Daihatsu Copen – tai kompaktiškas dviavietis kabrioletas, išsiskiriantis neįprasta išvaizda ir smagiu vairavimo pojūčiu. Nors jo galia atrodo kukli – 0,7 litro, trijų cilindrų turbovariklis išvysto 67 AG, tačiau šis automobilis pasižymi lengvumu ir geru gyvybingumu mieste.
Bendras įspūdis
Nedidelis, išskirtinis ir dinamiškas – taip trumpai galima apibūdinti Copen. Tai nėra praktiškas automobilis: bagažinės talpa nedidelė, o sulankstomas stogas sulankstytas užima beveik visą laisvą vietą. Visgi kas ieško išskirtinio vairavimo džiaugsmo, įvertins šio modelio charakterį.
Kompaktiškumas, manevringumas ir pramogos
Daihatsu Copen puikiai tinka miestams: dėl mažo dydžio ir svorio jis gyvas, greitai reaguoja į vairo judesius. Kol stogas uždarytas, automobilis gana tvirtas, važiuoja tyliai, vėjo triukšmas – minimalus. Tačiau nuėmus stogą, kėbulas praranda standumą – nelygios kelio dangos sukelia virpesius, kurie juntami salone.
Nors tolimesnėms kelionėms Copen gali būti mažiau tinkamas – dėl stipresnio vėjo ir salono triukšmo virš 48 km/h, trumpi pasivažinėjimai šiltuoju metų sezonu suteikia daug malonumo.
Vidus ir funkcionalumas
Salonas sukurtas taip, kad tilptų beveik bet kokio ūgio vairuotojai, nors labai aukštiems žmonėms gali pritrūkti erdvės. Vairuotojo sėdynė neturi aukščio reguliavimo, o vairo reguliavimo intervalas nedidelis – tai svarbu, jei ieškote itin patogios sėdėsenos. Kitas išskirtinumas – originalus metalinis kabrioleto stogas, kuris veikia patikimai ir lengvai susilanksto.
Išlaidų skaičiavimas
Eksploatacija ir aptarnavimas
Daihatsu Copen išsiskiria nedidelėmis kuro sąnaudomis – vidutiniškai apie 6,4 l/100 km, todėl vairuoti ekonomiška. Tokius automobilius dažniausiai renkasi entuziastai – naudoti modeliai Lietuvoje išlieka paklausūs tarp vairavimo malonumą vertinančių pirkėjų.
Draudimo kaina gali būti kiek didesnė nei tikėtasi, tačiau ji vis tiek mažesnė nei kitų dviaečių kabrioletų. Serviso darbai turėtų būti atliekami kasmet, o varikliui rekomenduojamas tik pilnai sintetinės alyvos keitimas. Kai kurie atsarginiai dalių komponentai gali kainuoti brangiau, tačiau bendra eksploatacija – ganėtinai pigi.
Lietuvoje Copen taikomas aplinkosaugos mokestis priklauso nuo transporto priemonės CO₂ emisijos, degalų rūšies bei pirmos registracijos metų, tad perkant verta atsižvelgti ir į šiuos aspektus.
Galimi pasirinkimai ir komplektacijos
Naudotų Daihatsu Copen pasirinkimas Lietuvoje nėra didelis – rinkoje įprastai dominuoja vienos komplektacijos modeliai. Standartinėje įrangoje dažnai rasite lengvojo lydinio ratlankius, kondicionierių, nuotolinio valdymo centrinį užraktą, elektrinius langus ir CD grotuvą. Kai kurie automobiliai turi odinius apmušalus. Visi modeliai komplektuojami su mechaninėmis pavarų dėžėmis, automatinės dėžės nesiūlomos.
Iš esmės rinkdamiesi šį modelį, labiausiai rūpinsitės automobilio bendra būkle ir pageidaujama spalva – papildomų skirtumų praktiškai nėra.
Kokias alternatyvas verta svarstyti?
Jeigu žvalgotės į mažus, įdomius ir vasariškus kabrioletus, alternatyvomis gali būti tokie modeliai kaip Mazda MX-5 arba Smart Roadster. Vis dėlto Daihatsu Copen išsiskiria ekonomišku varikliu, išskirtine išvaizda ir patikimu metaliniu stogu, todėl tai puikus pasirinkimas individualumo ir vairavimo malonumo ieškantiems entuziastams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.