Ieškote praktiško ir ekonomiško naudoto šeimos automobilio už prieinamą kainą? Tokiu atveju „Fiat Tipo“ hečbekas gali tapti racionaliu pasirinkimu tiems, kuriems svarbus ne tik erdvumas, bet ir gera įranga bei žemi eksploataciniai kaštai – net jei teks paaukoti šiek tiek komforto.
Stiprybės ir silpnybės
- Erdvus bagažinės skyrius
- Itin taupūs dyzeliniai varikliai
- Gausi standartinė įranga
- Kiek pigesni salono apdailos sprendimai
- Pastebimas triukšmas važiuojant didesniu greičiu
- Mažas multimedijos ekranas
Pagrindinė informacija
„Fiat Tipo“ išsiskiria konkurencinga kaina šeimos automobilių segmente tiems, kas vertina praktiškumą, efektyvumą ir nemažą standartinės įrangos komplektaciją. Palyginus su tokiais žinomais modeliais kaip „Seat Leon“, „Škoda Octavia“ ar „Opel Astra“, „Tipo“ siūlo didelę bagažinę, daug vietos salone ir patikimus variklius.
Variklių pasirinkimas
Pirkėjams siūloma net penkių variklių gama: du benzininiai 1.4 l (vienas su turbina, kitas be), 1.6 l benzininis su automatine pavara ir du dyzeliai – 1.3 l bei galingesnis 1.6 l. Miestui pakaks bazinių benzininių ar dyzelinių variklių, tačiau planuojantiems dažnai važiuoti magistralėmis – geriau rinktis 1.4 l turbo benziną arba 1.6 l dyzelį, kurie pasižymi didesniu galios rezervu.
Įranga ir komfortas
Paprastesnė „Easy“ komplektacija siūlo kondicionierių, elektrinius priekinius langus ir skaitmeninį radiją. „Easy Plus“ priduria lengvo lydinio ratlankius, galinius elektrinius langus, parkavimo jutiklius ir 5 colių informacinį ekraną. Prabangiausia „Lounge“ versija turi vos keletą papildomų komforto elementų, tačiau tas pats mažas 5 colių ekranas galėtų būti didesnis ir patogesnis.
Salone jaučiasi pigesnių plastikų – ypač ant durų ir centrinės konsolės. Nors prietaisų skydelis dengtas minkštomis medžiagomis, detalės dažnai kartojamos iš kitų „Fiat“ modelių, tad vidaus dizainas tampa gan įprastas.
Važiuoklė ir valdymas
Važiuojant prastesne kelio danga, komforto trūkumas pasijaučia – pakaba gana minkšta, tačiau kelio nelygumai vis tiek gali drumsti ramybę. Mieste vairavimas šiek tiek palengvėja su „city“ funkcija, tačiau didesniu greičiu vairas tampa sunkesnis ir ne toks tikslus. Važiavimas greitkeliu išryškina ir didesnį vėjo bei padangų triukšmą, nei siūlo kai kurie konkurentai.
Naudoto „Fiat Tipo“ kaina
Su visiška serviso istorija ir rida apie 16 000 km pirmieji „Tipo“ egzemplioriai kainuoja nuo 9945 eurų. „Easy Plus“ versija su daugiau įrangos parduodama už maždaug 10 530 eurų. Beveik naujas modelis su 1.4 T-Jet benzininiu varikliu ir vidutinės komplektacijos lygiu gali kainuoti apie 13 689 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Brangiausias pagal sąnaudas – 1.6 l benzininis variklis su automatine transmisija, kurio vidutinės kuro sąnaudos – 6,3 l/100 km. Abi 1.4 l benzininės versijos yra taupesnės: 94 AG be turbinos – 5,7 l/100 km, o 118 AG turbo – 6,0 l/100 km.
Dyzeliniai 1.3 l ir 1.6 l varikliai dar ekonomiškesni – tik apie 3,7 l/100 km. Galiojantis Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo CO₂ išmetimo kiekio, degalų rūšies ir automobilio pirmosios registracijos metų. „Tipo“ su dyzeliniais varikliais dažnai priskiriami žemiausio mokesčio kategorijai dėl ypač nedidelės CO₂ emisijos (žemiau 100 g/km).
Draudimo ir techninės priežiūros kaštai yra panašūs kaip ir pagrindinių konkurentų, tiek pagal fiksuoto paslaugų paketo kainas, tiek pagal įprastą aptarnavimą.
Ką rinktis?
Vairuotojams, kurie dažniau keliauja užmiestyje ar greitkeliu, verta rinktis galingesnį nelemtą 1.4 l turbo-benzinį arba ekonomišką 1.6 l dyzelį. Dyzelinis variklis gal kiek garsesnis, tad rekomenduotinas dažnai važinėjantiems didesnius atstumus.
Bazinė „Easy“ versija neturi lengvo lydinio ratlankių, o brangiausia „Lounge“ – ne itin patraukli kainos atžvilgiu. Optimalus pasirinkimas – „Easy Plus“ komplektacija: visos svarbiausios funkcijos, daugiau komforto ir nereikia permokėti.
Mūsų rekomendacija:
- Optimaliausias „Fiat Tipo“ derinys – 1.4 T-Jet benzininis variklis su „Easy Plus“ įranga.
Alternatyvos
Rinkoje „Fiat Tipo“ nėra tobulas, nes naudotų kainų skirtumas, palyginus su konkurentais, dažniausiai nėra pakankamai didelis, kad kompensuotų kai kuriuos trūkumus.
Panašios klasės „Seat Leon“ gali kainuoti kiek daugiau, bet pasižymi modernesne multimedijos sistema, aukštesne interjero kokybe, rafinuotesniais varikliais ir penkių žvaigždučių Euro-NCAP saugumo įvertinimu (kai „Tipo“ turi tris).
Kitas vertas dėmesio pasirinkimas – „Opel Astra“. Šis automobilis pasižymi erdviu vidumi, ekonomiškais varikliais ir penkių žvaigždučių saugumo balu. Nors bagažinė kiek mažesnė nei pas „Tipo“, „Astra“ išlaiko aukštą visapusiškumo lygį.
„Škoda Octavia“ visada garsėjo milžiniška bagažine ir erdvumu. Automobilis sukurtas pagal tą pačią platformą kaip ir „Volkswagen Golf“ ar „Seat Leon“, tačiau „Octavia“ – dar talpesnė. Tiesa, kainuos brangiau nei „Tipo“, tačiau interjero kokybė, šiuolaikinė multimedija ir papildoma vieta gali būti verti papildomos investicijos.




