praktiškumo kasdienėse kelionėse.
Bendras vaizdas
Nors Berlingo nepretenduoja į sportiško ar elegantiško automobilio vardą, tai puikus pasirinkimas, kai prioritetas – funkcionalumas. Nepaisant kiek kampuotos išvaizdos, šis automobilis labai dėkingas važiuojant tiek mieste, tiek užmiestyje. Automobilio kėbulas gan aukštas, todėl posūkiuose juntamas šioks toks lingavimas, bet bendrai važiavimo komfortas išlieka aukštame lygyje. Vairas lengvas, o apžvalga – tiesiog puiki.
Erdvė ir praktiškumas
Svarbiausia Berlingo savybė – didžiulis vidinis tūris bei universalumas. Salone lengvai telpa penki suaugusieji, lieka daug vietos galvai ir kojoms. Bagažinė itin talpi, todėl šeimos išvykos ar didesni apsipirkimai nenuvils. Nedideli daiktai patogiai išsidėsto gausiose dėtuvėse, kišenėlėse ar, pagal komplektaciją, papildomose viršutinėse lentynose. Ieškantiesiems papildomo komforto patiks galimybė rasti automobilių su stikliniu panoraminiu stogu.
Kaštai ir eksploatacija
Berlingo nusipelno pagyrimo dėl ekonomiškumo. Ypač taupūs yra 1,6 litro dyzeliniai varikliai (turintys 75 arba 92 AG), kurie vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 l/100 km, kas gerokai lenkia benzininius variantus (maždaug 7,6 l/100 km). Dyzeliniai varikliai taip pat išskiria mažiau CO₂, todėl jiems Lietuvoje taikomas mažesnis taršos mokestis. Bendra išlaikymo kaina – tiek draudimas, tiek techninis aptarnavimas – yra gana panaši kaip ir kitų šios klasės automobilių. Rinkoje išliekamoji vertė dažniausiai nesiskiria tarp benzininių ir dyzelinių modelių, tačiau kėbulo spalva gali daryti įtaką parduodant – populiaresni pilki ar sidabriniai atspalviai.
Rekomendacijos renkantis
Perkant naudotą Berlingo Multispace verta atkreipti dėmesį į variklio tipą. Nors 1,4 litro benzininis variklis (75 AG) išlieka ekonomiškas ir pakankamas kasdienėms kelionėms, 1,6 litro benzininis variantas (110 AG) maloniai nustebins dinamiškumu. Dyzelinių variklių pasirinkimas bėgant metams keitėsi – iki 2005 m. gaminti 1,9 litro (71 AG) ir 2,0 litro (90 AG) modeliai, o vėlesniuose automobiliuose jau montuoti 1,6 litro, 75 arba 92 AG, varikliai. Pastarieji dyzeliai pasižymi mažesnėmis kuro sąnaudomis ir žemesne CO₂ emisija. Svarbu paminėti, kad 75 AG variantas neturi turbokompresoriaus, todėl jis bus kiek vangus, tuo tarpu 92 AG dyzelis – gerokai gyvybingesnis ir tylesnis.
Komplektacijos ir saugumas
Pagrindinėse versijose dažnai rasite tik esminę įrangą, pavyzdžiui, elektrinius langus priekyje ar elektrinius veidrodėlius. Aukštesnės komplektacijos papildomai pasiūlo CD grotuvą, įvairių smulkmenų saugojimo vietas ar net elektrinį stoglangį, tačiau oro kondicionierius ar lengvojo lydinio ratlankiai dažnai būdavo papildoma įranga – jų reikia ieškoti tarp papildomai pasirinktų automobilių.
Saugumo srityje iki 2006 m. modeliuose standartinėje įrangoje buvo tik viena oro pagalvė, bet vėliau gamintojas papildė ją galvos oro pagalvėmis. Nepriklausomai nuo pagaminimo metų, visi variantai turi ISOFIX vaikų kėdučių tvirtinimo sistemas.
Kokias alternatyvas galima svarstyti?
Ieškant panašiai praktiško naudoto automobilio, verta atkreipti dėmesį į kitus daugiaviečius modelius – tiek šeimyninius vienatūrius, tiek nedidelius komercinius automobilius su papildomais langais ir salono apdaila. Daugelis konkurentų išlaiko panašius eksploatacijos kaštus, tačiau Berlingo vis dar išsiskiria universalumu ir lengvumu naudoti kasdien.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.