Cupra Born (nuo 2022 m.) apžvalga

Cupra Born (nuo 2022 m.) apžvalga

Naudotas Cupra Born hečbekas patraukia dėmesį įspūdingu panašumu į Volkswagen ID.3 – neatsitiktinai, nes šie automobiliai dalijasi pagrindinėmis technologijomis. Tačiau Cupra Born išsiskiria sportiškesniu charakteriu ir aukštesne įranga, dėl kurios dažnai kainuoja šiek tiek daugiau nei artimas giminaitis. Ką gaunate už šią papildomą investiciją? Pažvelkime iš arčiau.

Bendra informacija

Šis modelis perėmė geriausias ID.3 elektrinio hečbeko savybes ir žengė žingsnį toliau, pasiūlydamas patrauklesnį, elegantiškesnį vidaus apdailos dizainą bei tikslesnį valdymą. Cupra Born ne tik efektyviai akumuliuoja energiją, bet ir pasižymi smagiu valdymu prie vairo.

  • Pastebimas nuvažiuojamas atstumas tarp įkrovimų
  • Staigesnis ir tikslesnis valdymas
  • Išlaikytas komfortiškas važiavimas, nepaisant sportiškų charakteristikų
  • Šiek tiek kietesnė pakaba
  • Išrankūs lietimui jautrūs mygtukai
  • Vidutiniškas multimedijos sistemos veikimas

Dinaminės savybės ir nuvažiuojamas atstumas

Cupra Born siūlomas su dviem akumuliatoriumis – 58 kWh ir 77 kWh talpos, o galinius ratus suka 201 AG elektromotoras. Unikali šio modelio savybė – e-Boost funkcija, suteikianti trumpalaikį galios šuolį (nors to turi ne kiekvienas naudotas automobilis). Tai leidžia 0–100 km/val. įsibėgėti per 6,6 s (be šios funkcijos – per 7,0 s).

Oficialiais duomenimis, su 58 kWh baterija galima nuvažiuoti apie 425 km, tačiau realybėje žiemos metu pavyksta įveikti apie 293 km, o vasarą – apie 352 km. Ilgesnei kelionei verta rinktis 77 kWh akumuliatorių, kuris oficialiai leidžia nuvažiuoti iki 549 km, o realus atstumas varijuoja nuo 378 iki 459 km.

Važiavimo komfortas ir valdymo savybės

Tikri Cupra Born privalumai išryškėja sėdus prie vairo. Jo vairavimas – tikslesnis nei ID.3, o kėbulo svyravimas geriau kontroliuojamas. Sportiškos savybės nepakenkė komfortui: kasdienai automobilis išlieka patogus, smulkūs kelio nelygumai sugeriami efektyviai. Šiek tiek sumažintas prošvaisa lemia standesnį pajudėjimą, tačiau didelio skirtumo nepajusite.

Salonas ir praktiškumas

Visose Born versijose standartiškai rasite 12 colių įstrižainės liečiamąjį ekraną su beviele „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ palaikymu. Ekranas ryškus ir intuityvus, tačiau programinės įrangos veikimas kartais gali būti vangus, o meniu struktūra – ne pati patogiausia. Kai kurie funkcijų mygtukai galėtų būti aiškesni ir didesni, kad būtų lengviau naudotis kelyje.

Nors vidaus erdvių išdėstymas primena ID.3, Cupra Born išsiskiria aukštesnės kokybės medžiagomis, ypač centrinės konsolės ir atlošų zonoje. Nepaisant to, nedideli pigių plastikų plotai vis dar aptinkami. Priekinių sėdynių erdvė pakankama net labai aukštiems keleiviams – tiek galvos, tiek kojoms vietos tikrai nestinga. Automobilio ilgis analogiškas VW Golf, tad ir galinėse sėdynėse erdvės pakanka dviem suaugusiems.

Bagažinė siekia 385 litrus – pakankamai, kad be vargo tilptų nedidelis vežimėlis, savaitės apsipirkimas ar daiktai kelionei savaitgaliui.

Modifikacijos ir įranga

Pagrindinė 58 kWh versija dažniausiai siūloma su V1 įrangos lygiu. Jis apima LED priekinis žibintus, klimato kontrolę, parkavimo pagalbininkus ir 18 colių lengvojo lydinio ratlankius. V2 išsiskiria 19 colių ratais, tamsintais langais, šildomais priekinių žibintų purkštukais, rodmenų projekcija ant stiklo, šildomomis sėdynėmis ir vairo šildymu – ši versija patiks komfortą mėgstantiems vairuotojams.

Prabangiausia V3 komplektacija daro įspūdį 20 colių ratlankiais bei elektriniu priekinių sėdynių reguliavimu kartu su masažo funkcija. Tokios detalės suteikia premium įspūdį.

Eksploatavimo išlaidos

Kaina

Naudotų Cupra Born kaina Lietuvoje priklauso nuo akumuliatoriaus talpos, įrangos ir gamybos metų. 2022 m. automobiliai su 58 kWh baterija gali kainuoti nuo 19 890 eurų, o 2023 m. versijos – virš 23 400 eurų. Naujesni modeliai su didesne 77 kWh baterija kainuos dar daugiau.

Įkrovimas

58 kWh talpos Cupra Born gali būti įkrautas greito įkrovimo stotelėje iki 124 kW galia – tai leidžia nuo 10 % iki 80 % įkrauti per maždaug pusvalandį. Naudojant 7 kW galios namų įkroviklį, pilnas įkrovimas trunka apie 9 valandas. 77 kWh baterijos įkrovimas užima apie 12 valandų namuose.

Draudimas ir priežiūra

Vairuotojų draudimo įkainiai priklauso nuo automobilio galios ir įrangos lygio, tačiau Cupra Born draudimas dažnai būna palankus, ypač lyginant su kitais sportiškais elektromobiliais. Periodinė techninė priežiūra taip pat nėra brangi, o elektrinio automobilio aptarnavimo kaštai paprastai mažesni nei įprastų degalinių modelių.

Taršos mokestis

Lietuvoje perkant ar registruojant automobilį taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų tipo bei pirmos registracijos metų. Kadangi Cupra Born yra elektrinis automobilis, jam šis mokestis netaikomas arba įkainis itin mažas, todėl jis yra patrauklus tiems, kurie ieško ekonomiško ir ekologiško sprendimo.

Patikimumas

Savininkų nuomonės rodo, jog Cupra Born techninė dalis patikima. Dažniausia nepasitenkinimo priežastis – multimedijos sistemos strigimai ir veikimo vėlavimai. Kitos rimtesnės bėdos – retos.

Kuris Cupra Born yra geriausias pasirinkimas?

Dėl ilgo nuvažiuojamo atstumo ir įrangos balanso daugeliui pirkėjų geriausias bus 58 kWh versijos V1 komplektacija – ji pasižymi solidžia įranga ir optimalia kaina. 77 kWh variantas gerokai brangesnis, tačiau tikrai naudingas tik labai daug keliaujantiems.

Kokios alternatyvos?

Alternatyvų Cupra Born yra ne viena: vertėtų atkreipti dėmesį į MG4 – jis pigesnis, tačiau labiau taupus ir turintis panašų nuvažiuojamą atstumą, tačiau šio modelio ilgaamžiškumas gali spręsti abejonių. Taip pat galima rinktis Renault Megane E-Tech, kuris lyginant su Born dažnai kainuoja kiek daugiau, bet pasiūlo SUV primenančią išvaizdą ir panašų nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *