DS 3 Cabrio – tai kompaktiškas, stilingas miesto automobilis, priklausantis „DS“ – premium klasės prekės ženklui, kuris kilo iš „Citroën“. Šis modelis yra trijų durų hečbekas su išskirtine atveriama tekstiline stogo dalimi, leidžiančia patirti kabrioleto pojūtį. Lietuvos rinkoje DS 3 Cabrio buvo gaminamas ir parduodamas nuo 2015 iki 2022 metų.
Išvaizda ir dizaino sprendimai
DS 3 Cabrio išsiskiria ryškiu dizainu – gausu spalvų derinių, originalių ratlankių ir vidaus apdailos elementų. Automobilio stogas atsiveria iki 120 km/h greičiu, tačiau išlieka griežti stogo statramsčiai, taip palaikant kėbulo tvirtumą net ir su atidarytu stogu. Tai suteikia kompromisą tarp visiško kabrioleto ir įprasto hečbeko jausmo kasdieniame naudojime.
Salonas, komfortas ir kasdienė praktika
Viduje DS 3 Cabrio pasitinka patrauklia ir kruopščiai apgalvota apdaila – gausu spalvotų detalių bei chromuotų akcentų, kas kuria išskirtinį prabangos ir žaismingumo įspūdį. Sėdint prie vairo pastebimas gana unikalus prietaisų išdėstymas su informacijos ekranais centre. Visose versijose vairas reguliuojamas dviem kryptimis, tačiau kai kuriems vairuotojams gali pasirodyti nepatogu dėl nuotolio iki priekinio stiklo bei kiek neįprasto pedalų išdėstymo.
Priekyje erdvės tikrai pakanka; aukštesni keleiviai nejaus ribojimų. Galinėje eilėje vietos mažiau, bet skirtingai nei daugelyje konkurentų – DS 3 galinėje sėdynių eilėje telpa net trys asmenys. Įlipti į galą prireiks šiek tiek lankstumo, o vietos kojoms bei galvai čia mažiau nei priekyje.
Bagažinės tūris mažesnis nei įprastame DS 3 hečbeke, tačiau vis dar talpesnė už daugumą šios klasės kabrioletų: aukštyn atsidarantis bagažinės dangtis leidžia patogiai išnaudoti visą laisvą erdvę ankštose vietose. Priekyje yra keli dėtuvių sprendimai – vidutinių matmenų durelių kišenės, porankio skyrelis brangesniuose modeliuose, tačiau daiktadėžių dydžiai išlieka kuklūs.
Važiavimo savybės ir technika
DS 3 Cabrio pasižymi manevringumu ir dinamiška elgsena mieste: vairuoti smagu, nes automobiliukas pakankamai vikrus, ypač su aktyvesniais benzininiais varikliais. Miesto sąlygomis mažiausi benzininiai trijų cilindrų varikliai (80 arba 109 AG) leidžia judėti neskubant, tačiau norint daugiau galios greitkelyje vertėtų rinktis 1,6 litro 118 AG arba 161 AG turbo benzininius variantus.
Dyzeliniai DS 3 modeliai (91 arba 118 AG) taip pat gerai dera prie šio automobilio sportiško charakterio, o taupiųjų mėgėjams du dyzeliniai varikliai siūlo itin mažas kuro sąnaudas – su jais galima pasiekti apie 3,8–4,0 l/100 km.
Norintiems daugiau emocijų, yra ir galingiausia Performance Cabrio versija su 205 AG, šešių pavarų mechanine dėže bei patobulinta važiuokle. Visgi DS 3 nepasiekia sportiškų konkurentų lygio – vairo jausmas kiek pasyvokas, važiuoklė kietoka, o važiuojant prastesniu keliu juntamas kėbulo lankstumas.
Kita vertus, automobilis puikiai tinka ramiems pasivažinėjimams ir leidžia mėgautis saule, nes gerai saugo nuo vėjo, o mažas gabaritas – didelis privalumas mieste.
Įranga, saugumas ir komplektacijos
DS 3 Cabrio pirkėjams siūlo platų įrangos pasirinkimą. Bazinėse Chic komplektacijose yra automatinis klimato valdymas, nuotolinis centrinis užraktas, kruizo kontrolė bei „Bluetooth“ jungtis. Elegance linijos modeliai prideda sportines sėdynes ir LED rūko žibintus, o prabangiausia Prestige komplektacija siūlo parkavimo jutiklius, automatinį apšvietimą, lietaus jutiklį, GPS navigaciją, 17 colių lydinio ratlankius ir oda aptrauktą vairą.
Visose DS 3 versijose rasite stabilumo sistemą ir net šešias oro pagalves. Aukštesnių komplektacijų modeliuose – papildoma saugos sistema, padedanti išvengti susidūrimo mieste. DS 3 yra saugumo ekspertų įvertintas kaip itin atsparus vagystėms ir įsilaužimams, visi modeliai turi signalizaciją bei dvigubą centrinį užraktą.
Kaina ir eksploataciniai kaštai
Nors naujas DS 3 Cabrio nebuvo pigus, naudotų automobilių rinkoje jų vertę išlaikymas – aukštas. Pradinės kainos už geros būklės 2015–2016 metų modelius prasideda maždaug nuo 7 000 €, o už 2017–2019 metų automobilius galima tikėtis sumokėti 8 200–11 700 €. Naujausi, išskirtinės būklės modeliai kainuoja iki 21 000 €.
Kuro sąnaudos priklauso nuo versijos – taupiausios dyzelinės modifikacijos sunaudoja apie 3,8–4 l/100 km, o benzininių versijų vidurkis – 5,1–5,6 l/100 km. DS 3 Cabrio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai su maža tarša moka minimalų metinį mokestį, o benzininiai su didesne emisija – kiek didesnį.
Techninės priežiūros kaštai DS 3 nėra itin maži, ypač jei servisą patikėsite oficialiems atstovams, tačiau galima rasti patrauklių priežiūros planų vyresniems automobiliams.
Kokius modelius verta rinktis?
Didžioji dalis DS 3 Cabrio turi solidžią bazinę komplektaciją, tačiau optimalus pasirinkimas kasdienai – 1,2 Puretech 110 Chic. Norintiems išskirtinumo, rekomenduojami Elegance arba Prestige variantai – pastarieji lepina prabanga ir gausia įranga.
Pagrindiniai konkurentai
Ar verta rinktis DS 3 Cabrio? Jo pagrindiniai konkurentai – „Mini Convertible“, siūlantis itin gerą vairavimo malonumą, ir „Fiat 500C“, kuris žavi retro dizainu ir itin kompaktiškais matmenimis. Dar viena alternatyva – didesnis ir erdvesnis „Volkswagen Beetle Cabriolet“. Vis dėlto DS 3 pasižymi šviežiu dizainu, praktiškumu ir individualumo galimybėmis, o tinkamai pasirinktame derinyje gali tapti ryškiu miesto kabrioletu kasdienėms išvykoms.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.