Jeigu ieškote įdomesnio ir sportiškesnio šeimos visureigio, verta atkreipti dėmesį į naudotą Cupra Formentor. Nors šis modelis giminingas kai kuriems Seat automobiliams, tačiau jo charakteris ir išvaizda – išskirtinai Cupra stilius. Tvirti kėbulo bruožai, stilingas interjeras bei gausi įranga – tik dalis to, kuo vilioja Formentor. Tačiau prieš apsisprendžiant dėl pirkimo, svarbu žinoti visas stipriąsias ir silpnąsias šio modelio puses.
Apžvalga
Per Formentor pirkėjams siūloma žymiai daugiau nei tik graži išvaizda. Kupė formos kėbulas suteikia automobiliui elegancijos ir išskirtinumo, nors viduje praktiškumas šiek tiek nukenčia, palyginus su tradiciniais SUV. Vis dėlto, automobilis erdvus tiek priekyje, tiek gale, o bagažinė – pakankamai talpi kasdieniams poreikiams. Įranga – itin turtinga net ir baziniuose variantuose, o salone – modernumas ir technologijos, nors yra ir trūkumų, apie tai pakalbėsime plačiau.
Varikliai ir dinamika
Formentor siūlo plačią variklių gamą, tad kiekvienas ras sau tinkamą variantą. Populiariausias pasirinkimas – 1,5 l TSI benzininis variklis su 110 kW galia (148 AG). Tai subalansuota versija, leidžianti važiuoti ekonomiškai ir smagiai, vidutinės degalų sąnaudos apie 6,3 L/100 km. Norintys daugiau galios gali rinktis 2,0 l TSI variklius su 140 kW (190 AG), 180 kW (245 AG) ar net 228 kW (310 AG), kur pastaroji versija iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja vos per 5 s.
Ieškantiems ekonomiškumo aktualūs ir įkraunami hibridai. Pavyzdžiui, e-Hybrid 204 su 150 kW bendra galia leidžia važiuoti vien elektra iki 60 km atstumu, o patobulintose naujesnėse versijose šis rodiklis siekia net 125 km. Tokie modeliai ypač tinka trumpoms kasdienėms kelionėms mieste.
Važiavimas ir valdymas
Formentor stebina sportišku pajautimu už vairo – sėdėjimo pozicija žema, vairavimas aštrus, pakaba gan standi. Baziniuose modeliuose pakaba sureguliuota standžiau nei pagrindinių konkurentų, tačiau komfortas kelyje išlieka geras. Aukštesnės komplektacijos modeliai siūlo reguliuojamus amortizatorius, kurie leidžia pasirinkti norimą važiavimo režimą.
Vairuojant Formentor galima pasijusti tarsi sportiškame hečbeke, ypač staigiuose posūkiuose. Lyginant su kitais SUV, automobilis stebina tiksliu valdymu ir sukibimu net bazinėse versijose. Tačiau, važiuojant didesniu greičiu, kelio ir vėjo triukšmas gali būti šiek tiek jaučiamas salone.
Salonas bei praktiškumas
Formentor interjeras – viena stipriausių automobilio pusių. Čia rasite žemą vairuotojo sėdynę, modernią prietaisų panelę su ryškiu lietimui jautriu ekranu. Standartinėje versijoje montuojamas 12 colių jutiklinis ekranas, o atnaujintuose modeliuose jis dar didesnis – 12,9 colių. Integruotas išmaniojo telefono prijungimas, navigacijos sistema, keturios USB-C jungtys, belaidis įkroviklis – visa tai jau standartinėje įrangoje.
Viena iš silpnesnių vietų – klimato valdymas jautriais liečiamais mygtukais, kuriuos sunku pastebėti tamsoje ir naudotis jais važiuojant. Be to, kai kuriose vietose naudojami kieti plastikai, kurie šiek tiek sumažina bendrą salono kokybės jausmą.
Nors Formentor kupė stiliaus stogas iš pirmo žvilgsnio gali kelti abejonių dėl erdvės, gale sėdintiems vietos užteks ir aukštesniems keleiviams. Bagažinė talpina 450 litrų (priekiniais ratais varomose versijose) arba 420 litrų (4Drive modeliuose), tad vietos lagaminams ar pirkiniams tikrai pakaks.
Komplektacijos ir įranga
Net bazinėje V1 komplektacijoje Formentor jau įdiegtos 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, pilni LED žibintai, automatinis veidrodėlių užtamsinimas, privatumo stiklas, elektriniai veidrodėliai, trijų zonų klimato kontrolė, beraktė užvedimo sistema ir adaptyvi kruizo kontrolė.
Aukštesnės VZ1 komplektacijos papildomai siūlo 19 colių ratlankius ir bagažinės atidarymą judesiu, o V2/VZ2 – dar ir šildomas „Nappa“ odos sėdynes. Geriausiai įrengtoje VZ3 versijoje sumontuoti ypatingi 19 colių ratlankiai, Brembo stabdžiai ir protingos Matrix LED priekinės šviesos sistemos, automatiškai reguliuojančios šviesos spindulį pagal kitų eismo dalyvių buvimą.
Visuose modeliuose montuojama gausi saugos įranga: automatinis avarinis stabdymas, eismo juostos palaikymas, kelio ženklų atpažinimas. Aukštesni komplektacijos lygiai prideda nematomos zonos perspėjimo, pagalbos persirikiuojant sistemas ir kitas pažangias pagalbines funkcijas.
Eksploatacija ir nuosavybės kaštai
Naudotų Formentor kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 17 550 eurų už 2020 m. pabaigos modelius su didesne rida. 2021 m. arba nedaug nuvažiavę automobiliai prasideda nuo 19 890 eurų, panašios sumos reikia ir baziniam įkraunamam hibridui. 2023 m. automobilių kaina prasideda nuo 23 400 eurų, o galingiausias 2,0 TSI 310 modelis siekia apie 25 740 eurų. Naujesni, po 2024 m. atnaujinimo modeliai kainuoja nuo 30 420 eurų.
Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio ir pasirinktos versijos. Su 1,5 TSI varikliu Formentor vidutiniškai sunaudoja apie 6,3 L/100 km. Įkraunami hibridai važiuojant dažnai naudodami elektrą leidžia itin sumažinti išlaidas kurui, o pilnai įkrauti juos galima per 3,5 valandos.
Lietuvoje registruojamiems Formentor taikomas taršos mokestis, skaičiuojamas pagal variklio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmosios registracijos metus. Mažesnės emisijos (ypač plug-in hibridai) leidžia išvengti didelių papildomų išlaidų.
Draudimo išlaidos nėra didelės – Formentor priklauso žemesnėms draudimo grupėms. Techninės priežiūros sąnaudos priklauso nuo konkretaus automobilio amžiaus – jaunesniems modeliams pirmi servisai dažnai fiksuotos kainos, vyresnius apžiūrėti tenka dažniau pagal poreikį ar pasirenkant mėnesines priežiūros programas.
Gamintojo suteikiama garantija siekia 5 metus arba 145 000 km, kas yra konkurencinga pasiūla lyginant su kai kuriais kitais Europos gamintojais, bet trumpesnė už kai kurių Azijos prekių ženklų.
Saugumas ir patikimumas
Cupra Formentor 2021 m. gavo visus penkis Euro NCAP saugumo žvaigždutes, ypač aukštai įvertinta suaugusiųjų ir vaikų keleivių apsauga. Net baziniai variantai turi išplėstinę saugos įrangą, o pažangesniuose – dar daugiau pagalbinių sistemų.
Patikimumo srityje Formentor vertinamas įvairiai: hibridinių modelių savininkai dažniau susidurdavo su įspėjamaisiais signalais ar įkrovimo bėdomis. Benzininių modelių atveju dažnesnės smulkios elektrinės ar jutiklių problemos. Aptarnavimo kokybė svyravo – kai kurie servisai dirbo itin efektyviai, kai kur pasitaikė ir ilgesnių laukimo laikų.
Ką rinktis ir kokios alternatyvos?
Renkantis Formentor, optimalus balansas tarp kainos ir eksploatacijos išlaidų – 1,5 TSI 150 AG su V1 įranga. Komplektacijoje jau yra visos reikalingiausios funkcijos – 18 colių ratlankiai, išmani multimedija, parkavimo jutikliai, LED žibintai, adaptyvus kruizo valdymas ir kita.
Tarp alternatyvų galima paminėti šeimos SUV – Audi Q3, Cupra Ateca, Volkswagen Tiguan, taip pat kupė formos BMW X2 bei DS 4. Norintiems dar didesnio praktiškumo ar komforto – verta pasvarstyti apie Volkswagen Golf ar Ford Focus hečbekus, kurie taip pat pasižymi puikiu kasdieniškumu. Iš tos pačios bazės kilę Audi A3 ir Škoda Octavia taip pat turi savo stipriąsias puses – viens išsiskiria salono kokybe, kitas – erdve bei talpumu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.